Perän vaihto: Koko banjo vai pelkkä välitys?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Perän vaihto: Koko banjo vai pelkkä välitys?

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Moro!

Onnistuin hankkimaan pidemmällä välityksellä olevan pikkuakselin ja kaavailen asentavani sen tuohon allekirjoituksen autoon. Pähkäilen, miten vaihto kannattaisi toteuttaa...

Koko perän vaihtamisen puolesta puhuu:
-Välitystä ei tarvitse purkaa perästä, krymppiholkit, shimmit sun muut säästyy.
-Samalla voi vaihtaa taka-akselin puslat

Pelkän välityksen vaihtamista puoltaa:
-Banjo pysyy säädöissään, "Integrity of Car" ei kärsi
-Nykyinen banjo on hyvissä maaleissa ja massoissa, uusi pitäisi puhaltaa ja pinnoittaa

Kumpaa vaihtoehtoa raati suosittelee? Mikä on paras paikka hankkia perän säätö-osia jos välitys päätetään purkaa?
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1258
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Re: Perän vaihto: Koko banjo vai pelkkä välitys?

Viesti Kirjoittaja Pj »

Hessu kirjoitti:Moro!

Onnistuin hankkimaan pidemmällä välityksellä olevan pikkuakselin ja kaavailen asentavani sen tuohon allekirjoituksen autoon. Pähkäilen, miten vaihto kannattaisi toteuttaa...

Koko perän vaihtamisen puolesta puhuu:
-Välitystä ei tarvitse purkaa perästä, krymppiholkit, shimmit sun muut säästyy.
-Samalla voi vaihtaa taka-akselin puslat

Pelkän välityksen vaihtamista puoltaa:
-Banjo pysyy säädöissään, "Integrity of Car" ei kärsi
-Nykyinen banjo on hyvissä maaleissa ja massoissa, uusi pitäisi puhaltaa ja pinnoittaa

Kumpaa vaihtoehtoa raati suosittelee? Mikä on paras paikka hankkia perän säätö-osia jos välitys päätetään purkaa?
Jos "uusi" perä on äänetön, niin kannattaa se laittaa "kokonaisena" paikoilleen.
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Re: Perän vaihto: Koko banjo vai pelkkä välitys?

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Metrisen Iso-Atlaksesta olis tarkotus laittaa 3.89 välitys Taunuksen särkyneeseen perään. Ulkonäön ja näppituntuman perusteella todella vähän ajettu. Tähän vois laittaa neuvoja kuka on välityksen joskus onnistuneesti vaihtanu. Ei oo vielä kovin ajankohtasta kun tarkotus olis koittaa ettiä p100:sen tai sitten Transitin Atlaksen lukkoa tuohon.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: Perän vaihto: Koko banjo vai pelkkä välitys?

Viesti Kirjoittaja Mois »

Hessu, älä koske perään, vaan vaihda vaan alle!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Re: Perän vaihto: Koko banjo vai pelkkä välitys?

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Unohdin mainita et jatkoin tätä ketjua ku oli sopiva aihe. Kato Mois päivämäärää millon eka viesti kirjotettu :lol:
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: Perän vaihto: Koko banjo vai pelkkä välitys?

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kullanderi kirjoitti:Unohdin mainita et jatkoin tätä ketjua ku oli sopiva aihe. Kato Mois päivämäärää millon eka viesti kirjotettu :lol:
OK, luin Hessun viestin vissii :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: Perän vaihto: Koko banjo vai pelkkä välitys?

Viesti Kirjoittaja Mois »

Veisin ite Rally Racelle, homma onnistuu!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin