pakkanen...

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

jhiukka
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Marras 2004, 00:28
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja jhiukka »

Niin kiertääkö se lämppärin kennolle tuleva vesi termostaatin kautta tanarissa? Itse olen kattellut että ei kiertäis koska sehän tulee lämmittämästä imusarjaa sinne kennolle ja painelee siitä vesipumpulle. Lämmintäkin alkaa pukkaamaan lähes välittömästi kun koneen käynnistää eikä mun mielestä termostaatti voi heti olla auki...
Juhana
Gargoyle1
Viestit: 11
Liittynyt: 14 Loka 2004, 22:39
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gargoyle1 »

On kansipahvit kunnossa ihan uudet sellaiset vielä,siitä nesteen kierrosta taas en tiiä,kai se kulkee oikeinpäin niin ja se kaasari mikä on nyt paikoillaan on kans aika elämänsä eläny alkaa kunnolla toimimaan vasta kun lämpömittarin viisari on siinä sinisellä alueella,niin,lohkolämmitinkin ois kans ihan kiva,ei muuta kuin motonetistä uusi,sanovat että kummatkin lämmittimistä käy sekä defa että temro,niin ja uus kaasari freetechnicsiltä oliko se weber 38/38 kuulemma passeli 2.3:een mut käy myös 2.0 kutoseen pienellä säädöllä,itellänikin on jokin weeberi mutta ainakaan se ei ole toiminu vaikka ne kurkut aukeaakin samaanaikaan oiskohan tukossa tai jotain en tiiä saattaa osia puuttua, alkuperäinen solex nyt ja siitäkin puuttuu osia.Joo ehkäpä coupe lämpiää paremmin kuin 4D sedani hehheh joo eihän noissa nyt niin suuria kokoeroja ole, siis sisätiloissa.
janzaboom

Viesti Kirjoittaja janzaboom »

tota , en yritä lietsoa epävarmuuksia mutta onko motonetin pahvit,ei sillä että
olis kokemusta mutta,jotain kytkimiä ja sen sellaisia osia oon joutunu säätämään rälläkällä kun ei oo ollu kaikkia reikiä oikeissa paikoissa,on siellä ollu osia mitkä on käyny suoraan sellaisenaankin..ja niitä letkuja voi tosiaan huoletta kokeilla toisinpäinkin,ei ne mitään rikokkaan mutta saa helpolla selvää onko kennot tukossa..vanha konsti mitä fordin asentajat on tehny noihin jo uusinakin..siis muutamien tuhansien jälkeen..jos ei vaikuta niin takasin,ja tietysti muutenkin mutta käyttää...ei mee montaa minuuttia.
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Ny ei ymmarra,mitä vaikutusta kansipahvilla
on jos auto ei lämmintä pukkaa,edellähän
mainittiin että moottori lämpeää normaaliin :?
Kenno siellä on tukossa.
Gargoyle1
Viestit: 11
Liittynyt: 14 Loka 2004, 22:39
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gargoyle1 »

Ei oo motonetin pahvit maksoivat ihan liikaa sain halvemmalla varaosaliikkeestä,joo olen joskus tilannu sieltä motonetistä vilkkureleet,no nehän olivat jotain korvausmalleja tietenkin eivätkä läheskään olleet samanlaisia kuin alkuperäinen, onneksi tuli tilattua kaksi sillä toinen oli tietenkin sökö,vesipumppukin oli jotain lapsityövoimalla tuotettua kamaa sain kuiteskin paikalle sen pienellä laitolla ja on toiminu,niin se neste kulkee siten että koneesta kennoon ja siitä termostaatille onko oikein? tuli sit mieleen että kävin viimekesällä tonkimassa yhtä pyöreälamppuista taunusta mikä oli menossa paalattavaksi ja löysin sitten siitä pyöreän vilkkureleen oiskohan alkuperäinen mut mun tanarissa (vm -75) se ei toiminu oiskohan rikki vai onko vanhemmissa vain jotain eroa,pistin kuiteskin talteen jos joku joskus tarvitsee vaikka entisöintiin jos joku sitä harrastaa ,oli päältä oikein hyvänkuntoinen.
janziburger

Viesti Kirjoittaja janziburger »

no kansipahveista ajattelin vaan että onko siinä kaikki oikeet reiät ja vielä oikeissa kohdissa,ei muuta mielessä,ja on mulla lämppärinkenno ylimääräsenä,jos ei muita apuja löydy..jos vesi kulkee missä pitää niin ei olekkaan mitään ongelmia,itellä oli molemmissa autoissa termari jumissa..ei oo kuumennu vaihdon jälkeen. (+kaasarit tuli putsattua,täynnä jotain valkosta mönjää ettei bensakaan kulkenu..)että toimii. :D
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Siis tosta janzin sepustuksesta ei ota Erkkikään selvää... :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
taunus mkII
Viestit: 339
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja taunus mkII »

mois13 kirjoitti:Siis tosta janzin sepustuksesta ei ota Erkkikään selvää...
siis <79 ja >79 2.3:ssa eri kannet/tiivisteet. vesireiät eri kohdissa. vesi ei kulje yläpäässä olisko tuota meinannu :?: :?:
#201
TaunusmkII


Ford Taunus-Suoritus Kykyä Ylitse Muiden-
-Raudassa Ei Oo Rahat Hukassa-
janzaman

Viesti Kirjoittaja janzaman »

joo pahvien vesireiät just.mutta sehän nyt sitten oli se kenno?
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Mulla on kans noita kennoja jos tarvii...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

crc-aseöljy..en oo käyttäny mitään lukkosulia..sen jälkeen kun laitoin.
koko talvena.. :D
Taunus Maximus =)
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

...tosin ei kyllä oo ollu pakkasiakaan.. :lol:
Taunus Maximus =)
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

nyt on 20 jotain pakkasta ja aina vaan lukot toimii :D
..ilman lukkosulaa.. :lol:
Taunus Maximus =)
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

mutta mikä on toi punanen valo!
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Älä ota sitä niin vakavasti !
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Vastaa Viestiin