laatikko+perän öljytys
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
laatikko+perän öljytys
eli mitä ootte käyttäny perään ja lootaan???
mulla tulee auto vain kesä kyttöön eli oisko joku 75w/90
tuolla oli aikasemminkin jo aiheesta jutusteltu mutta vähän oli juttu karannu kun joku kirjotti et käyttää moottorisahan teräketju öljyjä...
mulla tulee auto vain kesä kyttöön eli oisko joku 75w/90
tuolla oli aikasemminkin jo aiheesta jutusteltu mutta vähän oli juttu karannu kun joku kirjotti et käyttää moottorisahan teräketju öljyjä...
Perässä mulla on ne RedLine Heavy Shock Proof litkut. Tai mitään litkuahan se ei ole, vaan paksua tavaraa joka notkenee sitten lämmetessään. Tähän mennessä oon oikeen tyytyväinen. Perä on toiminut täydellisesti kaikki ratapäivät ja normaali ajot ja tossua on saanut silleen järkevästi. Eli voimaa on ulosmitattu ihan koko arsenaalia hyädyntäen ja useasti, mutta ei annettu sen iskeytyä mihinkään. Eli tajuutte varmaan.
Mulla on laatikkona toi MT75, joten siihen ei ole kuin yksi vaihtoehto. Fordin oma MT75 öljy. Kaipa noihin vanhempiin saa laittaa vähän vapaammin.
Mulla on laatikkona toi MT75, joten siihen ei ole kuin yksi vaihtoehto. Fordin oma MT75 öljy. Kaipa noihin vanhempiin saa laittaa vähän vapaammin.
Re: laatikko+perän öljytys
..niinhän tuota tuli käytettyä. Laatikossa.mikkolum kirjoitti:eli mitä ootte käyttäny perään ja lootaan???
mulla tulee auto vain kesä kyttöön eli oisko joku 75w/90
tuolla oli aikasemminkin jo aiheesta jutusteltu mutta vähän oli juttu karannu kun joku kirjotti et käyttää moottorisahan teräketju öljyjä...
Ei ongelmia ..eikä karannu käsistäkään..
Taunus Maximus =)
Re: laatikko+perän öljytys
on sitä joskus käytetty koneessakin : )Janzamar kirjoitti:..niinhän tuota tuli käytettyä. Laatikossa.mikkolum kirjoitti:eli mitä ootte käyttäny perään ja lootaan???
mulla tulee auto vain kesä kyttöön eli oisko joku 75w/90
tuolla oli aikasemminkin jo aiheesta jutusteltu mutta vähän oli juttu karannu kun joku kirjotti et käyttää moottorisahan teräketju öljyjä...
Ei ongelmia ..eikä karannu käsistäkään..
-vk-
-
- Viestit: 262
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
No jos haluaa hifistellä, niin laatikkoon voisi laittaa RedLine MT-90 / MTL öljyä. RedLine on yksi niistä erittäin harvoista laatikkoöljyistä jotka on optimoitu synkkarenkaiden kestoa silmälläpitäen, niin hassulta kuin se kuullostaakin. Ja onhan se muutenkin hyvää litkua.
Normikäyttöön riittää varmasti mikä tahansa laadukas GL-4 öljy. Mielellään synteettisenä.
Edit: niin siis laatikkoon GL-4
Normikäyttöön riittää varmasti mikä tahansa laadukas GL-4 öljy. Mielellään synteettisenä.
Edit: niin siis laatikkoon GL-4
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Tästä ketjusta tuli mieleen, että nippojen rasvauksen ohella voisin tarkistaa perän ja laatikon litkutilanteen. Mutta mikä hemmetin korkki noissa oikein on? Katsoin aluksi, että tulpan keskellä on reikä kuusiokoloavaimelle, mutta siinähän olikin vain neljä kulmaa. Milläköhän tuollaisen saa auki? Ja eikös noissa ole tyhjennystulppia ollenkaan? Autossa on siis tuo tavallinen nelilovinen loota.
Reikään käy 3/8" räikän kara, sillä mä olen ne avannut.
Tyhjennysproppua ei läheskään kaikissa ole! Tuosta omasta on viimeisen 11 vuoden aikana käynyt laatikko+perä sen verran monesti irti, että siinä sivussa ovat öljytkin vaihtuneet Nyt tosin isoista rempoista "joutunut" pitämään taukoa jo vuodesta 2002. Laatikon öljyt pitänee imeä täyttöpropun kautta. Peräöljyt saa ulos raottamalla takakantta.
Tyhjennysproppua ei läheskään kaikissa ole! Tuosta omasta on viimeisen 11 vuoden aikana käynyt laatikko+perä sen verran monesti irti, että siinä sivussa ovat öljytkin vaihtuneet Nyt tosin isoista rempoista "joutunut" pitämään taukoa jo vuodesta 2002. Laatikon öljyt pitänee imeä täyttöpropun kautta. Peräöljyt saa ulos raottamalla takakantta.
Meikäläisen Tanen laatikkoon on porattu reikä, tehty kierteet ja laitettu 6 mm ruuvi poistoropuksi...Miikka kirjoitti:Reikään käy 3/8" räikän kara, sillä mä olen ne avannut.
Tyhjennysproppua ei läheskään kaikissa ole! Tuosta omasta on viimeisen 11 vuoden aikana käynyt laatikko+perä sen verran monesti irti, että siinä sivussa ovat öljytkin vaihtuneet Nyt tosin isoista rempoista "joutunut" pitämään taukoa jo vuodesta 2002. Laatikon öljyt pitänee imeä täyttöpropun kautta. Peräöljyt saa ulos raottamalla takakantta.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
meneekö vaihdekepin reiästä kaatamalla öljyt sisään tuohon 1.6litrasen pikkulaatikkoon? kaveri kerto käyttävänsä tuota konstia mut en tiiä toimiiko se tossa laatikossa..
paljon siin on öljy tilavuus?
paljon siin on öljy tilavuus?
taunus stw -79 2.4i+diesel laatikko LEIMATTU!!
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"
+5 muuta
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"
+5 muuta
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Se ei ole mitään mukavaa puuhaa, ainakaan mun mielestä, äheltää noiden öljypurkkien kanssa auton alla yrittäen saada jotenkin sitä paksua öljyä reijästä sisään.
Sitten keksin hyvän systeemin. Nyt ei tarvitse kuin letku reijästä sisään ja pyörän pumpulla hieman painetta pulloon ja kas... öljy menee sisään ihan itsestään
http://i21.photobucket.com/albums/b259/ ... uva025.jpg
http://i21.photobucket.com/albums/b259/ ... uva023.jpg
Sitten keksin hyvän systeemin. Nyt ei tarvitse kuin letku reijästä sisään ja pyörän pumpulla hieman painetta pulloon ja kas... öljy menee sisään ihan itsestään
http://i21.photobucket.com/albums/b259/ ... uva025.jpg
http://i21.photobucket.com/albums/b259/ ... uva023.jpg
Taunus 1965
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.