Bensiini
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Bensiini
minkälaista bensiiniä te käytätte taneen. mun taneen kuuluis 99 bensiinii mutta kun sitä ei valmisteta enää nii pitäis ostaa 98 bensaa ja laitaa siihen sekaa jotain ainetta mut en muista mitä. mut laitan taneen nykyään 95 bensaa raakana. kysyisin et ei kai se mee vaan rikki sen takia.
Venttiilit uppoa kanteen jonkun verran nopeammin jos ei käytä sitä
lyijyn korvaavaa lisäainetta,niitä on erimerkkisiä
ja ovat huoltsikoilla puhuneet että valmistus lopetetaan/loppunu jo
tuota tarvitsevien autojen vähäisen määrän takia,kannattamattomana.
Eli vaihtoehtoja olis laitattaa teräksiset pakoseetit kanteen tai vaihtaa joku niin tuore kone että ne on jo valmiina..tai sitten ostaa muutama ämpärillinen
lisäainetta varastoon .
Niin joo,ja 98 toimii kyllä paremmin kuin 95,joskin sytkää voi säätää vähän että silläkin 95:llä ajelee.
lyijyn korvaavaa lisäainetta,niitä on erimerkkisiä
ja ovat huoltsikoilla puhuneet että valmistus lopetetaan/loppunu jo
tuota tarvitsevien autojen vähäisen määrän takia,kannattamattomana.
Eli vaihtoehtoja olis laitattaa teräksiset pakoseetit kanteen tai vaihtaa joku niin tuore kone että ne on jo valmiina..tai sitten ostaa muutama ämpärillinen
lisäainetta varastoon .
Niin joo,ja 98 toimii kyllä paremmin kuin 95,joskin sytkää voi säätää vähän että silläkin 95:llä ajelee.
Taunus Maximus =)
Re: Bensiini
Kyllä Espoon keskuksen läheltä eräältä huoltsikalta saa vielä 99 oktaanista bensiiniä On vaan tuo Ismon Lappeenranta hieman kaukana tältä paikalta.ismo kirjoitti:minkälaista bensiiniä te käytätte taneen. mun taneen kuuluis 99 bensiinii mutta kun sitä ei valmisteta enää nii pitäis ostaa 98 bensaa ja laitaa siihen sekaa jotain ainetta mut en muista mitä. mut laitan taneen nykyään 95 bensaa raakana. kysyisin et ei kai se mee vaan rikki sen takia.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Itse olen tankannut välillä 95-oktaanistakin, mutta pääsääntöisesti 98-oktaanista olen käyttänyt. Itse olen huomannut, jotta OHC-kone on rantumpi oktaaneille, mitä V6. Ja venttiilinsuoja-ainetta tietysti sekaan. Jostakin luin, että tuo kalium-litku on tavallaan pelkkä hidaste venttiilien porautumiselle. Mitenkähän lienee, onko kat-V6-moottoreissa ihan erilliset teräs-seetirenkaat vai onko valurautaseetin vain karkaistu?
no jos ostaa 95:tosta ja laittaa sitä lisäainetta sekaanJanzamar kirjoitti:Venttiilit uppoa kanteen jonkun verran nopeammin jos ei käytä sitä
lyijyn korvaavaa lisäainetta,niitä on erimerkkisiä
ja ovat huoltsikoilla puhuneet että valmistus lopetetaan/loppunu jo
tuota tarvitsevien autojen vähäisen määrän takia,kannattamattomana.
Eli vaihtoehtoja olis laitattaa teräksiset pakoseetit kanteen tai vaihtaa joku niin tuore kone että ne on jo valmiina..tai sitten ostaa muutama ämpärillinen
lisäainetta varastoon .
Niin joo,ja 98 toimii kyllä paremmin kuin 95,joskin sytkää voi säätää vähän että silläkin 95:llä ajelee.
Voihan tuolla ajella,hintaero on kyllä ihan mitätön...
jos alkaa venttiilit kilkattaa niin sitten vähän kääntelee jakajaa
ettei enää kilkata,kai aavistuksen aikasemmalle pitäis.
Mutta tosiaan tankillisessa tuo hintaero ei kyllä tunnu missään
vaikka olis perse auki niinkuin ittekin enimmäkseen
..ja sitä lisäainetta kannattaa laittaa sama millä bensalla ajelee.
jos alkaa venttiilit kilkattaa niin sitten vähän kääntelee jakajaa
ettei enää kilkata,kai aavistuksen aikasemmalle pitäis.
Mutta tosiaan tankillisessa tuo hintaero ei kyllä tunnu missään
vaikka olis perse auki niinkuin ittekin enimmäkseen
..ja sitä lisäainetta kannattaa laittaa sama millä bensalla ajelee.
Taunus Maximus =)
95 takia venttiilit ei kilkattele, vaan moottori nakuttaa. eli sytytys tapahtuu liian aikaisin. joten sytytystä siirretään myöhäsemmälle. mielestäni venttiilien uppoaminen kanteen ei ole niin nopeaa kun yleisesti luullaan. mutta venttiilin välys pienenee, joten säätöä tarvitaan useammin. jos venttiili kantaa, seeti karstottuu > huonokäynti. lopulta venttiilipalaa
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
- teroniusmonk
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ysikasia laitetaan. On niin väljä ja vanha kone jo, että en sitä lisämöyskää laita ku ei siitä taida olla enää mitään hyötyä. Pitäs muutenkin rempata toi mylly tai ostaa rempattu tilalle. Sitten jos sattuu Shellille mistä saa vielä ysiysiä niin sitä tuherolle palkinnoksi.
MB 310 D ´93 Keikkadösä
BMW 730 V8 ´95
BMW 730 V8 ´95
Oharissa loppuu pakosista säädöt n.10tkm ilman suoja litkua. Teräs seetien kanssa riittää kun kerta vuoteen säätää.
Oharien kuten kutvosienkin lyijyttömät kannet on tehty irto seeteillä.
Jostain syystä toi amerikanpepen käyttämä karkaisu tekniikka ei ole rantautunut tänne vanhalle mantereelle.
Oharien kuten kutvosienkin lyijyttömät kannet on tehty irto seeteillä.
Jostain syystä toi amerikanpepen käyttämä karkaisu tekniikka ei ole rantautunut tänne vanhalle mantereelle.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Osaatko tarkentaa, jotta minä vuonna tuli irtoseetit kuvaan mukaan? Olisi hyvää infoa moottoria ostaessa.Jari H kirjoitti:Oharissa loppuu pakosista säädöt n.10tkm ilman suoja litkua. Teräs seetien kanssa riittää kun kerta vuoteen säätää.
Oharien kuten kutvosienkin lyijyttömät kannet on tehty irto seeteillä.
Jostain syystä toi amerikanpepen käyttämä karkaisu tekniikka ei ole rantautunut tänne vanhalle mantereelle.
Tossa on juttua lyijjyttömästä http://www.geocities.com/ste_griff_2000 ... leaded.htm
ja noi koodit mistä selvii missä on kovat seetit.
ja noi koodit mistä selvii missä on kovat seetit.
taunus 1,6 77 2d
- teroniusmonk
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ne pelkät seetit voi kai vaihtaa konerempan yhteydessä ettei tartte katalysaattoria ruveta asentamaan? Nimim. "Kovaa seettiä"
MB 310 D ´93 Keikkadösä
BMW 730 V8 ´95
BMW 730 V8 ´95