Turbotus (ko)
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Turbotus (ko)
noniin eli nyt lähti tanari hanskasta eli alko tuleen semmonen idea että lyörähän sinne vielä pikkupaineilla turbo että saa leuhkia ja suhautella dumppia tuola kylänpinnassa.. turbo tuli eilen ostettua semmonen volkkari venton vakio kkk (ku klux klan)
tuntuisi että eihän homma edes ole kovin vaikea mitä nyt aloin tutkimaan eli kertokaapas nyt hyviä vinkkejä hommaan? siis ajatellen kestävyyttä... osat on jo melkein kaikki.. siis koskien turbon laittoa ainoa mistä en ole niin perillä on kaasarin säätöhommelit mutta eiköhän nekin aikanaan...
koneelle en ajatellut aluksi tehdä kuin että kuparitiivisteen laittaa.. suht paksun sellaisen että vähän laskee puristukset ku kantta on joskus höylätty..
tarkoitus olisi ihan pikupaineilla laittaa esim 0.3-0.5 jonka luulisi koneen kestävän ? onko kokemusta? tämä muutos homma on ainut este..
Eli riittää ilmeisesti se 114hp tehotodistus ja penkkilaput että tehot ei ylitä tuohon +20% ? mut kun autossa on jo 25% muutosprosentit niin tuleeko tuosta turbosta lisää minkäverran? tiesti asiaa kannattais kysyä katsurilta mutta kysytään nyt eka täältä. niin ja tämähän ei siis ole mikään ikuisuusprojekti vaan ensikesäksi ajoon projekti
tuntuisi että eihän homma edes ole kovin vaikea mitä nyt aloin tutkimaan eli kertokaapas nyt hyviä vinkkejä hommaan? siis ajatellen kestävyyttä... osat on jo melkein kaikki.. siis koskien turbon laittoa ainoa mistä en ole niin perillä on kaasarin säätöhommelit mutta eiköhän nekin aikanaan...
koneelle en ajatellut aluksi tehdä kuin että kuparitiivisteen laittaa.. suht paksun sellaisen että vähän laskee puristukset ku kantta on joskus höylätty..
tarkoitus olisi ihan pikupaineilla laittaa esim 0.3-0.5 jonka luulisi koneen kestävän ? onko kokemusta? tämä muutos homma on ainut este..
Eli riittää ilmeisesti se 114hp tehotodistus ja penkkilaput että tehot ei ylitä tuohon +20% ? mut kun autossa on jo 25% muutosprosentit niin tuleeko tuosta turbosta lisää minkäverran? tiesti asiaa kannattais kysyä katsurilta mutta kysytään nyt eka täältä. niin ja tämähän ei siis ole mikään ikuisuusprojekti vaan ensikesäksi ajoon projekti
Kiitos! siis kyse on toki 2l oohooseestä..
vaihdetut osat rekkariotteessa..
2l ohc moottori, kytkin, etujouset, taka-akselisto ja näistä siis 25%
tänään rojekti eteni sen verran että putsasin coupesta viimeset lumet päältä ja ostin supran coolerin tai oikeastaan puolet eli puolikkaasta supran coolerista tehty.. huomenna vähän purku hommaa...
Edit: niin joo ja laipat tulee huomenna vesileikkurin läpite...
vaihdetut osat rekkariotteessa..
2l ohc moottori, kytkin, etujouset, taka-akselisto ja näistä siis 25%
tänään rojekti eteni sen verran että putsasin coupesta viimeset lumet päältä ja ostin supran coolerin tai oikeastaan puolet eli puolikkaasta supran coolerista tehty.. huomenna vähän purku hommaa...
Edit: niin joo ja laipat tulee huomenna vesileikkurin läpite...
aivan tämä olikon ideana ensi kesäksi ajoon eli ei mitään 500hp ikuisuusprojektia eli eikö sillä kuparitiivisteellä oo mitään hyötyä jos on ehjä vakio?Sultzi kirjoitti:Ja sitten kun taas ne vaihdetaan, rupiaa miettimään miksi jättää männät kiinni koneeseen, miksei samontein tehdä pienet kupit niihin niin kestää paremmin, eikä tarvii laittaa sitä kuparitiivaria?
Kahtoo sittekö se ekan kerran leviää ja joutuu isuzulla kruisailemaan niin jos vaikka sitten laittas... vai voiko nuot pultit vaihtaa koneen ollessa paikallaan kun öljypohjan vaihdan semmoiseen mihin oon hitsannu öljyn paluun paikan.. :?gepardi kirjoitti:Siltikin ajankohtainen, vaikka oharissa on isommat pultit KK:issa.gepardi kirjoitti:Kyllä varmaan olisi arp:n pultit kiertokankiin paikallaan.Taco kirjoitti:Kyse oli siis V6 koneesta? Sen verran oon kuullu ja lukenu et ~0.5bar kestäis alakerran pultit *kop*kop*
Ei ole minulla yhtäkään konetta räjähtänyt. Sillä olen tiennyt niiden rajan. Ja olen sitä mieltä, jotta kun ruvetaan virittämään, niin kannattaa pistää perusasiat kuntoon! Noin niin kuin vihjeeksi vain. Siten pääsee helpoimmalla. Joo, mutta rahallisesti ei. Mutta muuten kyllä. Tosin budjettivirityksessä on rajat aika kapeat. Viritys ei ole halpaa, vaikka tekisi mahdollisimman paljon itse, niin kuin minä pyrin tekemään. Siltikin joutuu tekemään "kalliita" investointeja, jotta kone kestää. Muuten on rahat hukassa! Varsinkin, jos kone hajoaa liian säästämisen takia.
Tämä on tosi asia ja toivon, jotta muutkin ymmärtävät tämän.
Omatoiminenkin viritys maksaa, jos meinaa tehdä kestävän ja tehokkaan koneen. Nimimerkillä: kokemusta on! Ja erehdyksiä sattuu. Mm: kansien virrauksen suhteen.
Oppia ikä kaikki. Mutta se on mielenkiintoista, mutta se on sitten loputon tie, kun asiat rupeaa todella kiinnostamaan!
Anteeksi avautuminen , mutta tulipahan tilitettyä
Tämä on tosi asia ja toivon, jotta muutkin ymmärtävät tämän.
Omatoiminenkin viritys maksaa, jos meinaa tehdä kestävän ja tehokkaan koneen. Nimimerkillä: kokemusta on! Ja erehdyksiä sattuu. Mm: kansien virrauksen suhteen.
Oppia ikä kaikki. Mutta se on mielenkiintoista, mutta se on sitten loputon tie, kun asiat rupeaa todella kiinnostamaan!
Anteeksi avautuminen , mutta tulipahan tilitettyä
Kyllä ne kestää paljon enemmän. Niin oharissa kuin kutvosessakin. Jos niitä Arppeja välttämättä haluaa, niin vauhtipyörän pultit voi vaihtaa semmosiin.Taco kirjoitti:Kyse oli siis V6 koneesta? Sen verran oon kuullu ja lukenu et ~0.5bar kestäis alakerran pultit *kop*kop*
Jos ohariin on tarkoitus tommonen 0.5bar viritys tehdä, niin kansipahviksi orkkis Elring ja puhallinvehkeet kiinni. Kun siitä saa säädöt kohilleen, niin vakio kytkin on eka mikä antautuu.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..