Kentin kone Taunus transit -65 bussiin?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Olisiko automaattilaatikko yhtään helpompi vipujensa puolesta?
Niitähän on ollut ohc:ssä ja kuutosissa.
Jos tuo transitin kone on samaa sarjaa kuin P3 taunuksissa, niin kävisköhän siihen jotkut volvon männät? Olen kuullut että jotkut ovat sovittaneet volvon mäntiä P3:seen. Paitsi että kyseessä taisi olla 1.7 kone ja 84mm männät.
Niitähän on ollut ohc:ssä ja kuutosissa.
Jos tuo transitin kone on samaa sarjaa kuin P3 taunuksissa, niin kävisköhän siihen jotkut volvon männät? Olen kuullut että jotkut ovat sovittaneet volvon mäntiä P3:seen. Paitsi että kyseessä taisi olla 1.7 kone ja 84mm männät.
Taunus 1965
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Kyllähän tuohon voi sopia toinenkin kytkinkoppa kokonaan.
Mutta tosiaan, eihän tuota laatikkoa ihan hetkessä vaihdeta, koska taitaa tulla vaihdevipu johonkin huitsin vittuun, verrattuna alkuperäistä? Eli missä paikassa on vipu vakiona? Koneen päällä, laatikon päällä, molempien edessä vai miten? Kun en tuollasta transittia tunne.
Mutta tosiaan, eihän tuota laatikkoa ihan hetkessä vaihdeta, koska taitaa tulla vaihdevipu johonkin huitsin vittuun, verrattuna alkuperäistä? Eli missä paikassa on vipu vakiona? Koneen päällä, laatikon päällä, molempien edessä vai miten? Kun en tuollasta transittia tunne.
- jaska@pan.nu
- Viestit: 17
- Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:36
- Paikkakunta: ESPOO
Sultzi kirjoitti:Kyllähän tuohon voi sopia toinenkin kytkinkoppa kokonaan.
Mutta tosiaan, eihän tuota laatikkoa ihan hetkessä vaihdeta, koska taitaa tulla vaihdevipu johonkin huitsin vittuun, verrattuna alkuperäistä? Eli missä paikassa on vipu vakiona? Koneen päällä, laatikon päällä, molempien edessä vai miten? Kun en tuollasta transittia tunne.
Vivut on vasemmalla puolella 1-2 3-4 vaihdevivut ylospäin pakki alaspäin. Kytkin samoin vasemmalla
tässä kuva, joka on otettu vasemmalta puolelta
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... =289&pos=5
Kun jaksais mitata nuo pultinreiät,luulis että ohc osuis tuohon ihan yhtä lailla kuin kenttiläinenkin.Mutta kyllähän tuossa kent pitäis olla,tuo oma kone.
Ei kai noissa tuon ikäisissä ole muita voinut olla.
Tiedä sitten kuin paljon joutuisi pakoputkia sun muita laittelemaan..
En ole tuommoisessa koskaan edes istunut.
Ei kai noissa tuon ikäisissä ole muita voinut olla.
Tiedä sitten kuin paljon joutuisi pakoputkia sun muita laittelemaan..
En ole tuommoisessa koskaan edes istunut.
Taunus Maximus =)
mulla ois nurkissa yksi ylimääränen P7:n laatikko, joka oli rattivaihteilla. vivut siis kyljessä, mahtaa olla lähes täysin sama aski kuin tuossa P3:ssa.
Kutosen perästä, mutta irroitettavalla kauluksella, eli kauluksen vaihdolla varmaan käy sen 1.7 rivinelosen perään. Tuommosenaan käy siis kutosen tai v4:n jatkoksi.
jokunen 1.7 nelosen raatokin olisi tiedossa...
Miten ois joku kutvonen sinne ransitin konehuoneeseen? justiisa taitas saaha 2-litrasen sinne ängettyä noin niinkun "laillisesti"?
Kutosen perästä, mutta irroitettavalla kauluksella, eli kauluksen vaihdolla varmaan käy sen 1.7 rivinelosen perään. Tuommosenaan käy siis kutosen tai v4:n jatkoksi.
jokunen 1.7 nelosen raatokin olisi tiedossa...
Miten ois joku kutvonen sinne ransitin konehuoneeseen? justiisa taitas saaha 2-litrasen sinne ängettyä noin niinkun "laillisesti"?
