Levyt taakse?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

niceman kirjoitti:Konehuone asennus on säätämisen kannalta huono tosin kerran kun saa tasapainon kohdalle niin sitten siihen ei tarvitse juuri koskea..
Muuten kun katsastukseen :wink:
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tais olla joku lakipykälä, et on laillinen toi säädin, jos ei pysty säätämän ajon aikana?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niceman »

Jeps, kansi päällä riittää.

Ei autoja rakenneta katsastajille vaan itselle, turha tehdä kompromissejä, naamioi ne vain =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Tilasin tommone wilwoodin kierrettävän säätimen. Aattelin et sen sais näppäristi kytkettyy sillee, et uros-uros adapterilla se säädin suoraan kiinni pääsylinterin lähtöön. Mahtaako olla toimiva ratkasu et se säädin on heti siinä alussa? Itse mietin että ei kai sillä sijoituskohdalla pitäis väliä olla.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

FoorttiFani kirjoitti:Tilasin tommone wilwoodin kierrettävän säätimen. Aattelin et sen sais näppäristi kytkettyy sillee, et uros-uros adapterilla se säädin suoraan kiinni pääsylinterin lähtöön. Mahtaako olla toimiva ratkasu et se säädin on heti siinä alussa? Itse mietin että ei kai sillä sijoituskohdalla pitäis väliä olla.
Joo, siinä pääsylkyl jälkeen paras paikka!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mois kirjoitti:
FoorttiFani kirjoitti:Tilasin tommone wilwoodin kierrettävän säätimen. Aattelin et sen sais näppäristi kytkettyy sillee, et uros-uros adapterilla se säädin suoraan kiinni pääsylinterin lähtöön. Mahtaako olla toimiva ratkasu et se säädin on heti siinä alussa? Itse mietin että ei kai sillä sijoituskohdalla pitäis väliä olla.
Joo, siinä pääsylkyl jälkeen paras paikka!
Mul ei onneks tarvi ees noita adabtereita ku ostin 5-kympin säätimen missä valmiina M10x1 kierre.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

juu niin on tossaki m10 naarakset. Mut tarvii siihe saada uros- uros liitin siihe säätimen ja pääsylkän väliin. ( ei muuten ollukkaan vaan jotku tuumaset kierteet, eli ei sopinu valmiit päät.)
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

no nyt oon täs kasailemas noita takasatuloita paikkaansa, mut ihmetyttää toi palojen laitto. Eli sierran perus satulat kyseessä, ja oon kiertäny männät pohjaan asti. Tuntus tosi tiukalta kun laitto levylle, sit tajusin et niis paloissa on ne pienet nypyt siel takana. Niin kuuluukos se nyppy saadaa nyt osumaan siihen männän uraan?
Mite noi satulat ees toimii, sillon kun mäntää pumppaa ulos niin kiertyykö se samalla?
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Kyl sen pitäs siihen uraan osua, ja ei kierry se mäntä ulos tullessaan.
Muista sit rempan lopuks pumpata polkimella ennen ku käsijarrua kokeilet.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Selvä homma, mäntää kääntelemään siis. Juu pidetään mieles, kiitoksia
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Nyt on satulat paikkassaan ja ilmailtu joten kuten. vaikee oli saada ilmat pois takaanta, tohon paineensäätimeen jäi ilmesest ilmaa. Ilmasin sen sit jarruliittimestä ja sit sain takaantaki ilmat pois, poljin kyl viel hiukan pehmee. Mites noi sierran satulat ny oikeen toimii ku tuntuu et ne palat jää kovin kauas levyst. Pitäiskö ne männät säätää siin asennusvaihees mahollisimman tiukaks, vai onks sil merkitystä? et palaaks se mäntä aina takas samaan kohtaan ku polkimen päästää ylös?
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Polkimesta pumppaamalla pitäs kyllä mäntien tulla "iholle"
Ilmasitko vanhaan tyyliin polkimesta pumppaamalla vai jollain imurilla ?
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

oolrait, juu nytten sainkin polkimen kovemmaks. Ilmasin iha pumppaamal, ensin yksin nii et letkun pää nestepurkissa, sit myöhemmi isäukon kans sillee et sulkee ilmaruuvin ku poljin pohjas. ei tullu ilmat pihal muuten kun ilmaamal se paineensäädin ensin siit liittimen välistä.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Okei taas ongelmia täs levyt taakse projektis. Tänään pääsin testailee ekan kerran. Kässäri hieman tehoton mut varmaa riittävä. Polkimen liike aika pitkä ja saa painaa tosi kovin ennekun rupee pysähtyy, eli isompaa pääsylkkä?

Tos äsken kävin asfaltil jarruttelee, sit pitkän jarrutuksen jälkee takajarrut rupes laahaa. Kotipihaan ja jarruista nousi savut, siis molemmista takapyöristä. Uudet satulat, palat ja levyt kyseessä, miksköhän veti noi jumii?
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

FoorttiFani kirjoitti:Okei taas ongelmia täs levyt taakse projektis. Tänään pääsin testailee ekan kerran. Kässäri hieman tehoton mut varmaa riittävä. Polkimen liike aika pitkä ja saa painaa tosi kovin ennekun rupee pysähtyy, eli isompaa pääsylkkä?

Tos äsken kävin asfaltil jarruttelee, sit pitkän jarrutuksen jälkee takajarrut rupes laahaa. Kotipihaan ja jarruista nousi savut, siis molemmista takapyöristä. Uudet satulat, palat ja levyt kyseessä, miksköhän veti noi jumii?
Jäisiköhän sinne piiriin painetta? Onhan säädin varmasti oikeinpäin?
Vastaa Viestiin