Taunukseen uuttua jytyä pellin alle

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

rapet
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Syys 2005, 13:52

Taunukseen uuttua jytyä pellin alle

Viesti Kirjoittaja rapet »

Nyt ois tarkotus heivata toi 1.6 tuolta pellin alta poikkeen ja tarkotus ois laittaa se miehekäs kutoskone :D
Nyt tartteis kokemuksia!
Olisi tarkotus rakentaa sellanen kulkupeli jolla voi ajella normaalisti, ja tarpeen tullen tehoo löytys :twisted:
Eli tarkotus ois ahtaa tommonen kutonen, mutta kumpi nyt on parepi 2.3 vai 2.8 ruiskulla. Tartten myös tietoo noista vaihelaatikoista ja peristä. Laittakaahan kokemuksia omista koneista? Tarkotus ois rakentaa semmonen about kaksattaa kaakkia.
Ei aunus vaan TAUNUS
rapet
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Syys 2005, 13:52

Viesti Kirjoittaja rapet »

Ja jos laittasin 2.3 granadan koneen ja vaihelootan niin passaako tolle lootalle 2.8?
Ja minkälaiset perät noissa granadoissa on jossa on toi 2.3?
Ei aunus vaan TAUNUS
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Laatiukolle sopii 2.8,Granadan taka-akseli taitaa olla vaan jonkun verran leveämpi kuin Taunuksen,eli joutuu laikkaamaan ja liimaamaan jonkun verran.
Taunus Maximus =)
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Ei taija Granun taka-akseli olla
kovin heleppoa Taunukseen laittaa.

Granadassa kun on erillisjousitettu
akseli ja Tanessa jäykkä.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

:lol: Niin no sekin tietysti voi tehdä vähän haittaa..
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Sierran taka-akselisto kelkkoineen menis aika kivuttomasti Taneen. Yks heppu sitä oli mittaillu.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
rapet
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Syys 2005, 13:52

Viesti Kirjoittaja rapet »

Mites onko tossa 2.8 hyvät kutoskonneen äänet? Jos verrattaan tohon 2.3 jossa on aika hyvänkuuloset :D
Ei aunus vaan TAUNUS
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Äänethän saa putkilla tehtyä mielen mukaan :P
Taunus Maximus =)
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

sen 2.8 ruiskun saat unohtaa heti jos meinaat saada leimattua. niitä on vanhan lain mukaan tehty paljonkin joskus, mutta nykyisin 2.8 koneen saaminen taunukseen laillisesti on vaikeaa (=vaatii poikkeusluvan). eli siis käytännössä 2.3 tai sit 2.4i..
Avatar
Tuukka
Viestit: 180
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 13:48
Paikkakunta: Salo / Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuukka »

samiharju kirjoitti:sen 2.8 ruiskun saat unohtaa heti jos meinaat saada leimattua. niitä on vanhan lain mukaan tehty paljonkin joskus, mutta nykyisin 2.8 koneen saaminen taunukseen laillisesti on vaikeaa (=vaatii poikkeusluvan). eli siis käytännössä 2.3 tai sit 2.4i..
Mhäh? Mitenkä niin? Tehot dynossa haarukkaan, paperi konttorille ja valmis.

Nimim. omasta 2.8i muutoskatsastuksesta aikaa nyt pari kuukautta...
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

Väännetään taas.

Tanen suurin vertailumoottori on 2,3 litrainen 108hp malli. 2,3 litraa plus 25% = 2,875 litraa, se on ok. mutta tehot 108hp + 20% = 129,6hp.. tämä siis on maksimiteho mitä voi taunukseen laittaa... 2.8i on vähintään 145hp.

millä keinoin 150hp moottorin tehot on kuristettu tuon rajan alle?
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

granadan 2.8 kaasarikone on muistaakseni 135hp joten sekin menee rajan yli.. 2.4i olis passeli; sähköruiskuvempain jossa 125hp.. :-)

MUTTA... mites noi sae/din hepat, kuinka ne VIRALLISESTI erotellaan? siinä SAATTAIS olla keino nostaa rajaa hieman?
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

samiharju kirjoitti: MUTTA... mites noi sae/din hepat, kuinka ne VIRALLISESTI erotellaan? siinä SAATTAIS olla keino nostaa rajaa hieman?
Sunhan se pitäis tietää..?
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

vastaan itse itselleni sae/din hepoista;

DIN = 0,9*SAE netto
DIN = 0,7*SAE brutto

eli 100 din hepoa on 90 sae netto hepoa.. tai 70 sae brutto hepoa

eli JOS se taunuksen 108hp kone on din hepoja niin se on niitä eikä auta mikään.

jos se on SAE netto heppoja niin sit vois hieman luistella... sae bruttoja se tuskin on; on se sen verran laiska kampe ettei päde numerot ja todellisuus.. :-)
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

fordin vertailumoottoritodistuksessa ei mainita onko SAE vai DIN hevosia.. :-/
Vastaa Viestiin