2.8i laillisesti taunukseen (5.sivulla yhteenveto)

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Tero_s kirjoitti:
Jari H kirjoitti: Mutta vertailumallina sen käyttäminen voi olla hankalaa vaikka niitä olisi enemmänkin rekisteröity, kun trafin tulkinta valmistusmaasta on mikä on.
Voi sitä käyttää vertailumallina, jos vaihtaa moottorin tuohon aussi malliin mutta euro cortinoihin se ei AKEn nykyisen tulkinnan mukaan kelpaa. Minähän joskus miekkailin asiasta AKE:n kanssa. Koko keskustelu löytyy seuraavista linkeistä T vai C ja pata. Piti vielä koeponnistaa tota AKEn kantaa hallinto-oikeus kierroksella mutta motivaatio loppui, kun totesin että kaikki Foodi miehet on täysiä kokovartalokyrpiä, pätee myös itseeni ja tietenkin AKEen.
Pointsit näistä Tero_s:lle. "Yrittänyttä ei laiteta" tarkoittaa varmaan että Yrittänyttä ei laiteta vaan se poljetaan kivenkoloon, valtio vallantoimesta! :D
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Tero_s
Viestit: 282
Liittynyt: 02 Elo 2004, 20:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

henu kirjoitti:Osaakos joku sanoo onko tossa aussi cortsussa jotain eroo euromalliin ?
Ausseissahan oli tarjolla koneet 2.0OHC, 3.3 ja 4,1 rivi 6. 2-litrainen OHC malli on ilmeisesti vastannnut pitkälti UK cortinaa. Suoralla kutosella olleet mallit poikkeaa jonkinverran euro malleista. Muistista: erilainen tulipelti, lukkopelti ja etupalkki. Taka-akselina aussi Falconin akseli, samoin kuin kone ja aski olivat peräisin aussi Falconista. Kuvista päätellen aussit on askarrellut omia puskureita jne. lokaalia kivaa.

Parempi vertailumalli olis SA Cortina XR6 (essex). Etelä afrikan Cortinat ilmeisesti kasattiin pääosin UK:sta tuoduista osista. Vain P100 versio oli SA tuote ja niitäkin on viety britteihin ilmeisesti ihan Fordin toimesta. Virallisen dokumentaation löytäminen täältä käsin on vaan työlästä. Vielä työläämpää on AKEn vakuuttaminen faktoista, varsinkin kun Suomen Fordin jälkimarkkinointi osasto on täysin munaton AKEn hännystelijä.

Sen verran alkoi Fordin suhtautuminen T/C asiaa selvitellessä jurppimaan, että myin pois kaikki Ford merkkiset paskat (paitsi toi -51 Merc) ja vaihdoin käyttiksenkin kiinantuuninkiin. Eikä enää koskaan tule meille Fordia, pitäköön vetoakselivikaiset Focuksensa. :evil:
Voorteja ne on Mercurytkin
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Tero_s kirjoitti:Taka-akselina aussi Falconin akseli
Onkohan tämä sit joku mustangin akseli ? Fox koppasesta kuulemma käy kohtuu herkästi.
Onko tietoo onko samat kiinitykset ku euro mallissa ?
Tero_s
Viestit: 282
Liittynyt: 02 Elo 2004, 20:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

henu kirjoitti:Onkohan tämä sit joku mustangin akseli ? Fox koppasesta kuulemma käy kohtuu herkästi.
Onko tietoo onko samat kiinitykset ku euro mallissa ?
Luultavasti jotain 60-luvun Usa kamaa aussi höysteillä. Takuulla korvatkot cortinan omat. Livenä en tosin ole nähnyt. Pikku googletuksen perusteella olis: Borg Warner 78 Series
Voorteja ne on Mercurytkin
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

Tero_s kirjoitti:
Jari H kirjoitti: Mutta vertailumallina sen käyttäminen voi olla hankalaa vaikka niitä olisi enemmänkin rekisteröity, kun trafin tulkinta valmistusmaasta on mikä on.
Voi sitä käyttää vertailumallina, jos vaihtaa moottorin tuohon aussi malliin mutta euro cortinoihin se ei AKEn nykyisen tulkinnan mukaan kelpaa. Minähän joskus miekkailin asiasta AKE:n kanssa. Koko keskustelu löytyy seuraavista linkeistä T vai C ja pata. Piti vielä koeponnistaa tota AKEn kantaa hallinto-oikeus kierroksella mutta motivaatio loppui, kun totesin että kaikki Foodi miehet on täysiä kokovartalokyrpiä, pätee myös itseeni ja tietenkin AKEen.
keskellä yötä rupesin lukemaan noita linkkejä ja uudeksi tavoitteeksi muiden rinnalle tuli tämän vääryyden korjaaminen. jos joskus tulee rahaa löytymään tarpeeksi niin oikeuteen asian vien se on päätetty.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Niihin joihin ovat tunkeneet kasin konehuoneeseen, niin ovat myös usein laittaneet Fordin 9" peränkin...tuolta lisää :arrow: http://fordcortina.com.au/
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
Walttu
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

Viesti Kirjoittaja Walttu »

tuossa kun tuosta teron taistelusta luin niin tuli mieleen että entä jos saisi ihan suoraan fordilta eikä fordin maahantuojalta dokumentin jossa he sanovat että mallisarja on tosiaan taunus/cortina? eihän silloin pitäisi olla akella mitään mutinaa asiaan. kolehti pystyyn ja käräjille! :club:
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Avatar
Polara1970
Viestit: 47
Liittynyt: 22 Tammi 2009, 04:51

