pakkanen...
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Niin kiertääkö se lämppärin kennolle tuleva vesi termostaatin kautta tanarissa? Itse olen kattellut että ei kiertäis koska sehän tulee lämmittämästä imusarjaa sinne kennolle ja painelee siitä vesipumpulle. Lämmintäkin alkaa pukkaamaan lähes välittömästi kun koneen käynnistää eikä mun mielestä termostaatti voi heti olla auki...
Juhana
On kansipahvit kunnossa ihan uudet sellaiset vielä,siitä nesteen kierrosta taas en tiiä,kai se kulkee oikeinpäin niin ja se kaasari mikä on nyt paikoillaan on kans aika elämänsä eläny alkaa kunnolla toimimaan vasta kun lämpömittarin viisari on siinä sinisellä alueella,niin,lohkolämmitinkin ois kans ihan kiva,ei muuta kuin motonetistä uusi,sanovat että kummatkin lämmittimistä käy sekä defa että temro,niin ja uus kaasari freetechnicsiltä oliko se weber 38/38 kuulemma passeli 2.3:een mut käy myös 2.0 kutoseen pienellä säädöllä,itellänikin on jokin weeberi mutta ainakaan se ei ole toiminu vaikka ne kurkut aukeaakin samaanaikaan oiskohan tukossa tai jotain en tiiä saattaa osia puuttua, alkuperäinen solex nyt ja siitäkin puuttuu osia.Joo ehkäpä coupe lämpiää paremmin kuin 4D sedani hehheh joo eihän noissa nyt niin suuria kokoeroja ole, siis sisätiloissa.
tota , en yritä lietsoa epävarmuuksia mutta onko motonetin pahvit,ei sillä että
olis kokemusta mutta,jotain kytkimiä ja sen sellaisia osia oon joutunu säätämään rälläkällä kun ei oo ollu kaikkia reikiä oikeissa paikoissa,on siellä ollu osia mitkä on käyny suoraan sellaisenaankin..ja niitä letkuja voi tosiaan huoletta kokeilla toisinpäinkin,ei ne mitään rikokkaan mutta saa helpolla selvää onko kennot tukossa..vanha konsti mitä fordin asentajat on tehny noihin jo uusinakin..siis muutamien tuhansien jälkeen..jos ei vaikuta niin takasin,ja tietysti muutenkin mutta käyttää...ei mee montaa minuuttia.
olis kokemusta mutta,jotain kytkimiä ja sen sellaisia osia oon joutunu säätämään rälläkällä kun ei oo ollu kaikkia reikiä oikeissa paikoissa,on siellä ollu osia mitkä on käyny suoraan sellaisenaankin..ja niitä letkuja voi tosiaan huoletta kokeilla toisinpäinkin,ei ne mitään rikokkaan mutta saa helpolla selvää onko kennot tukossa..vanha konsti mitä fordin asentajat on tehny noihin jo uusinakin..siis muutamien tuhansien jälkeen..jos ei vaikuta niin takasin,ja tietysti muutenkin mutta käyttää...ei mee montaa minuuttia.
Ei oo motonetin pahvit maksoivat ihan liikaa sain halvemmalla varaosaliikkeestä,joo olen joskus tilannu sieltä motonetistä vilkkureleet,no nehän olivat jotain korvausmalleja tietenkin eivätkä läheskään olleet samanlaisia kuin alkuperäinen, onneksi tuli tilattua kaksi sillä toinen oli tietenkin sökö,vesipumppukin oli jotain lapsityövoimalla tuotettua kamaa sain kuiteskin paikalle sen pienellä laitolla ja on toiminu,niin se neste kulkee siten että koneesta kennoon ja siitä termostaatille onko oikein? tuli sit mieleen että kävin viimekesällä tonkimassa yhtä pyöreälamppuista taunusta mikä oli menossa paalattavaksi ja löysin sitten siitä pyöreän vilkkureleen oiskohan alkuperäinen mut mun tanarissa (vm -75) se ei toiminu oiskohan rikki vai onko vanhemmissa vain jotain eroa,pistin kuiteskin talteen jos joku joskus tarvitsee vaikka entisöintiin jos joku sitä harrastaa ,oli päältä oikein hyvänkuntoinen.
no kansipahveista ajattelin vaan että onko siinä kaikki oikeet reiät ja vielä oikeissa kohdissa,ei muuta mielessä,ja on mulla lämppärinkenno ylimääräsenä,jos ei muita apuja löydy..jos vesi kulkee missä pitää niin ei olekkaan mitään ongelmia,itellä oli molemmissa autoissa termari jumissa..ei oo kuumennu vaihdon jälkeen. (+kaasarit tuli putsattua,täynnä jotain valkosta mönjää ettei bensakaan kulkenu..)että toimii.
-
- Viestit: 339
- Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
- Paikkakunta: Vantaa