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Toyota LandCruiser -81
Kyllä niissä vaan on ollut aivan oma koneensa, joka ei tietääkseni ole edelleenkään minkään laista sukua kentille. Toisessa topicissa joku kyseli padan "nimeä", mutta ei raukalla taida sellaista ollakaan. Voitais laittaa äänestys vireille nimestä, jotta saadaan moottori vihdoin kastettua, onhan niillä uusimmillakin ikää jo kunnioitettavat 40 vuotta! Tärkein asia näissä väännöissä olis varmaankin se, että millä pulttijaolla/akselikoolla kyseinen kone on. En viitsi omista romuistani riuhtaista pois, eikä kirjallisuutenikaan tunnu kertovan. pulttijaon voin tietty mittailla suurin piirtein.janzamar kirjoitti:Ei kai noissa tuon ikäisissä ole muita voinut olla.
2x17m P3 super -64
- jaska@pan.nu
- Viestit: 17
- Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:36
- Paikkakunta: ESPOO
Mittailin noita pultin reikiä, Oli vähän vaikee paikka mitata, kun oli ahdastajanzamar kirjoitti:Kun jaksais mitata nuo pultinreiät,luulis että ohc osuis tuohon ihan yhtä lailla kuin kenttiläinenkin.Mutta kyllähän tuossa kent pitäis olla,tuo oma kone.
Ei kai noissa tuon ikäisissä ole muita voinut olla.
Tiedä sitten kuin paljon joutuisi pakoputkia sun muita laittelemaan..
En ole tuommoisessa koskaan edes istunut.
Kaulus on kiinni neljällä pultilla alempien pulttien välimatka oli n.140mm
alenpien ja ylempien pulttien valimatka olia 112-114mm.
Kauluksessa on 105 mm suuri reikä vaihdelaatikkkoa varten
Voin ottaa koko kauluksen irti ja mitata tarkkaan jos ilmenee tarvetta
- jaska@pan.nu
- Viestit: 17
- Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:36
- Paikkakunta: ESPOO
Osia muuten vanhaan P3 saa Mirva Car Ay:sta esim;P3SUPER kirjoitti:Kyllä niissä vaan on ollut aivan oma koneensa, joka ei tietääkseni ole edelleenkään minkään laista sukua kentille. Toisessa topicissa joku kyseli padan "nimeä", mutta ei raukalla taida sellaista ollakaan. Voitais laittaa äänestys vireille nimestä, jotta saadaan moottori vihdoin kastettua, onhan niillä uusimmillakin ikää jo kunnioitettavat 40 vuotta! Tärkein asia näissä väännöissä olis varmaankin se, että millä pulttijaolla/akselikoolla kyseinen kone on. En viitsi omista romuistani riuhtaista pois, eikä kirjallisuutenikaan tunnu kertovan. pulttijaon voin tietty mittailla suurin piirtein.janzamar kirjoitti:Ei kai noissa tuon ikäisissä ole muita voinut olla.
Nokan laakerit STD 67,10 euroa/srj
Runkolaakerit 91,50 - 96,40 euroa/srj, koot STD - 0,25mm - 0,50mm -
0,75mm - 1,00mm
Kiertokangenlaakerit 96,40 - 103,80 euroa/srj, koot samat kuin yllä
Nokka-akselin ratas orginaali 123,20 euroa/kpl ja uusituotanto 101,65
euroa/kpl
Tiivistesarja 96,40 euroa/srj
öljypumppu 97,60 euroa/kpl
vesipumppu 81,37 euroa/kpl
Muitakin osia on mahdollista saada sekä autoon että koneeseen.
Tero Saarelainen
Miva-Car Ay
Raalantie 299
01900 Nurmijärvi
p. 09-29065110
fax. 09-29065111
tero.saarelainen@miva-car.com
www.miva-car.com
Rahalla saa ja hevosella pääsee
http://www.oldcars.de/shop/index_en.htm
Tuolla taitaa olla ylikokomäntiäkin P3:seen. Käytännössä tuo on ilmeisesti paikka josta myös Miva car hankkii osia.
Voisko tuohon laittaa P3:sen 1.7 koneen vakio männät niinkuin ylikokomänniksi? Vai onko alkuperäisen koneen kunnostus enää suunnitelmissa?
Ajattelin vaan että vakiomäntiä jää yleensä ihmisillä pyörimään nurkkiin koneremonttien jäljiltä.
http://www.oldcars.de/shop/index_en.htm
Tuolla taitaa olla ylikokomäntiäkin P3:seen. Käytännössä tuo on ilmeisesti paikka josta myös Miva car hankkii osia.
