transit -65
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- jaska@pan.nu
- Viestit: 17
- Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:36
- Paikkakunta: ESPOO
transit -65
Onko kellään tietoa mistä saisi koneen ja jarrujen osia -65 transiittiin :?:
Tuolta vois löytyy jarrut http://www.kitkaliimaus.fi/
Ei oo tietoo. Kaivoin sen perän "suosta" viimme syksynä, enkä oo sitä avannu missään muodossa.Anonymous kirjoitti:Onko jarrusylinterit, rummut ja jarruhihnat hyvässä kunnossa?mois13 kirjoitti:Meil ois kone, mut sitä ei kyl saa irrotettuu viel muutamaan vuoteen
Tommosen perä löytyis kyllä täydellisenä jarruineen.
Siin on aika jännä, lyhyt 2-osanen kardaani kiinni.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vanha kone on alkuperäinen 1,5 litran kone. Mielelläni laittaisin uudemman koneen, sais varmaan paremmin osia jatkossa. En vaan tiedä mikä kone käy tälläiseen vanhaan transiittiin. Parasta olis jos kävis vanhaan vaihdelaatikkoon. Onko ideoitajanzamar kirjoitti:Siis tämmöinen "uudempi" ohc-moottori,mikähän tuolla mahtoi olla ennestään,kun näytti jännän muotoselta mäntien ympäriltä..
Mutta sitä että jos joku Sierran tai Taunuksen jne kone olis mahtunut tuonne.
On! Meil on semmonen Taunus Transit raato pihalla missä on tommonen suora nelonen. Oisko sama kone mitä on esim. vanhoissa Cortinoissa ja M-sarjalaisissa?Sumu kirjoitti:HÄ? Onko sellasiakin?MOIS kirjoitti:Tos on suora nelonen alunperinSumu kirjoitti:96 Saabin kone käy lähes kaikilta osiltaan.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus transitissa on tosiaan sama perusmylly kuin metrifordeissa p3:n saakka. Suora 4, imu- ja pakosarja kuskin puolella. Uudemmissa, ns. nokkamallin transuissa oli saksalaisilla ja briteillä omat veenelkkunsa ja omat 4-kannuiset suorat dieselinsä. Myöhemmin härveliä sai myös kentillä ja pintolla, sekä jopa kolmilitraisella essexin kutosella, joten transitin keulalle voi kammeta lähes jokaisen euroopassa tehdyn hoppamoottorin 50-luvulta tähän päivään . Pöpilistissä 7/2005 on laaja juttu transitista ja jotain KLB:n muistelmia taunus transitista.
2x17m P3 super -64
- jaska@pan.nu
- Viestit: 17
- Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:36
- Paikkakunta: ESPOO
Mielenkiintoista. Tarkoittasiko tämä, että siihen voisi heittää jonkun tuoren 80-90 luvun koneen, esim Escord, Sierra, Fiesta. Pitänee varmaan olla joku takavetohärveli, eikä sai ylittää alkuperäista litramäärää (1,5)P3SUPER kirjoitti:Taunus transitissa on tosiaan sama perusmylly kuin metrifordeissa p3:n saakka. Suora 4, imu- ja pakosarja kuskin puolella. Uudemmissa, ns. nokkamallin transuissa oli saksalaisilla ja briteillä omat veenelkkunsa ja omat 4-kannuiset suorat dieselinsä. Myöhemmin härveliä sai myös kentillä ja pintolla, sekä jopa kolmilitraisella essexin kutosella, joten transitin keulalle voi kammeta lähes jokaisen euroopassa tehdyn hoppamoottorin 50-luvulta tähän päivään . Pöpilistissä 7/2005 on laaja juttu transitista ja jotain KLB:n muistelmia taunus transitista.