v6 ahtokoneiden nokat ?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

v6 ahtokoneiden nokat ?

Viesti Kirjoittaja astriel »

Onko joku täällä kokeillut ahto v6 koneessa jotain muita kuin vakio nokkia.

ploosaako t2 tai t3 liikaa läpi ?

oisko 2.8 ruiskunokka sopiva sinällään vai kannattaako lähettää muokattavaksi, eli saako sillä hiomisella / muokkaamisella rutistettua hepoja lisää liikenteeseen merkittävästi ahtokoneessa.

onko suurinpiirtein hintatietoja em. operaatiosta. ?

paljonko kärsii vakiokoneessa olla nostoa ennekuin kolisee. Mitattua saa mutta on joku jo mitannut. ?

-vk-
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Ruiskun nokka tai hiottu 'oikea' ahdin keppi.
Kannattaa kysellä Kylmäkoskelta M.Virtaselta.

Ite en laittais ahdettuun kutvoseenkaan kadulle nokkaa jonka vetoalue alkaa yli 2000, saavutettu hyöty +6000 on liian pieni menetettyyn ajomukavuuten nähden.

Toi venttiilikoneiston mäntäohjaus ei ihan heti muodostu ongelmaksi ainakaan monttumännillä.

Btw. seuraavaan rojekticolgneen tulee rullanokka, pitkät teräsveivit on jo...
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
SporttiJanne
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SporttiJanne »

Tässä koneessa on T2 tyyppinen kaasarinokka. Vaihdan tilalle vastaavan ruiskunokan kun seuraavaksi konetta auon. Koneen tilavuus on 2,3. Painetta on huipputehon kohdalla 0,9 bar. Ennakkoa voisi lisätä vielä yläkierroksille niin saisi käyrän nätiksi ja lisää voimaa loppupäähänkin. Kierrokset on rajoitettu tuohon, kun käytössä on kumminkin vain vakio männät, veivit ja pultit.

Kuva
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

Jari H kirjoitti:Ruiskun nokka tai hiottu 'oikea' ahdin keppi.
Kannattaa kysellä Kylmäkoskelta M.Virtaselta.

Ite en laittais ahdettuun kutvoseenkaan kadulle nokkaa jonka vetoalue alkaa yli 2000, saavutettu hyöty +6000 on liian pieni menetettyyn ajomukavuuten nähden.

Toi venttiilikoneiston mäntäohjaus ei ihan heti muodostu ongelmaksi ainakaan monttumännillä.

Btw. seuraavaan rojekticolgneen tulee rullanokka, pitkät teräsveivit on jo...

jep, soittelin vähän Maurille ja nokka lähtee piakkoin postilla menemään.

-vk-

Lisätään vähän infoa.

nokka tuli joku aika sitten takas. Hinta oli 140e + posti.Kuva galleriassa, laitettu jo joku aika sitten.

-vk-
jounim
Viestit: 16
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 10:13
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jounim »

SporttiJanne kirjoitti:Tässä koneessa on T2 tyyppinen kaasarinokka. Vaihdan tilalle vastaavan ruiskunokan kun seuraavaksi konetta auon. Koneen tilavuus on 2,3. Painetta on huipputehon kohdalla 0,9 bar. Ennakkoa voisi lisätä vielä yläkierroksille niin saisi käyrän nätiksi ja lisää voimaa loppupäähänkin. Kierrokset on rajoitettu tuohon, kun käytössä on kumminkin vain vakio männät, veivit ja pultit.
Jos sen verran saa udella, että mitkäs ahtimet tuossa on? Taitaa nämä malmikasat alkaa toimimaan kunnolla vasta ahdettuina... :wink:

edit: 2kpl gt17 näyttikin olevan...
Mustang Mach1 429 Cobra Jet C-code -71
Vastaa Viestiin