Voisko tuohon laittaa P3:sen 1.7 koneen vakio männät niinkuin ylikokomänniksi? Vai onko alkuperäisen koneen kunnostus enää suunnitelmissa?
Ajattelin vaan että vakiomäntiä jää yleensä ihmisillä pyörimään nurkkiin koneremonttien jäljiltä.
Taunus 1965
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
- jaska@pan.nu
- Viestit: 17
- Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:36
- Paikkakunta: ESPOO
Kyllä toi alkuperaisen kunnostus olois aina paras vaihtoehto jos siihen vainsai järkevasti osia20m kirjoitti:Rahalla saa ja hevosella pääsee
http://www.oldcars.de/shop/index_en.htm
Tuolla taitaa olla ylikokomäntiäkin P3:seen. Käytännössä tuo on ilmeisesti paikka josta myös Miva car hankkii osia.
Voisko tuohon laittaa P3:sen 1.7 koneen vakio männät niinkuin ylikokomänniksi? Vai onko alkuperäisen koneen kunnostus enää suunnitelmissa?
Ajattelin vaan että vakiomäntiä jää yleensä ihmisillä pyörimään nurkkiin koneremonttien jäljiltä.
Muistinpa juuri, että joku kauppasi huutonetissä talvella 1.5-litraisen käyttämättömiä ylikokomäntiä ja alikokoisia alakerran laakereita. Hintaa taisi pitää jotain viiden kympin paikkeilla molemmissa. Taidan olla IDIOOTTI kun silloin aattelin, etten kuitenkaan noita tartte, ja rahat voi käyttää paremminkin. Lisäksi luonnollisesti hukkasin kohteet/myyjän nimimerkin.
2x17m P3 super -64
- jaska@pan.nu
- Viestit: 17
- Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:36
- Paikkakunta: ESPOO
Harmi, tuollaiset taitaisi mennä nyt tarpeeseen. Jos tulee nimi myöhemmin mieleen, niin ilmoitteleP3SUPER kirjoitti:Muistinpa juuri, että joku kauppasi huutonetissä talvella 1.5-litraisen käyttämättömiä ylikokomäntiä ja alikokoisia alakerran laakereita. Hintaa taisi pitää jotain viiden kympin paikkeilla molemmissa. Taidan olla IDIOOTTI kun silloin aattelin, etten kuitenkaan noita tartte, ja rahat voi käyttää paremminkin. Lisäksi luonnollisesti hukkasin kohteet/myyjän nimimerkin.
Hei,
Onnittelut hienosta hankinnasta. Näitäpä ei ookkaan joka pojalla. Kattelin itekki tuota sun autoa siellä automuseolla. Vaimo olis varmaan riemastunu kolmannesta Taunus Transitista, joten jätin väliin Oman projektin tiimoilta on jo jotain tietoa karttunu, vois lyödä viisaita päitä yhteen? Yhteystietoja heitin mailiin..
Osia ja vinkkejä kannattaa myös kysellä saksalaisesta FK- ja Taunus Transit foorumista www.fk1000.de. Saksan Ebaysta vois löytyä jotain.. Osat on tosiaan kiven alla. Ikävä kyllä uustuotanto on keskittyny noihin VW-pakuihin..
Tässä muuten saksalainen Taunus Transit, jossa Scorpion 2,8 EFI V6!
www.busraser.de Rakentajan sanoin "ei pulttaa kiinni-operaatio"
T:Janne
Onnittelut hienosta hankinnasta. Näitäpä ei ookkaan joka pojalla. Kattelin itekki tuota sun autoa siellä automuseolla. Vaimo olis varmaan riemastunu kolmannesta Taunus Transitista, joten jätin väliin Oman projektin tiimoilta on jo jotain tietoa karttunu, vois lyödä viisaita päitä yhteen? Yhteystietoja heitin mailiin..
Osia ja vinkkejä kannattaa myös kysellä saksalaisesta FK- ja Taunus Transit foorumista www.fk1000.de. Saksan Ebaysta vois löytyä jotain.. Osat on tosiaan kiven alla. Ikävä kyllä uustuotanto on keskittyny noihin VW-pakuihin..
Tässä muuten saksalainen Taunus Transit, jossa Scorpion 2,8 EFI V6!
www.busraser.de Rakentajan sanoin "ei pulttaa kiinni-operaatio"
T:Janne
Honda CB450 K5 DOHC 1974
Ford Taunus Transit Kleinbus 1964 projekti
http://community.webshots.com/user/duutte
Ford Taunus Transit Kleinbus 1964 projekti
http://community.webshots.com/user/duutte