Pointsit näistä Tero_s:lle. "Yrittänyttä ei laiteta" tarkoittaa varmaan että Yrittänyttä ei laiteta vaan se poljetaan kivenkoloon, valtio vallantoimesta!Tero_s kirjoitti:Voi sitä käyttää vertailumallina, jos vaihtaa moottorin tuohon aussi malliin mutta euro cortinoihin se ei AKEn nykyisen tulkinnan mukaan kelpaa. Minähän joskus miekkailin asiasta AKE:n kanssa. Koko keskustelu löytyy seuraavista linkeistä T vai C ja pata. Piti vielä koeponnistaa tota AKEn kantaa hallinto-oikeus kierroksella mutta motivaatio loppui, kun totesin että kaikki Foodi miehet on täysiä kokovartalokyrpiä, pätee myös itseeni ja tietenkin AKEen.Jari H kirjoitti: Mutta vertailumallina sen käyttäminen voi olla hankalaa vaikka niitä olisi enemmänkin rekisteröity, kun trafin tulkinta valmistusmaasta on mikä on.
2.8i laillisesti taunukseen (5.sivulla yhteenveto)
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Ausseissahan oli tarjolla koneet 2.0OHC, 3.3 ja 4,1 rivi 6. 2-litrainen OHC malli on ilmeisesti vastannnut pitkälti UK cortinaa. Suoralla kutosella olleet mallit poikkeaa jonkinverran euro malleista. Muistista: erilainen tulipelti, lukkopelti ja etupalkki. Taka-akselina aussi Falconin akseli, samoin kuin kone ja aski olivat peräisin aussi Falconista. Kuvista päätellen aussit on askarrellut omia puskureita jne. lokaalia kivaa.henu kirjoitti:Osaakos joku sanoo onko tossa aussi cortsussa jotain eroo euromalliin ?
Parempi vertailumalli olis SA Cortina XR6 (essex). Etelä afrikan Cortinat ilmeisesti kasattiin pääosin UK:sta tuoduista osista. Vain P100 versio oli SA tuote ja niitäkin on viety britteihin ilmeisesti ihan Fordin toimesta. Virallisen dokumentaation löytäminen täältä käsin on vaan työlästä. Vielä työläämpää on AKEn vakuuttaminen faktoista, varsinkin kun Suomen Fordin jälkimarkkinointi osasto on täysin munaton AKEn hännystelijä.
Sen verran alkoi Fordin suhtautuminen T/C asiaa selvitellessä jurppimaan, että myin pois kaikki Ford merkkiset paskat (paitsi toi -51 Merc) ja vaihdoin käyttiksenkin kiinantuuninkiin. Eikä enää koskaan tule meille Fordia, pitäköön vetoakselivikaiset Focuksensa.
Voorteja ne on Mercurytkin
Luultavasti jotain 60-luvun Usa kamaa aussi höysteillä. Takuulla korvatkot cortinan omat. Livenä en tosin ole nähnyt. Pikku googletuksen perusteella olis: Borg Warner 78 Serieshenu kirjoitti:Onkohan tämä sit joku mustangin akseli ? Fox koppasesta kuulemma käy kohtuu herkästi.
Onko tietoo onko samat kiinitykset ku euro mallissa ?
Voorteja ne on Mercurytkin
keskellä yötä rupesin lukemaan noita linkkejä ja uudeksi tavoitteeksi muiden rinnalle tuli tämän vääryyden korjaaminen. jos joskus tulee rahaa löytymään tarpeeksi niin oikeuteen asian vien se on päätetty.Tero_s kirjoitti:Voi sitä käyttää vertailumallina, jos vaihtaa moottorin tuohon aussi malliin mutta euro cortinoihin se ei AKEn nykyisen tulkinnan mukaan kelpaa. Minähän joskus miekkailin asiasta AKE:n kanssa. Koko keskustelu löytyy seuraavista linkeistä T vai C ja pata. Piti vielä koeponnistaa tota AKEn kantaa hallinto-oikeus kierroksella mutta motivaatio loppui, kun totesin että kaikki Foodi miehet on täysiä kokovartalokyrpiä, pätee myös itseeni ja tietenkin AKEen.Jari H kirjoitti: Mutta vertailumallina sen käyttäminen voi olla hankalaa vaikka niitä olisi enemmänkin rekisteröity, kun trafin tulkinta valmistusmaasta on mikä on.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Niihin joihin ovat tunkeneet kasin konehuoneeseen, niin ovat myös usein laittaneet Fordin 9" peränkin...tuolta lisää :arrow: http://fordcortina.com.au/
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)
tuossa kun tuosta teron taistelusta luin niin tuli mieleen että entä jos saisi ihan suoraan fordilta eikä fordin maahantuojalta dokumentin jossa he sanovat että mallisarja on tosiaan taunus/cortina? eihän silloin pitäisi olla akella mitään mutinaa asiaan. kolehti pystyyn ja käräjille!
