menovesiastia
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
menovesiastia
paljonkos se tilavuus mahtaa olla coupen tankissa,lienee sama muissakin?
kun edellisistä taunuksista on joku vuosi aikaa..ja näissä ei oo ollu ohjekirjoja mukana että vois tarkistaa..60?
kun edellisistä taunuksista on joku vuosi aikaa..ja näissä ei oo ollu ohjekirjoja mukana että vois tarkistaa..60?
Taunus Maximus =)
miulla menee siihen päälle kympin satasella ja vielä mielestäni enempi maantie ajoa.. auto oli 1.6 tanari johon kesällä vaihdoin weber dgv kaasarin(pesin ja huolsin sen) aikaisemmin se vei muuttuvakurkkusella sen noin karvan alle kympin sataan sekalaisessa ajossa.. en tiiä mikä mulla ois tullut vikaan siinä hommassa kun odotin että kulutus olisi vielä tippunut tuosta.. sitäpaitsi tuntuis vähän että alakierroksilta olisi vääntöä karannut kun saa nykyään antaa melkolailla peruskaasua lähdettäessä liikkeelle..
mulla kävi samallailla 1.6 cvh koneen kanssa....toimii paremmin ku vakiokaasarilla mutta kulutus nous yllättävän paljon. yli kymppi menee sekalaisessa ajossa.tane16 kirjoitti:miulla menee siihen päälle kympin satasella ja vielä mielestäni enempi maantie ajoa.. auto oli 1.6 tanari johon kesällä vaihdoin weber dgv kaasarin(pesin ja huolsin sen) aikaisemmin se vei muuttuvakurkkusella sen noin karvan alle kympin sataan sekalaisessa ajossa.. en tiiä mikä mulla ois tullut vikaan siinä hommassa kun odotin että kulutus olisi vielä tippunut tuosta.. sitäpaitsi tuntuis vähän että alakierroksilta olisi vääntöä karannut kun saa nykyään antaa melkolailla peruskaasua lähdettäessä liikkeelle..
niin,olisko siinä se semmoinen juttu,kun useammat venttiilit kai tuo sitä tehoa ja vääntöä,että pitäis sitten niitä venttiileitä isontaa..eli kai kantta isommaksi tai muuten avartaa..saa enemmän bensaa mutta muuten mikään ei muutu..en kyllä tosiaan niin näistä ymmärrä..mutta jotain tuollaista?missäs nää meidän ingenjöörit on..eikös noita bensahuuruja pidä saada kierteelle jo kannessa että sekottuu seokset paremmin?
1.6:n alkuperäset ykskurkkunen kaasari, imusarja ja pakosarja sai vaihtua 2.0 litrasen vastaaviin, Weberin hyväkuntonen DGAV 32/36 toimii kaasarina. Lisänä vielä vapaavirtausilmansuodatin. Kone muuten täysin vakio. Kulutus tippu matka-ajossa sieltä 9 litran tietämiltä 7 litraan, sekalaisessakin ajossa aika tuntuvasti. Ja ajotyylini ei ole se kaikista taloudellisin...
Kuriositeettina mainittakoon, että vaihteita oli ennen swappia ja on edelleen 5 kappaletta.
Kuriositeettina mainittakoon, että vaihteita oli ennen swappia ja on edelleen 5 kappaletta.
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i
Tuukka kirjoitti:1.6:n alkuperäset ykskurkkunen kaasari, imusarja ja pakosarja sai vaihtua 2.0 litrasen vastaaviin, Weberin hyväkuntonen DGAV 32/36 toimii kaasarina. Lisänä vielä vapaavirtausilmansuodatin. Kone muuten täysin vakio. Kulutus tippu matka-ajossa sieltä 9 litran tietämiltä 7 litraan, sekalaisessakin ajossa aika tuntuvasti. Ja ajotyylini ei ole se kaikista taloudellisin...
Kuriositeettina mainittakoon, että vaihteita oli ennen swappia ja on edelleen 5 kappaletta.
vähän tuollein minäkin uskoin tapahtuvan kun kaasaria vaihdoin...:/ täytyy vielä vissiin ajella ja katella pitkiä matkoja..on ollut tuo peräkärri mukana, se ei kerro koko totuutta...