Kentin kone Taunus transit -65 bussiin?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Eiköhän nyt olis helpointa,jos tekniikan
vaihdat,että vaihdat koko paketin(kone+laatikko).

Oli se sitten OHC tai kent.niin
"soviteltavaa"riittää :wink:

Itse suosittelisin OHC tekniikkaa.
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

kutonen ois vielä herkumpi tommosessa kaapissa 8)
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
20m
Viestit: 249
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 15:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 20m »

Olisiko automaattilaatikko yhtään helpompi vipujensa puolesta?
Niitähän on ollut ohc:ssä ja kuutosissa.

Jos tuo transitin kone on samaa sarjaa kuin P3 taunuksissa, niin kävisköhän siihen jotkut volvon männät? Olen kuullut että jotkut ovat sovittaneet volvon mäntiä P3:seen. Paitsi että kyseessä taisi olla 1.7 kone ja 84mm männät.
Taunus 1965

Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kyllähän tuohon voi sopia toinenkin kytkinkoppa kokonaan.

Mutta tosiaan, eihän tuota laatikkoa ihan hetkessä vaihdeta, koska taitaa tulla vaihdevipu johonkin huitsin vittuun, verrattuna alkuperäistä? Eli missä paikassa on vipu vakiona? Koneen päällä, laatikon päällä, molempien edessä vai miten? Kun en tuollasta transittia tunne.
Avatar
jaska@pan.nu
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:36
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja jaska@pan.nu »

Sultzi kirjoitti:Kyllähän tuohon voi sopia toinenkin kytkinkoppa kokonaan.

Mutta tosiaan, eihän tuota laatikkoa ihan hetkessä vaihdeta, koska taitaa tulla vaihdevipu johonkin huitsin vittuun, verrattuna alkuperäistä? Eli missä paikassa on vipu vakiona? Koneen päällä, laatikon päällä, molempien edessä vai miten? Kun en tuollasta transittia tunne.

Vivut on vasemmalla puolella 1-2 3-4 vaihdevivut ylospäin pakki alaspäin. Kytkin samoin vasemmalla

tässä kuva, joka on otettu vasemmalta puolelta
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... =289&pos=5
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Kun jaksais mitata nuo pultinreiät,luulis että ohc osuis tuohon ihan yhtä lailla kuin kenttiläinenkin.Mutta kyllähän tuossa kent pitäis olla,tuo oma kone.
Ei kai noissa tuon ikäisissä ole muita voinut olla.
Tiedä sitten kuin paljon joutuisi pakoputkia sun muita laittelemaan..
En ole tuommoisessa koskaan edes istunut.
Taunus Maximus =)
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

mulla ois nurkissa yksi ylimääränen P7:n laatikko, joka oli rattivaihteilla. vivut siis kyljessä, mahtaa olla lähes täysin sama aski kuin tuossa P3:ssa.
Kutosen perästä, mutta irroitettavalla kauluksella, eli kauluksen vaihdolla varmaan käy sen 1.7 rivinelosen perään. Tuommosenaan käy siis kutosen tai v4:n jatkoksi.
jokunen 1.7 nelosen raatokin olisi tiedossa...

Miten ois joku kutvonen sinne ransitin konehuoneeseen? justiisa taitas saaha 2-litrasen sinne ängettyä noin niinkun "laillisesti"?
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
P3SUPER
Viestit: 45
Liittynyt: 26 Heinä 2005, 13:17
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja P3SUPER »

janzamar kirjoitti:Ei kai noissa tuon ikäisissä ole muita voinut olla.
Kyllä niissä vaan on ollut aivan oma koneensa, joka ei tietääkseni ole edelleenkään minkään laista sukua kentille. Toisessa topicissa joku kyseli padan "nimeä", mutta ei raukalla taida sellaista ollakaan. Voitais laittaa äänestys vireille nimestä, jotta saadaan moottori vihdoin kastettua, onhan niillä uusimmillakin ikää jo kunnioitettavat 40 vuotta! Tärkein asia näissä väännöissä olis varmaankin se, että millä pulttijaolla/akselikoolla kyseinen kone on. En viitsi omista romuistani riuhtaista pois, eikä kirjallisuutenikaan tunnu kertovan. pulttijaon voin tietty mittailla suurin piirtein.
2x17m P3 super -64
Avatar
jaska@pan.nu
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:36
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja jaska@pan.nu »

janzamar kirjoitti:Kun jaksais mitata nuo pultinreiät,luulis että ohc osuis tuohon ihan yhtä lailla kuin kenttiläinenkin.Mutta kyllähän tuossa kent pitäis olla,tuo oma kone.
Ei kai noissa tuon ikäisissä ole muita voinut olla.
Tiedä sitten kuin paljon joutuisi pakoputkia sun muita laittelemaan..
En ole tuommoisessa koskaan edes istunut.
Mittailin noita pultin reikiä, Oli vähän vaikee paikka mitata, kun oli ahdasta
Kaulus on kiinni neljällä pultilla alempien pulttien välimatka oli n.140mm
alenpien ja ylempien pulttien valimatka olia 112-114mm.
Kauluksessa on 105 mm suuri reikä vaihdelaatikkkoa varten

Voin ottaa koko kauluksen irti ja mitata tarkkaan jos ilmenee tarvetta
Avatar
jaska@pan.nu
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:36
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja jaska@pan.nu »