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

Viesti Kirjoittaja Polara1970 »

Walttu kirjoitti:tuossa kun tuosta teron taistelusta luin niin tuli mieleen että entä jos saisi ihan suoraan fordilta eikä fordin maahantuojalta dokumentin jossa he sanovat että mallisarja on tosiaan taunus/cortina? eihän silloin pitäisi olla akella mitään mutinaa asiaan. kolehti pystyyn ja käräjille! :club:
Joo, voihan sitä tietysti yrittää. Muutama vuosi sitten yritin saada saksan voortilta kyseisen todistuksen. Netin kautta ei pystynyt saksaan laittamaan asiakaspalveluun viestiä, kun olisi ohjannut sen aina automaattisesti suomen voortille. Lähetin sitten kirjeen ja sieltä tuli tällainen vastaus:


Your request


Dear Mr. Xxxxx,

thank you for contacting the Ford Customer Relationship Centre in Germany.

We kindly inform you that our Customer Relationship Centre is primarily intended to provide service to German customers. For information on Ford products and services related to your country, please visit our website at http://www.ford.com and select section ’Global Sites’.

Alternatively, you may wish to directly contact the Ford Customer Relationship Centre representing your area. The CRC for Turkey can be reached at:

Address Oy Ford Ab Malminkaari 9, B FIN-00700, Helsinki, Finland

Public Telephone Number +358 (0) 9 3517 0100

Email palvelut@ford.com

Website http://www.ford.fi

We hope that your request has been answered to your satisfaction and are confident that you will be adequately assisted by the Ford CRC in your country.

:roll: :evil:
janipuum
Viestit: 169
Liittynyt: 22 Marras 2004, 16:35
Paikkakunta: Merikaarto

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

Viesti Kirjoittaja janipuum »

Taunusta alkoi tekemään taas sen verran mieli, että piti kurkistaa löytyykö muistiinpanot vielä täältä foorumilta ja löytyihän ne, mutta oli suurin osa linkeistä muuttunut. Koitin korjata ajantasalle tärkeimmät linkit yhteenvedossa, ja nyt siitä saa taas tietoa irti.

- Jani -
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
janipuum
Viestit: 169
Liittynyt: 22 Marras 2004, 16:35
Paikkakunta: Merikaarto

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

Viesti Kirjoittaja janipuum »

Ja taas kapuloita rattaissa näemmä tulevan lakimuutoksen osalta tuon 2.8 koneen muutoskatsastuksessa. Eli täytyy tyytyä pienempään, jos ihan pykälien mukaan mennään. Laitoin tämänkin yhteenvetoon.
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Avatar
Walttu
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

Viesti Kirjoittaja Walttu »

https://www.dropbox.com/sh/var5s52wnuic ... H3z4a?dl=0

Tuolta löytyy document.pdf 114hp 2.3 v6:ssa on180nm. eli ei tuota vaikeuksia uusilla säännöillä
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

Viesti Kirjoittaja Mois »

Walttu kirjoitti:https://www.dropbox.com/sh/var5s52wnuic ... H3z4a?dl=0

Tuolta löytyy document.pdf 114hp 2.3 v6:ssa on180nm. eli ei tuota vaikeuksia uusilla säännöillä
Saiskohan tuosta ladattua: http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... distus.pdf
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
janipuum
Viestit: 169
Liittynyt: 22 Marras 2004, 16:35
Paikkakunta: Merikaarto

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

Viesti Kirjoittaja janipuum »

Walttu kirjoitti:https://www.dropbox.com/sh/var5s52wnuic ... H3z4a?dl=0

Tuolta löytyy document.pdf 114hp 2.3 v6:ssa on180nm. eli ei tuota vaikeuksia uusilla säännöillä
Suurkiitokset. Juuri tätä paperia kaipasin jo tuola toisessa keskusteluketjussa (viewtopic.php?f=3&t=14780&start=30), ja onneksi muutkin on näitä selvitelleet. Lisään linkin tänään yhteenvetoon.

Mois: Tuo sun antama linkki ei toimi, mutta tuosta Waltun linkistä pääsee lataamaan kyllä, kun siinä rekisteröintiruudun alalaidassa on linkki, josta sen voi skipata ja pääsee lataamaan.
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

Viesti Kirjoittaja Mois »

janipuum kirjoitti:
Walttu kirjoitti:https://www.dropbox.com/sh/var5s52wnuic ... H3z4a?dl=0

Tuolta löytyy document.pdf 114hp 2.3 v6:ssa on180nm. eli ei tuota vaikeuksia uusilla säännöillä
Mois: Tuo sun antama linkki ei toimi, mutta tuosta Waltun linkistä pääsee lataamaan kyllä, kun siinä rekisteröintiruudun alalaidassa on linkki, josta sen voi skipata ja pääsee lataamaan.
Eilen se toimi ihan hyvin, nyt laitoin uudestaan sen linkin ja minulla toimii :)
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... distus.pdf

Jos toi linkki ei toimi, niin tuosta osoitteesta löytyy toi tiedosto: http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... hp?pid=596
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
janipuum
Viestit: 169
Liittynyt: 22 Marras 2004, 16:35
Paikkakunta: Merikaarto

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

Viesti Kirjoittaja janipuum »

Joo nyt toimii ja toimii muuten tuo sun aiempikin linkki taas. Viimeksi valitti että kohdetta ei löydy.
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Vastaa Viestiin