Sivu 24/24

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

Lähetetty: 10 Elo 2015, 19:39
Kirjoittaja Walttu
Tuottaakohan mulla ongelmaa katsastuksen kanssa kun tuo mun 2.8 on xr4i:n ruisku motti johon laitettu kaasari kiinni? Tietenki vois varmaan sanoa et on kaasari granadan kone mut tulpatut egr natsat töröttää kylistä?

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

Lähetetty: 10 Elo 2015, 20:30
Kirjoittaja Vermilion
Walttu kirjoitti:Tuottaakohan mulla ongelmaa katsastuksen kanssa kun tuo mun 2.8 on xr4i:n ruisku motti johon laitettu kaasari kiinni? Tietenki vois varmaan sanoa et on kaasari granadan kone mut tulpatut egr natsat töröttää kylistä?


En usko... sama moottori se on... XR4i on vaan sillä isolla laakerilla ainut ero ja se ei tehoon eikä mihinkään muuhunkaan pitäis vaikuttaa...

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

Lähetetty: 10 Elo 2015, 21:09
Kirjoittaja Walttu
Niin vaan kun on alunperin ruisku ni katotaanko se oma valmisteeksi jos kaasarin on nakannu päälle?

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

Lähetetty: 10 Elo 2015, 21:19
Kirjoittaja janipuum
Walttu kirjoitti:Niin vaan kun on alunperin ruisku ni katotaanko se oma valmisteeksi jos kaasarin on nakannu päälle?
Tossa justiin keskustelua aiheesta ja yks hyvä pointti vielä tähän aiheeseen:

viewtopic.php?f=3&t=14780&start=30#p124885

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

Lähetetty: 12 Elo 2015, 14:12
Kirjoittaja Walttu
En kyllä hirveesti tuosta ota selvää :oops:

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

Lähetetty: 12 Elo 2015, 20:17
Kirjoittaja Samu
mun vanha 2.8 tais olla just xr4i mihin oli vaihdettu kaasari eikä mitään ongelmia.

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

Lähetetty: 19 Elo 2015, 15:27
Kirjoittaja Polara1970
Walttu kirjoitti:Tuottaakohan mulla ongelmaa katsastuksen kanssa kun tuo mun 2.8 on xr4i:n ruisku motti johon laitettu kaasari kiinni? Tietenki vois varmaan sanoa et on kaasari granadan kone mut tulpatut egr natsat töröttää kylistä?
Walttu kirjoitti: Niin vaan kun on alunperin ruisku ni katotaanko se oma valmisteeksi jos kaasarin on nakannu päälle?
Ei ainakaan sillä konttorilla jolla itse asioin, onnistu niin että pelkästään vähennettäisiin 10% tehoa, jos ruisku muutetaan kaasutinkoneeksi, vaan vaatii penkkilapun todisteeksi tehoista.

Mutta jos haluaa muuttaa sen vastaamaan kaasarikonetta, täytyy tehdä selvitys moottorin osista mitkä kaikki osat eroavat kaasutinmoottorin ja ruiskumoottorin välillä. Lähes joka osasta täytyy olla varaosanumerot tiedossa ja vastata kaasutinmoottoria.
Esim. kannethan voi olla samat ruisku ja kaasutinmotissa, mutta jos ruiskun kansissa on egr natsat ja kaasarikoneessa ei, niin silloinhan ne ovat eri varaosanumerolla, eivätkä näin ollen kelpaa kaasutinkoneen osiksi. :x
Taitaa omavalmisteena leimaaminen olla selvästi helpompaa.

Lohkon numero merkitään nykyisin muutoskatsastuksen yhteydessä auton tietoihin, ja jos lohko vaihtuu, joutuu moottorin muutoskatsastamaan uudestaan, vaikka olisi samanlainen kuin entinenkin. Tämäkin näitä Trafin “viisauksia”. Tosin se hyöty tuosta on että esim. omavalmistemoottorin kohdalla ei ainakaan pitäisi tulla ongelmaa, jos myöhemmin kaasarin vaihtaisi ruiskuun ruiskun koodilla olevaan lohkoon, kun moottorin numero täsmää autoon merkittyihin tietoihin.