Hyvä paikka pääkaupunkiseudulla säädättää kaasari?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Agathon
Viestit: 57
Liittynyt: 14 Joulu 2004, 02:18
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Hyvä paikka pääkaupunkiseudulla säädättää kaasari?

Viesti Kirjoittaja Agathon »

Onko tiedossa jotain paikkaa, jossa ko operaation voisi teetättää?Tietysti halvalla.Onko hintapolitiikasta hajua?Kelasin, että voisi käydä säädättämässsä sen ennen leimaa ja samaan syssyyn ottaisi päästöt.Kauankos tollainen päästömittaus on voimassa?
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

http://www.kaasutinexpertti.fi/
..mikä kaasari? Noitten hinnoista ei ole mitään tietoa..
Seosruuvin "perus"-säätö on yleensä täysin kiinni,ja sitten noin 1.5-2.5 kierrosta auki..sitten kaasarin "jalasta" tyhjäkäyntiruuvi/t niin että käy itsekseen sitä noin 800 rpm.(Ehkä noin 6 kierrosta auki)
Sitten voi tarpeen mukaan tyhjäkäyntiä säätää siitä näkyvämmästä ruuvista joka vaikuttaa suoraan kaasuvivustoon..noilla pitäis olla aika lähellä
sitä että kaasari toimii niinkuin pitääkin,jos ei ole ihan väljä sohlo.
Juuttuvakurkkuseen en tosin puutu ollenkaan,tuo ylempi käy yleensä lähelle 1-2-kurkkusille Webruille ja Solexeille..
Taunus Maximus =)
Avatar
Agathon
Viestit: 57
Liittynyt: 14 Joulu 2004, 02:18
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Agathon »

Tupla weberi, 2.0L kone kyseessä.Päästöt kun joutuu kuitenkin leimalla ottamaan, niin menisi samaan syssyyn ton säädön kanssa.Vekotin toimii mainiosti, mutta en haluaisi leimalla jäädä päästöistä kiinni, niitä kun ei koskaan tiedä.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Yleensä ne paikat jotka tekee noita mittauksia muutenkin
säätää siinä sivussa,eli saat sen tarvittavan päästölapun
ja säädön varmaan samaan hintaan,mikähän korjaamo sielläpäin sitten tosiaan tekis..
Ja se lappu mukana sitten konttorille vaan.
Ootko kattonu keltaiset sivut tms?
Taunus Maximus =)
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kannattaa esim. ammattikoululta kysyä, saa halvemmalla kuin korjaamolta sen lapun ja säätävät kuntoon.
Avatar
Agathon
Viestit: 57
Liittynyt: 14 Joulu 2004, 02:18
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Agathon »

Joo, hyvä idis.Täytyypä etsiskellä sopivaa.
Houbi
Viestit: 35
Liittynyt: 25 Loka 2006, 08:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Houbi »

oon ite amikses täl hetkel... mujt tarttis semmosen joka vois huoltaa ja säätää irrallaan olevan kaasarin. malli solex 2k 40. (ostin tossa kesällä yheltä foorumilaiselta.)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Houbi kirjoitti:oon ite amikses täl hetkel... mujt tarttis semmosen joka vois huoltaa ja säätää irrallaan olevan kaasarin. malli solex 2k 40. (ostin tossa kesällä yheltä foorumilaiselta.)
Onks se se mun vanha kaasari?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Agathon kirjoitti:Joo, hyvä idis.Täytyypä etsiskellä sopivaa.
tiedän hyvän paikan tuohon mittaukseen.. pistin privaa.
matalan pudjetin kulkineet...
Houbi
Viestit: 35
Liittynyt: 25 Loka 2006, 08:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Houbi »

Mois kirjoitti:
Houbi kirjoitti:oon ite amikses täl hetkel... mujt tarttis semmosen joka vois huoltaa ja säätää irrallaan olevan kaasarin. malli solex 2k 40. (ostin tossa kesällä yheltä foorumilaiselta.)
Onks se se mun vanha kaasari?
Kyllä on :lol: muuten hyvä, mut vaatii säätöä ja huollon.
Avatar
raimo
Viestit: 500
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo »

Houbi kirjoitti:
Mois kirjoitti:
Houbi kirjoitti:oon ite amikses täl hetkel... mujt tarttis semmosen joka vois huoltaa ja säätää irrallaan olevan kaasarin. malli solex 2k 40. (ostin tossa kesällä yheltä foorumilaiselta.)
Onks se se mun vanha kaasari?
Kyllä on :lol: muuten hyvä, mut vaatii säätöä ja huollon.
Hetkinen, miten voi säätää irrallaan olevan kaasarin. Sen mäki haluisin tietää :lol:
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ei sieltä oikein muuta voi säätää kuin bensanpinnan :P
Houbi
Viestit: 35
Liittynyt: 25 Loka 2006, 08:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Houbi »

vois tilaa vaikka uudet tiivisteet tuolt kaasariexrpertiltä. ja sit kokeilla noita säätöjä. joku puhu et ois tiivisteet kuivunu ku vähä jäi humpaamaan kaasu, no sithän tuon näkee.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Kokeile kiriä että on kiinni imusarjassa kunnolla?
Ja että imusarjakin on varmasti kiinni.
Voi tietysti hyvin olla jotain noita kaasarin venttiileitä ja tivareitakin..
Taunus Maximus =)
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Onkos kellään kokemusta kellonratas-solexin käytöstä oharissa?
Lähinnä josko olis jotain perus-säätöä,montako kierrosta tyhjäkäynti-ruuvit auki,ja tietysti seoksen säätö..34/34 kyseessä.
Ittellä mielessä tyhjäkäynnille 6 kierrosta,ja seosta 1,5 max.
Pitäisköhän olla vähemmän..?
Kokeilemallahan se tietysti selviää,mutta ajattelin
josko olis jollain valmiiksi kokeiltuna?
Taunus Maximus =)
Vastaa Viestiin