P3SUPER kirjoitti:
janzamar kirjoitti:Ei kai noissa tuon ikäisissä ole muita voinut olla.
Kyllä niissä vaan on ollut aivan oma koneensa, joka ei tietääkseni ole edelleenkään minkään laista sukua kentille. Toisessa topicissa joku kyseli padan "nimeä", mutta ei raukalla taida sellaista ollakaan. Voitais laittaa äänestys vireille nimestä, jotta saadaan moottori vihdoin kastettua, onhan niillä uusimmillakin ikää jo kunnioitettavat 40 vuotta! Tärkein asia näissä väännöissä olis varmaankin se, että millä pulttijaolla/akselikoolla kyseinen kone on. En viitsi omista romuistani riuhtaista pois, eikä kirjallisuutenikaan tunnu kertovan. pulttijaon voin tietty mittailla suurin piirtein.
Osia muuten vanhaan P3 saa Mirva Car Ay:sta esim;
Nokan laakerit STD 67,10 euroa/srj
Runkolaakerit 91,50 - 96,40 euroa/srj, koot STD - 0,25mm - 0,50mm -
0,75mm - 1,00mm
Kiertokangenlaakerit 96,40 - 103,80 euroa/srj, koot samat kuin yllä
Nokka-akselin ratas orginaali 123,20 euroa/kpl ja uusituotanto 101,65
euroa/kpl
Tiivistesarja 96,40 euroa/srj
öljypumppu 97,60 euroa/kpl
vesipumppu 81,37 euroa/kpl

Muitakin osia on mahdollista saada sekä autoon että koneeseen.


Tero Saarelainen
Miva-Car Ay
Raalantie 299
01900 Nurmijärvi
p. 09-29065110
fax. 09-29065111
tero.saarelainen@miva-car.com
www.miva-car.com
Avatar
20m
Viestit: 249
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 15:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 20m »

Rahalla saa ja hevosella pääsee :lol:

http://www.oldcars.de/shop/index_en.htm
Tuolla taitaa olla ylikokomäntiäkin P3:seen. Käytännössä tuo on ilmeisesti paikka josta myös Miva car hankkii osia.

Voisko tuohon laittaa P3:sen 1.7 koneen vakio männät niinkuin ylikokomänniksi? Vai onko alkuperäisen koneen kunnostus enää suunnitelmissa?

Ajattelin vaan että vakiomäntiä jää yleensä ihmisillä pyörimään nurkkiin koneremonttien jäljiltä.
Taunus 1965

Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Avatar
jaska@pan.nu
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:36
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja jaska@pan.nu »

20m kirjoitti:Rahalla saa ja hevosella pääsee :lol:

http://www.oldcars.de/shop/index_en.htm
Tuolla taitaa olla ylikokomäntiäkin P3:seen. Käytännössä tuo on ilmeisesti paikka josta myös Miva car hankkii osia.

Voisko tuohon laittaa P3:sen 1.7 koneen vakio männät niinkuin ylikokomänniksi? Vai onko alkuperäisen koneen kunnostus enää suunnitelmissa?

Ajattelin vaan että vakiomäntiä jää yleensä ihmisillä pyörimään nurkkiin koneremonttien jäljiltä.
Kyllä toi alkuperaisen kunnostus olois aina paras vaihtoehto jos siihen vainsai järkevasti osia
P3SUPER
Viestit: 45
Liittynyt: 26 Heinä 2005, 13:17
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja P3SUPER »

Muistinpa juuri, että joku kauppasi huutonetissä talvella 1.5-litraisen käyttämättömiä ylikokomäntiä ja alikokoisia alakerran laakereita. Hintaa taisi pitää jotain viiden kympin paikkeilla molemmissa. Taidan olla IDIOOTTI kun silloin aattelin, etten kuitenkaan noita tartte, ja rahat voi käyttää paremminkin. Lisäksi luonnollisesti hukkasin kohteet/myyjän nimimerkin.
2x17m P3 super -64
Avatar
jaska@pan.nu
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:36
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja jaska@pan.nu »

P3SUPER kirjoitti:Muistinpa juuri, että joku kauppasi huutonetissä talvella 1.5-litraisen käyttämättömiä ylikokomäntiä ja alikokoisia alakerran laakereita. Hintaa taisi pitää jotain viiden kympin paikkeilla molemmissa. Taidan olla IDIOOTTI kun silloin aattelin, etten kuitenkaan noita tartte, ja rahat voi käyttää paremminkin. Lisäksi luonnollisesti hukkasin kohteet/myyjän nimimerkin.
Harmi, tuollaiset taitaisi mennä nyt tarpeeseen. Jos tulee nimi myöhemmin mieleen, niin ilmoittele
Avatar
duutte
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Heinä 2006, 20:20
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja duutte »

Hei,

Onnittelut hienosta hankinnasta. Näitäpä ei ookkaan joka pojalla. Kattelin itekki tuota sun autoa siellä automuseolla. Vaimo olis varmaan riemastunu kolmannesta Taunus Transitista, joten jätin väliin :) Oman projektin tiimoilta on jo jotain tietoa karttunu, vois lyödä viisaita päitä yhteen? Yhteystietoja heitin mailiin..

Osia ja vinkkejä kannattaa myös kysellä saksalaisesta FK- ja Taunus Transit foorumista www.fk1000.de. Saksan Ebaysta vois löytyä jotain.. Osat on tosiaan kiven alla. Ikävä kyllä uustuotanto on keskittyny noihin VW-pakuihin..

Tässä muuten saksalainen Taunus Transit, jossa Scorpion 2,8 EFI V6!
www.busraser.de Rakentajan sanoin "ei pulttaa kiinni-operaatio"

T:Janne
Honda CB450 K5 DOHC 1974
Ford Taunus Transit Kleinbus 1964 projekti
http://community.webshots.com/user/duutte
Vastaa Viestiin