Sivu 1/3
2.8 cologne
Lähetetty: 16 Joulu 2004, 22:35
Kirjoittaja Vieras
Tätä aihettahan on puitu jo useaan kymmeneen kertaan, mutta puidaampas taas ettei unohdu
Eli voiko tanen nokalle laittaa 2.8 litraisen kaasari colicon pelkällä muutoskatsastuksella? Mitenkä colognen stroukkaukset meni? Eli kun esimerkiksi 2.3:seen laittaa 2.5:sen kampuran niin mikä siitä tulee?
Saiko 2.6:sesta 2.8 litrasen 2.8:n kampuralla?
Re: 2.8 cologne
Lähetetty: 16 Joulu 2004, 23:21
Kirjoittaja Mois
Anonymous kirjoitti:Tätä aihettahan on puitu jo useaan kymmeneen kertaan, mutta puidaampas taas ettei unohdu
Eli voiko tanen nokalle laittaa 2.8 litraisen kaasari colicon pelkällä muutoskatsastuksella? Mitenkä colognen stroukkaukset meni? Eli kun esimerkiksi 2.3:seen laittaa 2.5:sen kampuran niin mikä siitä tulee?
Saiko 2.6:sesta 2.8 litrasen 2.8:n kampuralla?
2.6:sta tulee muistaakseni lähelle 2.8 litranen kun käyttää 2.8:n kampiakselia ja niitä "Kuplan" takomäntiä! Helppohan tuo on laskea jos tietää iskunpituuden ja sylinterin halkaisijan!
Lähetetty: 16 Joulu 2004, 23:23
Kirjoittaja veeqs
2 l saa 2.1 poraamalla eikä juuri muuta.
2.3--- >2.6:n 2.6 kampiakselilla --> 2.8:n akselilla tulee n 2.7 l
2.8 --> 2.9:n 2.9 akselilla --> n 3.4--3.7 l 4.0 akselilla
Ja katsastuksesta ei ole tietoa. Riippuu vissiin asemasta miten ne tulkitsee.
Lähetetty: 17 Joulu 2004, 10:03
Kirjoittaja cologne
notta ei olisi niin helppoa kuin poijjaat väittää
niin pitää muistaa mäntien puristuskorkeudet, muuten naksuu kannes/ venttiileissä tai puristukset jää liian pieniksi.
Lähetetty: 17 Joulu 2004, 15:15
Kirjoittaja Mois
cologne kirjoitti:notta ei olisi niin helppoa kuin poijjaat väittää
niin pitää muistaa mäntien puristuskorkeudet, muuten naksuu kannes/ venttiileissä tai puristukset jää liian pieniksi.
Joo, muistaakseni pitää ottaa lohkosta pois noin 0,5 mm jos käyttää noita "Kuplan" mäntiä ja 2.8:n kampiakselia. Noita mäntiä tais kyllä olla saatavana useita eri puristuskorkeuksia...
Lähetetty: 17 Joulu 2004, 16:09
Kirjoittaja Sumu
veeqs kirjoitti:
2.8 --> 2.9:n 2.9 akselilla --> n 3.4--3.7 l 4.0 akselilla
Mitenkäs tuo 3,7-4.0l tekeminen onnistuu?
Lähetetty: 17 Joulu 2004, 16:31
Kirjoittaja Coupe 2.8
näistä lötyy juttua kyseisistä stroukkauksista
http://www.ecott.org.uk/
http://home.bellsouth.net/p/s/community ... 117777&ck=
itelläni on jo jenkeistä tilattu 4.0 kampiakseli odottamassa sovittamista 2.8 lohkoon.
Mikko
Lähetetty: 17 Joulu 2004, 17:05
Kirjoittaja Larppa
paljos tollasesta 4 litrasen kampurasta joutuu maksamaan?
Lähetetty: 17 Joulu 2004, 20:46
Kirjoittaja Sumu
Onnistuukos 2.3 lohkoon laittaa tollasta monsterikampuraa?
Lähetetty: 19 Joulu 2004, 12:44
Kirjoittaja Coupe 2.8
No tuo mun kampura maksoi Ebaysta ostettuna 30 dollaria plus postikulut tänne, loppusummaksi tuli n. 90 euroa. Ei varmaankaan sovi 2.3:sen lohkoon...Oon itsekkin miettinyt että helpoiten se istuisi 2.9:iin.
Lähetetty: 19 Joulu 2004, 13:45
Kirjoittaja Vieras
Coupe 2.8 kirjoitti:No tuo mun kampura maksoi Ebaysta ostettuna 30 dollaria plus postikulut tänne, loppusummaksi tuli n. 90 euroa. Ei varmaankaan sovi 2.3:sen lohkoon...Oon itsekkin miettinyt että helpoiten se istuisi 2.9:iin.
Sopii sopii!
Lähetetty: 19 Joulu 2004, 18:19
Kirjoittaja Larppa
Coupe 2.8 kirjoitti:No tuo mun kampura maksoi Ebaysta ostettuna 30 dollaria plus postikulut tänne, loppusummaksi tuli n. 90 euroa. Ei varmaankaan sovi 2.3:sen lohkoon...Oon itsekkin miettinyt että helpoiten se istuisi 2.9:iin.
no ei tuo kyllä paha hinta ole.
paljos tossa on iskunpituus ja onko siinä kovaki homma sovittaa näihin "eurolohkoihin"?
Lähetetty: 20 Joulu 2004, 15:46
Kirjoittaja Hessu
Iskunpituus on 84mm. Tuommoinen stroker voisi olla aika "paha" vaikkapa Cossun 24V-koneeseen toteutettuna. Taunukseen ei vaan saa mokomaa leimattua...
Lähetetty: 21 Joulu 2004, 01:09
Kirjoittaja Antti
Kuinkahan isoksi tuon 2.6:n vois stroukata? :twisted:
Lähetetty: 21 Joulu 2004, 09:57
Kirjoittaja Hessu
Täällä puhuttiin niin lämpimään sävyyn strokereista, että tilasin sitten itsekin 4.0 kampuran. En mää sillä mitään tee kun ei ole edes V-konetta mutta varmuuden vuoksi