Sivu 1/1

kierroslukumittari humbaa!

Lähetetty: 11 Loka 2006, 18:14
Kirjoittaja teijosuuronen
Elikkäs talviautossani jälkiasennus rundi mittari näyttää tyhjäkäynnillä about 0 max noin 200 rpm, kun polkee kaasua niin vois ajatella että toimis oikein.... Ajossa tuollasta 2-3000 rpm on ollut 80-100 km/h joten uskosin että näyttäs oikein.

Mistähän johtuisi tuommoinen?

Ps. ite en ole asentanut, oli autossa kiinni kun ostin aikoinaan. (Vaikka en juurikaan auton sähköistä mitään tiedäkkään)

Lähetetty: 11 Loka 2006, 20:51
Kirjoittaja hes83
mulla oli joskus samaa vikaa...mittari oli bilteman..vaihoin uuden mittarin kun en vikaa löytäny ja ja uus kyllä pelannu moitteetta...en väitä et vika oli olis just sun mittarissa..mut näin mulla oli..mulla kierrokset satasen vauhissa kolmessa ja puolessa tonnissa...

Lähetetty: 12 Loka 2006, 19:34
Kirjoittaja Markus
Huonokontakti puolalle menevässä johdossa aiheutti omalle mittarille vastaavia oireita.

Lähetetty: 12 Loka 2006, 20:51
Kirjoittaja teijosuuronen
kiitokset!! Pitää tutkia johtosarjaa puolalta mittarille!

Lähetetty: 14 Loka 2006, 21:49
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Joskus noissa mittareissa on ollut sellaista että ne ei toimi kärjettömän sytytyksen kanssa oikein. Pari kertaa törmännyt moiseen. Kärjellisessä pelaa ihan ok mutta sama mittari kärjettömän sytytyksen kanssa näyttää mitä sattuu. Tämä siis perinteisellä kytkennällä eli puolalta johdotettuna. Joissain kärjettömän sytytyksen bokseissa on lähtö johon mittari tulisi kytkeä jolloin se toimii oikein.

Lähetetty: 14 Loka 2006, 21:57
Kirjoittaja TaunusTomi
tässä taannoin oli autogaugen mittari mennyt oikosulkuun ja oli ihmettelemistä että miksei tule sytkä virtaa..kaikki mahdollinen vaihdettiin ja sitten tuli mieleen että perkele tossa on vielä noi kiekkamittarinjohdot paikallaan,ne poistettuani rupes tane taas käymään..

Lähetetty: 15 Loka 2006, 17:23
Kirjoittaja teijosuuronen
Doodii, survasin toisen rundimittarin samoihin johtoihin ja toimii ihan niin kuin pitäskin... Kiitokset tosiaan neuvoista

Vielä asiaa sivuten, kun kokeilin mittaria suoralla kytkennällä konehuoneen puolella niin tarvitsi vaan 2 johtoa kytkeä, yksi akun maahan ja toinen puolan (-) napaanko se nyt oli. Kuitenkin edellinen mittari on johdotettu molempiin puolan napoihin, miksi moinen???

Lähetetty: 15 Loka 2006, 17:51
Kirjoittaja Janzamar
Eipä aavistustakaan,tottunu että tarvii virran,valolle oman,puolan miinukselta yhden,mihis hittoon se viimeinen taas menikään.. :roll:
No ei nyt jaksa taaskaan muistaa vaikka ei tuon useampia olekkaan :oops:

Lähetetty: 15 Loka 2006, 18:06
Kirjoittaja Sultzi
Yks puolan miinukseen, kaks maihin, yks virta valoilta. Hmm, ainakin noi mulla oli, olikohan viel joku :?

Edit: Toinen virta kai kans.