menovesiastia

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

tane16 kirjoitti:vähän tuollein minäkin uskoin tapahtuvan kun kaasaria vaihdoin...:/ täytyy vielä vissiin ajella ja katella pitkiä matkoja..on ollut tuo peräkärri mukana, se ei kerro koko totuutta...
Mikä laatikko ja perävälitykset?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
tane16
Viestit: 188
Liittynyt: 09 Loka 2004, 10:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tane16 »

laatikko on normaali 4v ja peräkin on vakio 1.6 pikku atlas vissiin.. eli siis en niihin koskenut kun en usko että tuo kaasari nyt niin paljoa tehoa tois lisää jotta voimansiirtoon tarvis puuttua.. ainakin mitä mä oon kuullut juttuja tuosta vastaavasta kaasarin vaihdosta niin kehuvat että ne olis pelkällä kaasarin vaihdolla saanut ne kulutuksen ja tehot paremmaksi.. olenhan minä miettinyt 5v laatikkoakin ja yks sierrasta olis vissiin varaston nurkassa..
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Kyllä perä ja vaihdevälitykset vaikuttaa oleellisesti kulutukseen.
1.6 perä on tässä mielessä "huono" 3.89:1 välityksellä, varsinkin maantieajossa. Mutta kiihtyypä kaupungilla sitten paremmin ;) Jos on 1.6 laatikkokin niin kyllähän sekin vaikuttaa.

Mut tietty on muutkin tekijät, kaasuttimen kunto jne. väittäsin et melkein suurempi etu on parantaa pakopuolta ensimmäisenä.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Vastaa Viestiin