2.3 v6 ongelma
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
2.3 v6 ongelma
Juu elikkä auton katsastus olisi edessä ensi viikolla. Vaihdoin koneeseen tulpat ja tein muuta pikkuhuoltoa. Tein tulpat vaihdettuani kummallisen huomion: moottorin käynti ei muutu mitenkään vaikka kaikki oikean puolen tulpanjohdot olisivat irti! Sama juttu uusilla ja vanhoilla tulpilla -> olen ajanut autolla vanhoilla tulpilla normaalisti jo aika kauan ilman ongelmia!
En ole tod. mikään automekaanikko enkä tiedä v6 kaikkia kikkoja mutta eihän sen nyt helkkarissa noin kuuluisi toimia! Vastaavasti taasen vasemmalla puolella käynti muuttuu heti jos jonki johdon vetää irti. Koneessa on ihan normaalia 98e + lisäaine ja tulpat ovat Densot. Isä joskus kertoi että joku kaveri oli aikoinaan vaihdattanut v6 Granadaan uudet tulpat ja kotiin päästyään tulpat olivat jo sököt. Urbaani legenda? Samaan hengenvetoon sanoi että hae NGK:n tulpat koneeseen. Veli oli kuitenkin asialla ja toi Densot.
En ole tod. mikään automekaanikko enkä tiedä v6 kaikkia kikkoja mutta eihän sen nyt helkkarissa noin kuuluisi toimia! Vastaavasti taasen vasemmalla puolella käynti muuttuu heti jos jonki johdon vetää irti. Koneessa on ihan normaalia 98e + lisäaine ja tulpat ovat Densot. Isä joskus kertoi että joku kaveri oli aikoinaan vaihdattanut v6 Granadaan uudet tulpat ja kotiin päästyään tulpat olivat jo sököt. Urbaani legenda? Samaan hengenvetoon sanoi että hae NGK:n tulpat koneeseen. Veli oli kuitenkin asialla ja toi Densot.
Taunus 2.3v6 -82 konevikaa kilvet pois
Taunus 1.6 -77 konevikaa, syöpää kilvet pois
Taunus 1.6 -76 moottoriton varaosa
Taunus 1.6 -kasikytäjotain varaosa
Focus 2.0 -99 käyttis
Jawa Chopper 350cc -02 seisonnassa
Jawa Classic 650cc -07 huvipeli
Taunus 1.6 -77 konevikaa, syöpää kilvet pois
Taunus 1.6 -76 moottoriton varaosa
Taunus 1.6 -kasikytäjotain varaosa
Focus 2.0 -99 käyttis
Jawa Chopper 350cc -02 seisonnassa
Jawa Classic 650cc -07 huvipeli
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
mulla oli sama vika, 4 ja 5 pytyis oli hyvin pieni ero kun otti johdot irti 6 oli iha eloton. nokka akseli oli vähä kärsiny ja just saman puolen pyttyjen nokat
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
tulpat
minäkään en ole tosiaankaan mikään mekaanikko vaan olen enempikin kuski poikia,mut suosittelen oikein lämpimästi käyttämään fordin omia tulppia jo käyttöiänkin takia.Mul piristi v6 roimasti kun laitoin nuo kyseiset motorcraft tulpat.Ford autoliikkeessä hinta 6 tulpalle n.25e
säädä nyt ekana ne venttiilit.. jos ne kantaa = ei puristuksiakaan = ei huomaa juurikaan eroa jos tyhjäkäynnillä nyppää yhdestä kerrallaan johdot pois.
venttiilien säätö kuuluu fordin perushuoltoon ettäs tiedät. ja sama toimenpide tehdään ensimmäisten joukossa kun taunus saapuu kotipihaan ellei ole tietoa koska on säädetty... samoin kun perusennakon säätö
venttiilien säätö kuuluu fordin perushuoltoon ettäs tiedät. ja sama toimenpide tehdään ensimmäisten joukossa kun taunus saapuu kotipihaan ellei ole tietoa koska on säädetty... samoin kun perusennakon säätö