Tuhnuksien sisätilat
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Tuhnuksien sisätilat
Kuinka paljon olette kiinnittäneet huomiota Taunuksienne sisätiloihin? Kun katselee noita kuvia penkityspäivästä jne. kaikkien Tanet näyttävät oleven ainakin ulkoisesti hienossa kunnossa, uudet maalit jne.
Itse otin projektiksi asentaa autooni kajarit taakse hattuhyllylle ja kun takapenkki ja hattuhylly olivat sopivasti irti, päätin tehdä jotain muutakin. Reikäiseen ja rupiseen hattuhyllyyn ostin verhoomosta auton muuhun verhoiluun sopivaa beigeä keinonahkaa. Liimaus on vielä tällä hetkellä kesken, mutta jo hyvin alussa. Asennin eteen myös rpm mittarin ja viritin sen valon säätymään kojelaudan säätönamikasta (jännä leikkiä hetkisen vaikka ei todellista hyötyä). Vielä kun jaksaisi vetää virran samasta johdosta myös lämppärin merkkivaloille. Verhoomosta toin samalla myös aitoa mustaa nahkaa jolla olisi tarkoitus päällystää L -mallin Tanen vaihdekepin ja käsijarrun rumat kumiosat.
Ylijäävästä keinonahasta olisi vielä takoitus leikata auton c-palkkeihin kappaleet. Oikean puoleisen palkin verhoilu on näet kärtsännyt edellisen omistajan hitsailuista. Nahka peittaisi palaneen kohdan ja antaisi mukavaa särmää takapenkille.
Nyt ei tule muuta nikkarointia mieleen.. Öljynpainemittarin toki voisin tässä joku päivä asentaa rpm -mittarin kaveriksi.
Itse otin projektiksi asentaa autooni kajarit taakse hattuhyllylle ja kun takapenkki ja hattuhylly olivat sopivasti irti, päätin tehdä jotain muutakin. Reikäiseen ja rupiseen hattuhyllyyn ostin verhoomosta auton muuhun verhoiluun sopivaa beigeä keinonahkaa. Liimaus on vielä tällä hetkellä kesken, mutta jo hyvin alussa. Asennin eteen myös rpm mittarin ja viritin sen valon säätymään kojelaudan säätönamikasta (jännä leikkiä hetkisen vaikka ei todellista hyötyä). Vielä kun jaksaisi vetää virran samasta johdosta myös lämppärin merkkivaloille. Verhoomosta toin samalla myös aitoa mustaa nahkaa jolla olisi tarkoitus päällystää L -mallin Tanen vaihdekepin ja käsijarrun rumat kumiosat.
Ylijäävästä keinonahasta olisi vielä takoitus leikata auton c-palkkeihin kappaleet. Oikean puoleisen palkin verhoilu on näet kärtsännyt edellisen omistajan hitsailuista. Nahka peittaisi palaneen kohdan ja antaisi mukavaa särmää takapenkille.
Nyt ei tule muuta nikkarointia mieleen.. Öljynpainemittarin toki voisin tässä joku päivä asentaa rpm -mittarin kaveriksi.
Taunus 2.3v6 -82 konevikaa kilvet pois
Taunus 1.6 -77 konevikaa, syöpää kilvet pois
Taunus 1.6 -76 moottoriton varaosa
Taunus 1.6 -kasikytäjotain varaosa
Focus 2.0 -99 käyttis
Jawa Chopper 350cc -02 seisonnassa
Jawa Classic 650cc -07 huvipeli
Taunus 1.6 -77 konevikaa, syöpää kilvet pois
Taunus 1.6 -76 moottoriton varaosa
Taunus 1.6 -kasikytäjotain varaosa
Focus 2.0 -99 käyttis
Jawa Chopper 350cc -02 seisonnassa
Jawa Classic 650cc -07 huvipeli
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Alkuper. virheetön olis kiva, mutta lapsiperheellä kun auto ennen minua ollut niin arvaahan sen...
Taunus 2.3v6 -82 konevikaa kilvet pois
Taunus 1.6 -77 konevikaa, syöpää kilvet pois
Taunus 1.6 -76 moottoriton varaosa
Taunus 1.6 -kasikytäjotain varaosa
Focus 2.0 -99 käyttis
Jawa Chopper 350cc -02 seisonnassa
Jawa Classic 650cc -07 huvipeli
Taunus 1.6 -77 konevikaa, syöpää kilvet pois
Taunus 1.6 -76 moottoriton varaosa
Taunus 1.6 -kasikytäjotain varaosa
Focus 2.0 -99 käyttis
Jawa Chopper 350cc -02 seisonnassa
Jawa Classic 650cc -07 huvipeli
Coupe projektin tiimoilta sitten joskus on tarkoitus yrittää saada
mahd. alkuperäiseksi. Siätiloista kaavitaan massalevytkin pois ja
maalaan auto sisältä samalla kerralla kun ulkoa (sitten joskus)
GT:n kuskin penkki pitää purkaa ja ihmetellä mikä siellä on retkahtanut.
