2.0 OHC jakopään merkit

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Uusi omistaja

2.0 OHC jakopään merkit

Viesti Kirjoittaja Uusi omistaja »

Eli ostin tossa vanhempikoppaisen sierran jossa on vaihdettu 2.0l OHC pata nokalle (vm ?). Se on keittanyt ja seuraava kaveri on vauhtanut siihen kannentiivisteen jonka jälkeen se ei ole käynyt kunnolla.

Nyt on sitten meikäläisen vuoro jatkaa tästä ja tarvisinkin tietoa että missä on alapään jako/ajoitus merkit.

Löysin alasiiva pyörästä 4 viivaa ja lohkosta niihin sopivan nuolen mutta nämä on ilmeisesti sytkän ajotuksen merkit. Voiko niitä käyttää, vai otetaanko siivapyörä pois ja sen takana olevasta rattaasta etsitään merkkejä vai miten?

Vika ilmenee niin että startti ei meinaa jaksaa pyörittää konetta mutta kasin pyörittämällä vastapäivään kone pyörii kyllä.
Pari kertaa kun apusähköllä konetta pyöriteltiin niin se lupasi ja lähti oikeen käyntiinkin mutta ei jaksa käydä ja pitää v***unmoista rallatusta.

Mitäs tehdään ...?
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

ykkösen tulppa pois ja katsot koska mäntä on ylhäällä,silloin pitäis olla nokkaakselin pyörän ns,nuoli osoittamassa ylöspäin ja jos sytkä on kohdallaan niin pyörijä osottaa 1-sylinteriä kohti....
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Voiko jako olla niin paljon pielessä ilman, että venttiilit osuu mäntiin mutta vaikuttaa starttaukseen kyseisellä tavalla?
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Katos tuolta ohjeita siihen jakopään ajotukseen: http://koti.mbnet.fi/musse67/Taunus/Tau ... nterva.pdf
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Itellä ollu joskus OHC:ssa yhden hampaan pielessä ja sillon kyllä lähtee vielä käymään ja pystyy ajaankin ihan ok. En tiedä sitten jos on parikin hammasta miten käy.

Ootko varma ettei vain sytkät oo pielessä?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
janzz

Viesti Kirjoittaja janzz »

mun mielestä ei voi olla muuta kun se ajotus,tosin oon kuullu että kaverin autossa oli nokka-akseli poikki..justiinsa piilossa että käyttivät auki kertaalleen eikä huomanneet,ennenkun ottivat tappeluiden jälkeen uudestaan kopan auki ja pyörittivät siinä,ja hytin puoli ei tullu keulan puolen kanssa samaan tahtiin..ja piti olla yhtä kappaletta kuitenkin..
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Ite teetätin joskus kansirempan ja samaan syssyyn vaihdoin kärjettömän sytytyksen Granadasta. Homman jälkeen ei kone millään kiertäny yli 2000 kierrosta. Kaikkeni tein kunnes otin yhteyttä kahteen autosähköyritykseen,jotka kertoivat sähköjen/sytytyksen olevan kunnossa. Jälkimmäinen epäili venttiilien koneistetun liian tiukiksi :x

Koneistamolla tietenkin epäilivät ja kielsivät kaiken. Käskivät mennä johonkin kolmanteen autosähköliikkeeseen joka oli aika kaukana. No, ajelin sitten sinne ja mittareissa kaveri huomas HETI että sytytys on 20 astetta pielessä ja en ollut poistanut etuvastusta kärjettömälle sytytykselle :shock: Pointti oli siinä että jossain vaiheessa (ehkä jopa osto?) oli tuon kärjettömän jakajassa oleva tähtilevy kääntynyt n.1-2cm, jolloin sytytys näytti vielä kotioloissa aivan oikealta :evil:

Auto tuli kuntoon ja voin sanoa että olin silloin Euroopan onnellisin mies, aika oli vierähtäny ja tullut vaihdettua Tuhnukseen jo kaikkea "tarpeetontakin". Mutta arvannette tekikö mieli käydä kivittämässä nämä kaksi ensimmäistä "Autosähköliikettä" :wink:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Palaan vielä tuohon vanhaan aiheeseen, Granadassakin on se etuvastus kärjettömässä sytytyksessä :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Kyseessä siis OHC suurtehopuolalla. Etuvastuksen tarvehan riippuu puolasta, jonka tuolloin ostin erikseen. Ja toimi erittäin hyvin useamman vuoden...

Ja tuollahan tästä oli jo jorinaa -
viewtopic.php?t=331
ja tuolla -
viewtopic.php?t=213
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Vastaa Viestiin