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
- Polara1970
- Viestit: 47
- Liittynyt: 22 Tammi 2009, 04:51
Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)
Joo, voihan sitä tietysti yrittää. Muutama vuosi sitten yritin saada saksan voortilta kyseisen todistuksen. Netin kautta ei pystynyt saksaan laittamaan asiakaspalveluun viestiä, kun olisi ohjannut sen aina automaattisesti suomen voortille. Lähetin sitten kirjeen ja sieltä tuli tällainen vastaus:Walttu kirjoitti:tuossa kun tuosta teron taistelusta luin niin tuli mieleen että entä jos saisi ihan suoraan fordilta eikä fordin maahantuojalta dokumentin jossa he sanovat että mallisarja on tosiaan taunus/cortina? eihän silloin pitäisi olla akella mitään mutinaa asiaan. kolehti pystyyn ja käräjille!
Your request
Dear Mr. Xxxxx,
thank you for contacting the Ford Customer Relationship Centre in Germany.
We kindly inform you that our Customer Relationship Centre is primarily intended to provide service to German customers. For information on Ford products and services related to your country, please visit our website at http://www.ford.com and select section ’Global Sites’.
Alternatively, you may wish to directly contact the Ford Customer Relationship Centre representing your area. The CRC for Turkey can be reached at:
Address Oy Ford Ab Malminkaari 9, B FIN-00700, Helsinki, Finland
Public Telephone Number +358 (0) 9 3517 0100
Email palvelut@ford.com
Website http://www.ford.fi
We hope that your request has been answered to your satisfaction and are confident that you will be adequately assisted by the Ford CRC in your country.
Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)
Taunusta alkoi tekemään taas sen verran mieli, että piti kurkistaa löytyykö muistiinpanot vielä täältä foorumilta ja löytyihän ne, mutta oli suurin osa linkeistä muuttunut. Koitin korjata ajantasalle tärkeimmät linkit yhteenvedossa, ja nyt siitä saa taas tietoa irti.
- Jani -
- Jani -
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)
Ja taas kapuloita rattaissa näemmä tulevan lakimuutoksen osalta tuon 2.8 koneen muutoskatsastuksessa. Eli täytyy tyytyä pienempään, jos ihan pykälien mukaan mennään. Laitoin tämänkin yhteenvetoon.
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)
https://www.dropbox.com/sh/var5s52wnuic ... H3z4a?dl=0
Tuolta löytyy document.pdf 114hp 2.3 v6:ssa on180nm. eli ei tuota vaikeuksia uusilla säännöillä
Tuolta löytyy document.pdf 114hp 2.3 v6:ssa on180nm. eli ei tuota vaikeuksia uusilla säännöillä
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)
Saiskohan tuosta ladattua: http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... distus.pdfWalttu kirjoitti:https://www.dropbox.com/sh/var5s52wnuic ... H3z4a?dl=0
Tuolta löytyy document.pdf 114hp 2.3 v6:ssa on180nm. eli ei tuota vaikeuksia uusilla säännöillä
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)
Suurkiitokset. Juuri tätä paperia kaipasin jo tuola toisessa keskusteluketjussa (viewtopic.php?f=3&t=14780&start=30), ja onneksi muutkin on näitä selvitelleet. Lisään linkin tänään yhteenvetoon.Walttu kirjoitti:https://www.dropbox.com/sh/var5s52wnuic ... H3z4a?dl=0
Tuolta löytyy document.pdf 114hp 2.3 v6:ssa on180nm. eli ei tuota vaikeuksia uusilla säännöillä
Mois: Tuo sun antama linkki ei toimi, mutta tuosta Waltun linkistä pääsee lataamaan kyllä, kun siinä rekisteröintiruudun alalaidassa on linkki, josta sen voi skipata ja pääsee lataamaan.
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)
Eilen se toimi ihan hyvin, nyt laitoin uudestaan sen linkin ja minulla toimiijanipuum kirjoitti:Mois: Tuo sun antama linkki ei toimi, mutta tuosta Waltun linkistä pääsee lataamaan kyllä, kun siinä rekisteröintiruudun alalaidassa on linkki, josta sen voi skipata ja pääsee lataamaan.Walttu kirjoitti:https://www.dropbox.com/sh/var5s52wnuic ... H3z4a?dl=0
Tuolta löytyy document.pdf 114hp 2.3 v6:ssa on180nm. eli ei tuota vaikeuksia uusilla säännöillä
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... distus.pdf
Jos toi linkki ei toimi, niin tuosta osoitteesta löytyy toi tiedosto: http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... hp?pid=596
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)
Joo nyt toimii ja toimii muuten tuo sun aiempikin linkki taas. Viimeksi valitti että kohdetta ei löydy.
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)