Motonetissä myytävistä nokka-akseleista.

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Kujala
Viestit: 55
Liittynyt: 25 Maalis 2006, 18:29
Paikkakunta: Hellsinki

Motonetissä myytävistä nokka-akseleista.

Viesti Kirjoittaja Kujala »

Kestääkö noi mitään?

Edit: Piti korjailla topicin nimeä että toi näsäily ei enää jatkuis.
Taunus 2d 1.6 -81 -Ikuisuusprojektina.
Avatar
Jallu
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Elo 2004, 09:18
Paikkakunta: Snadi

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Sama paskaa kuin muutkin tarvikenokat. Perusasiat jos on kunnossa, niin kestää.
Jokkismoottoritaunus
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

toivottavasti on ees vähä parempia ku saman lafkan jarrulevyt... perus dokkisierran levyt 1000km ja umpikierot; heittoa 30%...
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Noi viistokeulan Mondeo ja Cossu levyt on samasta osoitteesta ja niissä taas ei ole mitään huomauttamista.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

samiharju kirjoitti:toivottavasti on ees vähä parempia ku saman lafkan jarrulevyt... perus dokkisierran levyt 1000km ja umpikierot; heittoa 30%...
Elä ajele niin paljon vesilätäköistä! :lol: :wink: :wink:
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
jiikoo
Viestit: 167
Liittynyt: 03 Marras 2006, 20:54
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja jiikoo »

Nokasta en osaa sanoa, en ole tuolta hankkinut, mutta varaosakoneessa on näköjään ihan tuliterä, mikä lie.. (farkkusierran 205 -89 muistaakseni). Tuo menee taneen ja ghiasta loput.


Pakko ne on ottaa motonetin laikat katsastukseen jos ei allaolevat 'oikene' ilmaamalla. Jarruttaessa vetää vastaantulijoidan kaistalle, takapiirin sain tiptop putkirempan yhteydessä. Kengät pitäis kuitenkin vaihtaa...
Fiesta 1.0 -84
Kawasaki Z1100A -82
Näillä kesät, talvet.. :mrgreen:
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Siteeraan naapuvoorumilla olevaa
samaa topikkia.
Motonet ei ilmeisesti valmista
nokka-akseleita.
Taitaa olla samojen tukkureiden tuotteita
kaikilla varaosa puljuilla.
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

Herkko kirjoitti:Siteeraan naapuvoorumilla olevaa
samaa topikkia.
Motonet ei ilmeisesti valmista
nokka-akseleita.
Taitaa olla samojen tukkureiden tuotteita
kaikilla varaosa puljuilla.
tuskinpa se mitään muutakaan valmistaa.. :-)
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

Taunusmies Jussi kirjoitti:
samiharju kirjoitti:toivottavasti on ees vähä parempia ku saman lafkan jarrulevyt... perus dokkisierran levyt 1000km ja umpikierot; heittoa 30%...
Elä ajele niin paljon vesilätäköistä! :lol: :wink: :wink:
miks kaikki sanoo samaa? kaikkien oppien mukaan asennettu ja sisäänajettu kesällä sen pitkän sateettoman kauden aikana; silti kierot 1000km jälkeen jo olivat.. reklamaatiooni ei oo kukaan viitsinyt vastata, uutta en aatellut lähettää. muuten oon ollu suht tyytyväinen ton lafkan myymiin tavaroihin.
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

samiharju kirjoitti:
Taunusmies Jussi kirjoitti:
samiharju kirjoitti:toivottavasti on ees vähä parempia ku saman lafkan jarrulevyt... perus dokkisierran levyt 1000km ja umpikierot; heittoa 30%...
Elä ajele niin paljon vesilätäköistä! :lol: :wink: :wink:
miks kaikki sanoo samaa? kaikkien oppien mukaan asennettu ja sisäänajettu kesällä sen pitkän sateettoman kauden aikana; silti kierot 1000km jälkeen jo olivat.. reklamaatiooni ei oo kukaan viitsinyt vastata, uutta en aatellut lähettää. muuten oon ollu suht tyytyväinen ton lafkan myymiin tavaroihin.
se taitaa olla tyyppi vika fordeissa et jarru levyt kieroilee johtuiskohan ali mitotetuista jarruista ja lämpeevät liikaa.kaverillaki meni mondeosta kolmet levyt uusiksi 4000 kilsan matkalla ja omasta taunuksesta kahet levyt enneku vaihoin ebc jäähy levyt sen jälkeen on kestäny vaikka on ajettu savuaviksi asti,eli kannattaa sijottaa laatuun jos haluu homman pelaavan
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Kujala
Viestit: 55
Liittynyt: 25 Maalis 2006, 18:29
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Kujala »

