Lasikuituosia

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

huomenna alan tekemään 2-koppaseen lasikuitu lokareita.tarvii vaan tehdä kunnon muotit säästyy murheilta..
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
sami83
Viestit: 324
Liittynyt: 02 Elo 2004, 00:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja sami83 »

Kiinnostusta on lokareille...
hulukkonen
Viestit: 10
Liittynyt: 31 Loka 2006, 17:42
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja hulukkonen »

taunukseen löytyy sellanen flip off keula,jossa konepeitto ja lokarit samaa osaa,kääntyy eteenpäin kaikki. Fibretec on firman nimi. puh 040-5059018.nettisivut on myös.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Taunus Maximus =)
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1425
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

voi perskele ku ei ollu kakkos koriseen flippiä tai oikeestaan mitään. tai ei toi varmaan ois vaikee itekkään tehä jos vaan viittii alkaa tekemään
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Hööö
Jatketaas vanhaa aihetta vanhalla asialla :)

Mitäs tohon "flippi keula" hommaan sanoo laki ja onkohan sitä saatavilla mihinkä koppiin :?:
Hesus

Viesti Kirjoittaja Hesus »

kakkoskoppaseen tarttis saada kuitu konepelti ja takapaksin kansi..mutta mistähän semmoset löytäis?
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

henu kirjoitti:Mitäs tohon "flippi keula" hommaan sanoo laki ja onkohan sitä saatavilla mihinkä koppiin :?:
Kiinnostas vieläkii :) samiharju apuuva...
Lisä kysymys, mitä laki sanoo ylipäätän esim lasikuitu etulokareista ? luokitellaanko ne tanessa kantaviks ???
Stukaz
Viestit: 36
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 20:31
Paikkakunta: Turku/ Vaasa

Viesti Kirjoittaja Stukaz »

mä oon tulkinnu töissä asiaa niin et jos lokasuojat kiinnitetty kauttaaltaan pelli ruuveilla niin voi korvata lasikuituisilla jos pistehitsit = kantava. Toisaalta en ole yhtäkään sellaista muutosta vielä leimannu, oon vaan ohimennen miettiny asiaa. voishan sen oikeen kirjoista tarkastaa...
Ford Mondeo 1,8 vm-01 "Käyttis"
Ford cortina 2000 automatic -72
Ford Capri 1.6 -69
Ford Fairlane 2d HT -67
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

joskus luin muistaakseni v8 magazine:sta notta ruuvikiinnikkeiset osat voi huoletta korvata lasikuituisilla..
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Jah...pitääpä rueta miettii josko tuota kuitua hommailis vähän jokapuolelle koppaa
Hmmmm......saiskohan taneen hiilikuitu luukkuja :lol:
Pöhö-Andrei
Viestit: 473
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Ruuveilla (pulteilla) kiinnitettyjä osia esim konepelti, takaluukunkansi, ovet ja lokasuojat voidaan korvata lasikuituisilla osilla sillä niitä ei lueta itsekantavassa korissa kantaviksi rakenteiksi. Jos taas lokasuoja on pistehitsattu kiinni voidaan se korvata kuituosalla mutta tällöin korirakennetta on jäykistettävä vastaamaan alkuperäistä lujuutta.Tämä joko putkirakenteella tai muuten vain materiaalia (kotelorakenteita) lisäämällä.

Nämä siis itsekantavassa korirakenteessa.
Pöhö-Andrei
Viestit: 473
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Mitäh? Eikö kukaan edes yritä kumota väitettäni?

Tarkennetaan vielä sen verran että ne itsekantavan korin muutokset toisin sanoen vahvistukset esim. pistehitsatun lokarin vaihtuessa pultattavaan kuituosaan on myös tarvittaessa pystyttävä osoittamaan tehtyjen vahvistusten eli kotelorakenteiden tai putkikehikon lujuuslaskelmat. Näitä tosin harvemmin paperilla kysytään, vaan visuaalisesti todennetaan muutosten asiallisus. Käytettyjen materiaalien vahvuuksista saattaa tulla ylimalkainen kysymys, josta selviää kunnialla käyttämällä alkuperäistä peltipaksuutta vahvempaa materiaalia.

Viimeisin lause kattaa myös nämä moottorikorvakko muutoksia, eli alkuperäistä paksumpaa materiaalin kun käyttää ja hyvällä saumalla hitsattuja tekee niin niidenkään suhteen ei mitään ongelmaa ole.
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Pöhö-Andrei kirjoitti:Viimeisin lause kattaa myös nämä moottorikorvakko muutoksia, eli alkuperäistä paksumpaa materiaalin kun käyttää ja hyvällä saumalla hitsattuja tekee niin niidenkään suhteen ei mitään ongelmaa ole.
Ei aina sekään riitä, P100:n mun piti hommata todistukset tälle viritykselle, no minähän räpelsin todistukset - paperille ja nimmari perään. Oli inssin naamassa näkemistä kun yritti tulkata tuota :lol:

Kuinkahan moni katsastaja edes huomaa jos jossain Taunuksessa on vaihdettu etulokasuojat kuitumalleihin..? Konepellin varmasti huomaa, mutta vähän epäilen tuleeko siitä mitään sanomista.
Hesus

Viesti Kirjoittaja Hesus »

Pöhö-Andrei kirjoitti:Ruuveilla (pulteilla) kiinnitettyjä osia esim konepelti, takaluukunkansi, ovet ja lokasuojat voidaan korvata lasikuituisilla osilla sillä niitä ei lueta itsekantavassa korissa kantaviksi rakenteiksi. Jos taas lokasuoja on pistehitsattu kiinni voidaan se korvata kuituosalla mutta tällöin korirakennetta on jäykistettävä vastaamaan alkuperäistä lujuutta.Tämä joko putkirakenteella tai muuten vain materiaalia (kotelorakenteita) lisäämällä.

Nämä siis itsekantavassa korirakenteessa.
Konepelti,takaluukunkansi ja lokasuojat on ok. Mutta ovia ei kyllä tietääkseni saa korvata lasikuitu osilla ilman oviputkia.
Vastaa Viestiin