menovesiastia

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

menovesiastia

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

paljonkos se tilavuus mahtaa olla coupen tankissa,lienee sama muissakin?
kun edellisistä taunuksista on joku vuosi aikaa..ja näissä ei oo ollu ohjekirjoja mukana että vois tarkistaa..60?
Taunus Maximus =)
Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Omaani sain mahtumaan muistaakseni 55 litraa. Mikä lienee fordin virallinen kanta.
-71 Coupe GT
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Tarkalleen 54 litraa, ellen väärin muista .... ? Siis mitä voorti ilmottaa, meneehän siihen putkeen toi litra vielä :D
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

no hyvä..osaa arvioida kulutusta..kun just bensa&lämpömittarit ei toimi,
jännitystä elämässä :D jos pitäis valita että mitkä mittarit ei toimi,niin ehkä ne Ei olis ainakaan noi..?
Taunus Maximus =)
Miikka
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miikka »

54 litraa lukee II-koppasen omistajan oppaassa.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

ai niin,oon laskeskellu ajavani jotain 8.lla litralla sataa km kohden,aika sekalaisella ajolla,aika hyvin 2.0 v-kutosella..talvella vähän enemmän mutta alta kympin kuitenkin :D
Taunus Maximus =)
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Automaatilla?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

ei,kun manuaali..gt-coupe..se mun 4d on automaatti..
Taunus Maximus =)
Avatar
tane16
Viestit: 188
Liittynyt: 09 Loka 2004, 10:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tane16 »

miulla menee siihen päälle kympin satasella ja vielä mielestäni enempi maantie ajoa.. auto oli 1.6 tanari johon kesällä vaihdoin weber dgv kaasarin(pesin ja huolsin sen) aikaisemmin se vei muuttuvakurkkusella sen noin karvan alle kympin sataan sekalaisessa ajossa.. en tiiä mikä mulla ois tullut vikaan siinä hommassa kun odotin että kulutus olisi vielä tippunut tuosta.. sitäpaitsi tuntuis vähän että alakierroksilta olisi vääntöä karannut kun saa nykyään antaa melkolailla peruskaasua lähdettäessä liikkeelle..
Larppa
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa »

tane16 kirjoitti:miulla menee siihen päälle kympin satasella ja vielä mielestäni enempi maantie ajoa.. auto oli 1.6 tanari johon kesällä vaihdoin weber dgv kaasarin(pesin ja huolsin sen) aikaisemmin se vei muuttuvakurkkusella sen noin karvan alle kympin sataan sekalaisessa ajossa.. en tiiä mikä mulla ois tullut vikaan siinä hommassa kun odotin että kulutus olisi vielä tippunut tuosta.. sitäpaitsi tuntuis vähän että alakierroksilta olisi vääntöä karannut kun saa nykyään antaa melkolailla peruskaasua lähdettäessä liikkeelle..
mulla kävi samallailla 1.6 cvh koneen kanssa....toimii paremmin ku vakiokaasarilla mutta kulutus nous yllättävän paljon. yli kymppi menee sekalaisessa ajossa.
janzaman

Viesti Kirjoittaja janzaman »

niin,olisko siinä se semmoinen juttu,kun useammat venttiilit kai tuo sitä tehoa ja vääntöä,että pitäis sitten niitä venttiileitä isontaa..eli kai kantta isommaksi tai muuten avartaa..saa enemmän bensaa mutta muuten mikään ei muutu..en kyllä tosiaan niin näistä ymmärrä..mutta jotain tuollaista?missäs nää meidän ingenjöörit on..eikös noita bensahuuruja pidä saada kierteelle jo kannessa että sekottuu seokset paremmin?
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Muuttuvakurkkuisella pääsee aina pienemmällä
kulutuksella,sitä varten se on tehtykkin.
Toki senkin täytyy olla kunnossa.
Toinen syy miksi Taunuksia moititaan syöpöiksi
on se että etujarrut lahaa päällä.
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

siis laahaa,ei lahaa :wink:
Avatar
Tuukka
Viestit: 180
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 13:48
Paikkakunta: Salo / Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuukka »

1.6:n alkuperäset ykskurkkunen kaasari, imusarja ja pakosarja sai vaihtua 2.0 litrasen vastaaviin, Weberin hyväkuntonen DGAV 32/36 toimii kaasarina. Lisänä vielä vapaavirtausilmansuodatin. Kone muuten täysin vakio. Kulutus tippu matka-ajossa sieltä 9 litran tietämiltä 7 litraan, sekalaisessakin ajossa aika tuntuvasti. Ja ajotyylini ei ole se kaikista taloudellisin...

Kuriositeettina mainittakoon, että vaihteita oli ennen swappia ja on edelleen 5 kappaletta.
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i
Avatar
tane16
Viestit: 188
Liittynyt: 09 Loka 2004, 10:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tane16 »

Tuukka kirjoitti:1.6:n alkuperäset ykskurkkunen kaasari, imusarja ja pakosarja sai vaihtua 2.0 litrasen vastaaviin, Weberin hyväkuntonen DGAV 32/36 toimii kaasarina. Lisänä vielä vapaavirtausilmansuodatin. Kone muuten täysin vakio. Kulutus tippu matka-ajossa sieltä 9 litran tietämiltä 7 litraan, sekalaisessakin ajossa aika tuntuvasti. Ja ajotyylini ei ole se kaikista taloudellisin...

Kuriositeettina mainittakoon, että vaihteita oli ennen swappia ja on edelleen 5 kappaletta.


vähän tuollein minäkin uskoin tapahtuvan kun kaasaria vaihdoin...:/ täytyy vielä vissiin ajella ja katella pitkiä matkoja..on ollut tuo peräkärri mukana, se ei kerro koko totuutta...
Vastaa Viestiin