Sivu 1/2

laatikko+perän öljytys

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 21:10
Kirjoittaja mikkolum
eli mitä ootte käyttäny perään ja lootaan???
mulla tulee auto vain kesä kyttöön eli oisko joku 75w/90
tuolla oli aikasemminkin jo aiheesta jutusteltu mutta vähän oli juttu karannu kun joku kirjotti et käyttää moottorisahan teräketju öljyjä...
:evil:

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 22:22
Kirjoittaja MouTine
Perässä mulla on ne RedLine Heavy Shock Proof litkut. Tai mitään litkuahan se ei ole, vaan paksua tavaraa joka notkenee sitten lämmetessään. Tähän mennessä oon oikeen tyytyväinen. Perä on toiminut täydellisesti kaikki ratapäivät ja normaali ajot ja tossua on saanut silleen järkevästi. Eli voimaa on ulosmitattu ihan koko arsenaalia hyädyntäen ja useasti, mutta ei annettu sen iskeytyä mihinkään. Eli tajuutte varmaan.

Mulla on laatikkona toi MT75, joten siihen ei ole kuin yksi vaihtoehto. Fordin oma MT75 öljy. Kaipa noihin vanhempiin saa laittaa vähän vapaammin.

Re: laatikko+perän öljytys

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 22:30
Kirjoittaja Janzamar
mikkolum kirjoitti:eli mitä ootte käyttäny perään ja lootaan???
mulla tulee auto vain kesä kyttöön eli oisko joku 75w/90
tuolla oli aikasemminkin jo aiheesta jutusteltu mutta vähän oli juttu karannu kun joku kirjotti et käyttää moottorisahan teräketju öljyjä...
:evil:
:lol: ..niinhän tuota tuli käytettyä. Laatikossa.
Ei ongelmia :wink: ..eikä karannu käsistäkään..

Re: laatikko+perän öljytys

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 23:17
Kirjoittaja astriel
Janzamar kirjoitti:
mikkolum kirjoitti:eli mitä ootte käyttäny perään ja lootaan???
mulla tulee auto vain kesä kyttöön eli oisko joku 75w/90
tuolla oli aikasemminkin jo aiheesta jutusteltu mutta vähän oli juttu karannu kun joku kirjotti et käyttää moottorisahan teräketju öljyjä...
:evil:
:lol: ..niinhän tuota tuli käytettyä. Laatikossa.
Ei ongelmia :wink: ..eikä karannu käsistäkään..
on sitä joskus käytetty koneessakin : )

-vk-

Lähetetty: 20 Heinä 2006, 01:21
Kirjoittaja Voorttimies
No jos haluaa hifistellä, niin laatikkoon voisi laittaa RedLine MT-90 / MTL öljyä. RedLine on yksi niistä erittäin harvoista laatikkoöljyistä jotka on optimoitu synkkarenkaiden kestoa silmälläpitäen, niin hassulta kuin se kuullostaakin. Ja onhan se muutenkin hyvää litkua.

Normikäyttöön riittää varmasti mikä tahansa laadukas GL-4 öljy. Mielellään synteettisenä.

Edit: niin siis laatikkoon GL-4

Lähetetty: 20 Heinä 2006, 20:17
Kirjoittaja Miikka
Peräöljyn GL-luokitukseksi suositellaan GL-5. Viskositeetiltaan tuo 75W/90 on käypästä molempiin, itse olen käyttänyt jo vuodesta 1991.

Lähetetty: 24 Elo 2006, 19:58
Kirjoittaja hezu
Tästä ketjusta tuli mieleen, että nippojen rasvauksen ohella voisin tarkistaa perän ja laatikon litkutilanteen. Mutta mikä hemmetin korkki noissa oikein on? Katsoin aluksi, että tulpan keskellä on reikä kuusiokoloavaimelle, mutta siinähän olikin vain neljä kulmaa. Milläköhän tuollaisen saa auki? Ja eikös noissa ole tyhjennystulppia ollenkaan? Autossa on siis tuo tavallinen nelilovinen loota.

Lähetetty: 24 Elo 2006, 21:22
Kirjoittaja Miikka
Reikään käy 3/8" räikän kara, sillä mä olen ne avannut.

Tyhjennysproppua ei läheskään kaikissa ole! Tuosta omasta on viimeisen 11 vuoden aikana käynyt laatikko+perä sen verran monesti irti, että siinä sivussa ovat öljytkin vaihtuneet :D Nyt tosin isoista rempoista "joutunut" pitämään taukoa jo vuodesta 2002. Laatikon öljyt pitänee imeä täyttöpropun kautta. Peräöljyt saa ulos raottamalla takakantta.

Lähetetty: 25 Elo 2006, 20:35
Kirjoittaja Mois
Miikka kirjoitti:Reikään käy 3/8" räikän kara, sillä mä olen ne avannut.

Tyhjennysproppua ei läheskään kaikissa ole! Tuosta omasta on viimeisen 11 vuoden aikana käynyt laatikko+perä sen verran monesti irti, että siinä sivussa ovat öljytkin vaihtuneet :D Nyt tosin isoista rempoista "joutunut" pitämään taukoa jo vuodesta 2002. Laatikon öljyt pitänee imeä täyttöpropun kautta. Peräöljyt saa ulos raottamalla takakantta.
Meikäläisen Tanen laatikkoon on porattu reikä, tehty kierteet ja laitettu 6 mm ruuvi poistoropuksi...

Lähetetty: 31 Elo 2006, 16:25
Kirjoittaja vilunki78
eihän siitä perän kannesta tarvi ruuvata kuin alin pultti pois, niin öljyt tulee siitä reijästä ulos. tosin jos sen kannen ottaa kokonaan irti, niin saa mahdolliset metallimujut varmasti pois sieltä.

Lähetetty: 05 Syys 2006, 21:02
Kirjoittaja henkka
meneekö vaihdekepin reiästä kaatamalla öljyt sisään tuohon 1.6litrasen pikkulaatikkoon? kaveri kerto käyttävänsä tuota konstia mut en tiiä toimiiko se tossa laatikossa..

paljon siin on öljy tilavuus?

Lähetetty: 06 Syys 2006, 00:48
Kirjoittaja taunusstyle
ei mee sillai öljyt sisään ei muutaku auton alle ja ropun kautta öljyä sisään. muistaakseni se oli litran verran ainaki itellä menny niin paljon

Lähetetty: 06 Syys 2006, 17:48
Kirjoittaja Jallu
Ai miten niin ei mene? Jos vaan takakansi on paikallaan, niin ihan varmasti menee. Hitaasti, mutta varmasti.

Lähetetty: 06 Syys 2006, 22:54
Kirjoittaja taunusstyle
no ei mulla ainakaan menny vaikka ootti seuraavaan päivään jos menee sillälailla niin sieltä on silon varmaan vaihetangon tiiviste rikki :roll:

Lähetetty: 07 Syys 2006, 09:09
Kirjoittaja 20m
Se ei ole mitään mukavaa puuhaa, ainakaan mun mielestä, äheltää noiden öljypurkkien kanssa auton alla yrittäen saada jotenkin sitä paksua öljyä reijästä sisään.

Sitten keksin hyvän systeemin. Nyt ei tarvitse kuin letku reijästä sisään ja pyörän pumpulla hieman painetta pulloon ja kas... öljy menee sisään ihan itsestään :D

http://i21.photobucket.com/albums/b259/ ... uva025.jpg

http://i21.photobucket.com/albums/b259/ ... uva023.jpg