transit -65

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
jaska@pan.nu
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:36
Paikkakunta: ESPOO

transit -65

Viesti Kirjoittaja jaska@pan.nu »

Onko kellään tietoa mistä saisi koneen ja jarrujen osia -65 transiittiin :?:
Avatar
maza
Viestit: 109
Liittynyt: 15 Marras 2004, 17:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja maza »

Tuolta vois löytyy jarrut http://www.kitkaliimaus.fi/
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Meil ois kone, mut sitä ei kyl saa irrotettuu viel muutamaan vuoteen :lol:
Tommosen perä löytyis kyllä täydellisenä jarruineen.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Ei sitten ohari mahtuis,vai pitääkö olla alkuperäinen?
Taunus Maximus =)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

janzamar kirjoitti:Ei sitten ohari mahtuis,vai pitääkö olla alkuperäinen?
Mitä tarkoitat oharilla?
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Siis tämmöinen "uudempi" ohc-moottori,mikähän tuolla mahtoi olla ennestään,kun näytti jännän muotoselta mäntien ympäriltä..
Mutta sitä että jos joku Sierran tai Taunuksen jne kone olis mahtunut tuonne.
Taunus Maximus =)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

mois13 kirjoitti:Meil ois kone, mut sitä ei kyl saa irrotettuu viel muutamaan vuoteen :lol:
Tommosen perä löytyis kyllä täydellisenä jarruineen.
Onko jarrusylinterit, rummut ja jarruhihnat hyvässä kunnossa?
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Anonymous kirjoitti:
mois13 kirjoitti:Meil ois kone, mut sitä ei kyl saa irrotettuu viel muutamaan vuoteen :lol:
Tommosen perä löytyis kyllä täydellisenä jarruineen.
Onko jarrusylinterit, rummut ja jarruhihnat hyvässä kunnossa?
Ei oo tietoo. Kaivoin sen perän "suosta" viimme syksynä, enkä oo sitä avannu missään muodossa.
Siin on aika jännä, lyhyt 2-osanen kardaani kiinni.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

janzamar kirjoitti:Siis tämmöinen "uudempi" ohc-moottori,mikähän tuolla mahtoi olla ennestään,kun näytti jännän muotoselta mäntien ympäriltä..
Mutta sitä että jos joku Sierran tai Taunuksen jne kone olis mahtunut tuonne.
Vanha kone on alkuperäinen 1,5 litran kone. Mielelläni laittaisin uudemman koneen, sais varmaan paremmin osia jatkossa. En vaan tiedä mikä kone käy tälläiseen vanhaan transiittiin. Parasta olis jos kävis vanhaan vaihdelaatikkoon. Onko ideoita
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

96 Saabin kone käy lähes kaikilta osiltaan.
Sedan GT '73
MOIS

Viesti Kirjoittaja MOIS »

Sumu kirjoitti:96 Saabin kone käy lähes kaikilta osiltaan.
Tos on suora nelonen alunperin :D
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

MOIS kirjoitti:
Sumu kirjoitti:96 Saabin kone käy lähes kaikilta osiltaan.
Tos on suora nelonen alunperin :D
HÄ? Onko sellasiakin?
Sedan GT '73
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Sumu kirjoitti:
MOIS kirjoitti:
Sumu kirjoitti:96 Saabin kone käy lähes kaikilta osiltaan.
Tos on suora nelonen alunperin :D
HÄ? Onko sellasiakin?
On! Meil on semmonen Taunus Transit raato pihalla missä on tommonen suora nelonen. Oisko sama kone mitä on esim. vanhoissa Cortinoissa ja M-sarjalaisissa?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
P3SUPER
Viestit: 45
Liittynyt: 26 Heinä 2005, 13:17
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja P3SUPER »

Taunus transitissa on tosiaan sama perusmylly kuin metrifordeissa p3:n saakka. Suora 4, imu- ja pakosarja kuskin puolella. Uudemmissa, ns. nokkamallin transuissa oli saksalaisilla ja briteillä omat veenelkkunsa ja omat 4-kannuiset suorat dieselinsä. Myöhemmin härveliä sai myös kentillä ja pintolla, sekä jopa kolmilitraisella essexin kutosella, joten transitin keulalle voi kammeta lähes jokaisen euroopassa tehdyn hoppamoottorin 50-luvulta tähän päivään 8) . Pöpilistissä 7/2005 on laaja juttu transitista ja jotain KLB:n muistelmia taunus transitista.
2x17m P3 super -64
Avatar
jaska@pan.nu
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:36
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja jaska@pan.nu »

P3SUPER kirjoitti:Taunus transitissa on tosiaan sama perusmylly kuin metrifordeissa p3:n saakka. Suora 4, imu- ja pakosarja kuskin puolella. Uudemmissa, ns. nokkamallin transuissa oli saksalaisilla ja briteillä omat veenelkkunsa ja omat 4-kannuiset suorat dieselinsä. Myöhemmin härveliä sai myös kentillä ja pintolla, sekä jopa kolmilitraisella essexin kutosella, joten transitin keulalle voi kammeta lähes jokaisen euroopassa tehdyn hoppamoottorin 50-luvulta tähän päivään 8) . Pöpilistissä 7/2005 on laaja juttu transitista ja jotain KLB:n muistelmia taunus transitista.
Mielenkiintoista. Tarkoittasiko tämä, että siihen voisi heittää jonkun tuoren 80-90 luvun koneen, esim Escord, Sierra, Fiesta. Pitänee varmaan olla joku takavetohärveli, eikä sai ylittää alkuperäista litramäärää (1,5)
Vastaa Viestiin