Herkko kirjoitti:Siteeraan naapuvoorumilla olevaa
samaa topikkia.
Motonet ei ilmeisesti valmista
nokka-akseleita.
Taitaa olla samojen tukkureiden tuotteita
kaikilla varaosa puljuilla.
Jaa, siis mä kun luulin että ne siinä tiskin takana niitä valmistaa :roll:
Taunus 2d 1.6 -81 -Ikuisuusprojektina.
Voorttimies
Viestit: 262
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Voorttimies »

Motonet ei myöskään valmista niitä jarrulevyjä. Sen takia on ihan turha alkaa miuruttamaan, että "Motonetin myymät" levyt meni kieroksi. Jos ne olisi sieltä Perähikiän Autovarusteesta ostetut, niin tulisitko julkisesti valittamaan kun Perähikiän Autovarusteesta ostetut levyt meni kieroksi? Tuollainen usealla forumilla jatkuva valittaminen ei ole mitään muuta kuin tahallista mustamaalaamista.

Ja se syy siihen kierouteen: Asentaja. Piste.

Ihan poikkeuksetta kaikista "kieroina" palautetuista Fordin levyistä on napaa vasten tuleva osa umpiruosteessa. Tämä kertoo siitä, että a) napaa ei ole puhdistettu ja b) napaa ei ole suojattu kuparitahnalla tai vastaavalla. Niinpä levy ei ota tasaisesti kiinni napaan. Tähän kun lisää sen, että pyöränpultteja ei ole kiristetty varovasti ristiin ja momenttiin ja sen, että vakaajan keskipuslat ovat väljät, niin johan alkaa levyt kieroutumaan. Usemmiten vielä satulan liu'utkin jumittaa.

Kaikkein eniten (melkein ainoastaan itse asiassa) tulee takaisin Fordin levyjä. (Sierra/Escort/Scorpio/Mondeo) Jotenkin en oikein usko, että samojen valmistajien levyissä olisi sellainen ero, että tiettyihin Fordeihin sopivat mallit olisivat jotenkin huonompia tai sekundaa. :roll:

Tämä vuodatus siis johtuu ihan siitä, että flunssan vuoksi firman pikkujouluristeilyltä pois jäämään joutunut ja tämän vuoksi lievästi vittuuntunut Motonetin myyjä kyllästyi nyt totaalisesti tuohon wanhaan "Motonetin osa" tai "Motonetin myymä"-paskanjauhantaan. Kerrattakoon nyt vielä kerran: Motonet ei valmista mitään osia. Ne eivät myöskään ole mitään testaamattomia/sekundaa/kakkoslaatua/tms. Ne tulevat enimmäkseen samoilta tukkureilta kuin muihinkin varaosaliikkeisiin. Enimmäkseen siksi, että Motonetilla on myös useita eurooppalaisia toimittajia. Syy miksi hinnat ovat halpoja: VOLYYMI.
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Avatar
raimo
Viestit: 500
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo »

Ei tämäkään kommentti liity otsikkoon mitenkään, mutta ihan tavalliset ja huokean hintaiset jarrulevyt olen ostanut motonetista (jep, samat levyt olisin todennäköisesti saanut paikallisesta autotarvikeliikkeestäkin). Levyille tehtiin pieni kevennys operaatio, eikä mulla ole ollut mitään ongelmia noiden kanssa Caprissa. Kesällä tuli radoillakin käytyä ja takuulla on olleet kuumanakin.

Vesikelilläkin tuli "kaahailtua" Alastarossa syksyllä, eikä tullut sielläkään mitään kieroutumisongelmaa levyihin. En tiedä onko tuuria vai mitä, mutta ei mulla ainakaan mitään valittamista ole.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Avatar
jiikoo
Viestit: 167
Liittynyt: 03 Marras 2006, 20:54
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja jiikoo »

raimo kirjoitti:Ei tämäkään kommentti liity otsikkoon mitenkään, mutta ihan tavalliset ja huokean hintaiset jarrulevyt olen ostanut motonetista (jep, samat levyt olisin todennäköisesti saanut paikallisesta autotarvikeliikkeestäkin). Levyille tehtiin pieni kevennys operaatio, eikä mulla ole ollut mitään ongelmia noiden kanssa Caprissa. Kesällä tuli radoillakin käytyä ja takuulla on olleet kuumanakin.

Vesikelilläkin tuli "kaahailtua" Alastarossa syksyllä, eikä tullut sielläkään mitään kieroutumisongelmaa levyihin. En tiedä onko tuuria vai mitä, mutta ei mulla ainakaan mitään valittamista ole.
Mielenkiintoista.... paljonko maksoi levyjen jyrsintä ja poraus? Symmetrisesti kun tekee niin ei pitäisi tasapaino-ongelmaakaan tulla. Pitääpä kysäistä luottokonepajalta josko tekisivät..
Fiesta 1.0 -84
Kawasaki Z1100A -82
Näillä kesät, talvet.. :mrgreen:
Avatar
raimo
Viestit: 500
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo »

Nämä levyt tehtiin juurikin "luottokonepajalla", eli ei maksanut mitään :wink:
CNC koneella jyrsityt.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Vastaa Viestiin