Kaitsareille pitää tehdä hattuhyllyyn ja peräkontiin jotain.
Jostain täytys jossain vaiheessa ettiä se coupetanarin etupenkkien välissä oleva kyynärnoja. Suurin omgelma tulee olemaan kattoverhoilu jota ei ole. Joutuu tekeen itte , pitää varmaan ostaa joskus ompelukonekkin taunuksen vuoksi.
No, sisätiloihin on vielä pitkä matka eli monta työtuntia ennen sitä.
73 "kiilakojetaulun" maalausta punaiseksi eli autonvärikseksi olen harkinnut siis samalla kun maalaa koko auton. Toisaalta on käynyt mielessä jokin pintakäsittelykin kun sen koko kojetaululevyn saa irti.
Alkuperäisyys järkkyy mutta vois olla esim kromattuna kiva. Kromaus maksaa tod. näk. liikaa että kannattais.
Suurin ongelma/ hidaste rakentelussa on tällä hetkellä tallin lämmitys, jota ei ole. Seuraava hankinta on jokin polttöoljylämmitin ,hinnat on 500 -600 eur (20kW).ettiskelen ensin nyt käytettyä mutta ei tunnu olevan markkinoilla sopivia.
-vk-
mahd. alkuperäiseksi. Siätiloista kaavitaan massalevytkin pois ja
maalaan auto sisältä samalla kerralla kun ulkoa (sitten joskus)
GT:n kuskin penkki pitää purkaa ja ihmetellä mikä siellä on retkahtanut.
Kaitsareille pitää tehdä hattuhyllyyn ja peräkontiin jotain.
Jostain täytys jossain vaiheessa ettiä se coupetanarin etupenkkien välissä oleva kyynärnoja. Suurin omgelma tulee olemaan kattoverhoilu jota ei ole. Joutuu tekeen itte , pitää varmaan ostaa joskus ompelukonekkin taunuksen vuoksi.
No, sisätiloihin on vielä pitkä matka eli monta työtuntia ennen sitä.
73 "kiilakojetaulun" maalausta punaiseksi eli autonvärikseksi olen harkinnut siis samalla kun maalaa koko auton. Toisaalta on käynyt mielessä jokin pintakäsittelykin kun sen koko kojetaululevyn saa irti.
Alkuperäisyys järkkyy mutta vois olla esim kromattuna kiva. Kromaus maksaa tod. näk. liikaa että kannattais.
Suurin ongelma/ hidaste rakentelussa on tällä hetkellä tallin lämmitys, jota ei ole. Seuraava hankinta on jokin polttöoljylämmitin ,hinnat on 500 -600 eur (20kW).ettiskelen ensin nyt käytettyä mutta ei tunnu olevan markkinoilla sopivia.
-vk-
Heh, veikkaan että runko on poikki molemmista reunoista hieman ristiselän yläpuolelta Näin oli nimittäin itsellä ja vielä molemmissa, kuskin SEKÄ vänkärin penkeissä...astriel kirjoitti:GT:n kuskin penkki pitää purkaa ja ihmetellä mikä siellä on retkahtanut.
Itellä on coupe päässy vähän päälle päin rupsahtaan, on pensselillä maalattua keulaa jne. Sisältä kaikki on kuitenkin ihailleet, katto + seinät sinistä plyyshiä, ei mitään suurempia koristuksia. Itte oon nämä tehny, paitsi kattoverhoilun. Istuinpäälliset tilasin markka-aikaan ja merkkikohtaset makso ~1200mk. Ne on myös sinistä plyyshiä.
Se helvetillinen keskikonsoli lensi mäkeen (on tallella), jäljelle jäi kyynärnoja. Mankan paikassa öljynpaine + kierrosmittarit sinisessä paneelissa, mankka pultattu sinne keskikonsolin paikalle koetaulun "pohjaan". Formuling-ratin keskiö on myös sininen jossa kirkkaat pultit. Sininen on myös se mittariston päälle tulevan suojan "pohja".
Ja jos joku ihmettelee "helvetillistä keskikonsolia", niin ette varmaan oo ajanu talvella? Meinaan että on Saksan-insinööri ollu taas viisas, saattaa vähän jalkoja palella kun konsoli on ilmakanavien edessä Ja sitä paitsi, eihän niistä pikkupikku mittareista edes saa sieltä asti selvää...
Koetaluun tulossa myös muita sinisiä yksityiskohtia, mm. ajattelin hanskalokeron kannen maalata siniseksi. Kiekkamittari koetaulun päälle silleen brutaalisti, vanhan kiekan tilalle vaikka volttimittari. Ja tietysti, sininen loisteputki sinne koetaulun alle
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Kokonaan on Coupe uudelleen verhoiltu kattoa myöten mustalla keinonahalla ja penkkien istuinosat, hattuhylly ja takaluukku tumman harmaalla kankaalla. Penkkejä on lisäksi muotoiltu enemmän "kuppimaisiksi" toppaamalla ja tukevoittamalla sekä edessä että takana. Istumapaikat on periaatteessa neljälle. Samalla tehtiin ulkopuolelle vinyylikatto paksummasta keinonahasta ja liimattiin paikalleen. Vanhaa ei ole kuin alkuperäinen ja ehjä musta lattiamatto josta tuli pesemällä kuin uusi ja kojetaulun päällinen joka ei ole onneksi vielä halkeillut.
Kojetauluun ja oviin istutin tummemman liimattavan puujäljitelmän, joka sointuu hyvin Grantin puuratin ja vaihdekepin nupin kanssa. Mittariston pohjat vaihdettiin valkoisiksi ja mittarivalot auton ulkokuoreen sopiviksi oransseiksi..
Kojetauluun ja oviin istutin tummemman liimattavan puujäljitelmän, joka sointuu hyvin Grantin puuratin ja vaihdekepin nupin kanssa. Mittariston pohjat vaihdettiin valkoisiksi ja mittarivalot auton ulkokuoreen sopiviksi oransseiksi..
Noo, nyt etsitään tekijää joka tekisi uudet alkuperäisenväriset kankaat, (alkuperäisethän siinä on nytkin paikallaan mutta paikoin aika heikossa kunnossa, on toi S-mallin penkin verhoilu sen verran erilainen etten vastaavaa oo nähnyt) sitten verhoiltaisiin penkit täysin alkuperäisiksi!
Jos tiedossa ehjät päälliset tuolla kuosilla niin...
Kuvat löytyy: http://194.157.221.15/sankarit/matintaunus/
Jos tiedossa ehjät päälliset tuolla kuosilla niin...
Kuvat löytyy: http://194.157.221.15/sankarit/matintaunus/
1973 Ford Taunus Coupe GT 2300
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
Onhan siellä semmoset pienet "avarrukset" siinä keskikonsolin alareunassa mistä lämmin ilma pääsee hyväilemään kuskin... polvitaipeita... eli eihän ne nyt ihan jaloille osoita mutta jonnekin jalkotilaan päin kumminkinTaco kirjoitti:Ja jos joku ihmettelee "helvetillistä keskikonsolia", niin ette varmaan oo ajanu talvella? Meinaan että on Saksan-insinööri ollu taas viisas, saattaa vähän jalkoja palella kun konsoli on ilmakanavien edessä Ja sitä paitsi, eihän niistä pikkupikku mittareista edes saa sieltä asti selvää...
-71 Coupe GT
paljon on maksanut??
te jotka oottee teettäneet niitä verhoiluja niin minkä hintasia keikkoja on ollut?? siis niin et on kattoo myöten verhoiltu?? olis kiva tietää ku suunnittelee jatkoa..
Re: paljon on maksanut??
Mulle teki kattoverhoilun yks tuttu, jolla ei ollut mitään aikaisempaa kokemusta moisesta, kova hinku vain päästä ompelemaan. Vein vain vanhan sille ja palan kangasta. Hyvä tuli, kunhan hiukan osaa edes ommella! Eihän siinä ole ompelemistakaan kuin ne "pussit" joissa menee tukiraudat poikki katon. Plyyshi on vielä helppo asentaa koska se venyy hiukan joka suuntaan. Nahka ei ole kuulemma yhtä helppo sovitettava. Etulasin käytin irti jotta kankaan sai sinne tiivisteen väliin, taakse tein pellistä 90 asteen kulmaan listan ja ruuveilla kattopalkkiin kiinni ja kangas alle. On menny monta vuotta jo ja hyvin on pysyny!natuli kirjoitti:te jotka oottee teettäneet niitä verhoiluja niin minkä hintasia keikkoja on ollut?? siis niin et on kattoo myöten verhoiltu?? olis kiva tietää ku suunnittelee jatkoa..
Ovet vetäsin ihan liimalla kiinni vanhojen verhoilujen päälle. Liima pitää olla oikeanlaista ettei se kellastu ja tule kankaan läpi ajan kanssa.
Plyyshistä sen verran vielä että on helppo pitää puhtaana. Tahra kuin tahra on lähteny plyyshiharjalla. Plyyshiä pitäis muutenkin harjata sillon tällöin keveästi, ei kuitenkaan raskain vedoin
Eli siis kustannus tuli pelkästään kankaasta ja liimasta... oisko kangas maksanu sillon yht. ~450mk ?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.