Weber DGAV 32

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

teijosuuronen
Viestit: 69
Liittynyt: 26 Heinä 2004, 21:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Weber DGAV 32

Viesti Kirjoittaja teijosuuronen »

Elikkäs tossa kaasaria putsatessa törmäsin tämmöseen "pumppuun". Se on sielä kohokammion katossa semmosen pitkän jousen päässä. Jousen jälkeen on valettu laippa 3 ruuvilla kiinni ja sen alla on kalvo. Tämä kalvo on säpäleinä. Onkos se miten tarpeellinen aparaatti. Mistähän löytyis uusi "mötikkä" kalvo ei ole vaihto osa, vaihdettava koko osa. WEBER räjäytys kuvasta se löytyy numerolla ( 93 ) ja nimeltään on Carp Power Valve Assy.

Ja toinen mielenkiintoinen kapine kaasuttimessa on kohokammion ulkopuolella oleva (alipaine tms) kalvo. Se sijaitsee kiihdytys pumpun vastakkaisella puolella. Mistähän siihen kuuluisi tulla putki jos tarpeellinen. Räjäytys ei näytä ollenkaan sellaista osaa olevankaan.

Tämä kaasutin on ilmeisesti ollut josku automaatti ryypyllinen, muutettu käsikäyttöiseksi, mutta jostain syystä ei ole juurikaan toiminut tämä ryyppy ainaskaan tänäaikana mitä ollut käytössäni, ainaskaan ei tää käyntiin lähen ryypyn kanssa ;)


Kiitokset mahdollisista neuvoista jo nyt :D
teekoo
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Marras 2004, 10:11
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja teekoo »

Oletan, että puhut Weber 32/36 DGAV -kaasuttimesta.

Se kohokammion katossa oleva "mötikkä" on tehoventtiili, joka rikastaa seosta korkeilla kierroksilla.

Kohokammiossa kiihdytyspumpun vastakkaisella puolella oleva oleva samannäköinen kalvo on sammumisenestokalvo, jonka tarkoitus on rikastaa seosta, jos moottori uhkaa sammua. Tällöin kalvon takapuolelta putoaa alipaine ja jousi painaa bensa-annoksen kiihdytyspumpun suuttimesta kurkkuun. Alipaine otetaan lyhyellä letkulla kaasuttimen alalaipan lähellä olevasta liitännästä, uudemmissa malleissa on letkussa termostaattiventtiili. Sammumisenestokalvoa ei ole kaikissa Webereissä, vaan ensisijaisesti sitä on käytetty automaattivaihteisissa autoissa (Tarvitaan esim. kylmällä koneella siirrettäessä valitsin D:lle). Kuitekin useimmissa Webereissä on ko. kammion "sokea" aihio kohokammion kyljessä.

Weberin automaattiryyppy toimii kyllä hyvin, jos vivusto liikkuu herkästi ja ryypyn säädöt ovat kohdallaan, minullakin ympärivuotisessa käyttö-Taunuksessa jo 18 vuotta.

Varaosia saa Webereihin aika hyvin kaasutinfirmoista.
teijosuuronen
Viestit: 69
Liittynyt: 26 Heinä 2004, 21:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja teijosuuronen »

Jaahas, armottoman etsiskelyn jälkeen kaasutin on edelleen vailla sitä kalvoa. :cry: kirjallisuus paljastaisi että täydellinen korjaus sarja pitäisi sisällään sen kalvonkin.... Mut mistään ei löydy kuin se perus korjaus sarja :cry: WOI miksi aina tehdään immeisen elämä vaikeex :wink:
Markus
Viestit: 48
Liittynyt: 01 Elo 2004, 19:50
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Markus »

Itse jouduin ostamaan kaksi eri korjaussarjaa jotta sain sen kalvon,
toisessa sarjassa oli kaikki muut paitsi se kalvo ja toisessa se kalvo oli ainut sopiva osa, siis kirjojen mukaan kahden eri webrun korjaussarjat.
janzubar

Viesti Kirjoittaja janzubar »

jos käy säkä niin voi löytää koko kaasarin,koko klöntti vaihtoon,voi päästä paljon vähemmällä
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Joo kaveri osti tollasen kesällä 50e uusi, käyttämätön ja testattu... Itelläki oli noita "muutama" mut ne meni joskus kesällä kaikki :(
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
teijosuuronen
Viestit: 69
Liittynyt: 26 Heinä 2004, 21:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja teijosuuronen »

Kyl tossa on tullu kahteltua noita käytettyjä vaihto kaasareitakin, mut kun nekin on 160 € hujakoilla toimituksineen liikkeestä ostettuna ja "toimivana" (sinällään tässä konkurssissa toi ei tunnu missään :wink: ) mutta saattaa niissäkin olla se kalvo hävinny viime vuosi tuhannelle. Tuo oma kaasari muuten olis kyllä ilmeisesti ihan tikissään muuten mutta se kalvon puutos ilmeisesti vie "potkua" koneesta käskytettäessä. Uuden kaasarin hankinnassa haittaa vain vielä karmeempi euro kasa. Noh, ehkä tammikuussa oon jo viisaampi tilanteen suhteen :wink:

Mites on pysyäkkö (jos siis vaihtais ihan uutta kaasaria pellin alle) tuossa samassa kaasutin mallissa vai vaihtaakko toiseen weber malliin... Tuplia en taida tarvita. Mutta perus kaasaria ajatellen!!!

Kiitokset!!! Tiedoista!!!! Kaikille :D
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Siis jos sulla on vakiokone, niin kyllähän toi kaasari on aika ykkönen - luotettava ja taloudellinen. Mun pitäs huomenna nähä kaveria jolla noita uusia kaasareita oli kesällä, mut käsittääkseni sillon meni viimenen :? Mää kysyn ja ilmottelen...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
tane16
Viestit: 188
Liittynyt: 09 Loka 2004, 10:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tane16 »

kysyppä kaasutin ekspertiltä siellä on ja pätevää palvelua.. ite ostin sen tehoventtiilin sieltä tuossa viime kesänä.. T:Tomi
Avatar
tane16
Viestit: 188
Liittynyt: 09 Loka 2004, 10:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tane16 »

ja maksoi muistaakseni 25 euroa tuo venttiili kalvo hässäkkä
Avatar
tane16
Viestit: 188
Liittynyt: 09 Loka 2004, 10:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tane16 »

http://www.kaasutinexpertti.fi/ tuossa tuo nettiosoite
teijosuuronen
Viestit: 69
Liittynyt: 26 Heinä 2004, 21:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja teijosuuronen »

No niin pistin postia sinne expertille, alotellaan armoton odottelu. :P
teijosuuronen
Viestit: 69
Liittynyt: 26 Heinä 2004, 21:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja teijosuuronen »

tane16 kirjoitti:kysyppä kaasutin ekspertiltä siellä on ja pätevää palvelua.. ite ostin sen tehoventtiilin sieltä tuossa viime kesänä.. T:Tomi
Suuret kiitokset, olin jo ehtimässä narua ja korkeella olevaa oksaa..... :wink: Oli jotain häikkää tossa posti ohjelmassa mulla mut nyte illalla pääsin läpite ja uudet osat lähtee huomenna tulemaan :D kiitos kiitos kiitos kiitos kiitos kiitos.....
Avatar
tane16
Viestit: 188
Liittynyt: 09 Loka 2004, 10:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tane16 »

saitko kaasarin toimimaan? minkälainen ryyppy sulla sielä on? minullakin on siinä joku ryyppy jota en ole oikein saanut toimiin..
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

teijosuuronen kirjoitti:No niin pistin postia sinne expertille, alotellaan armoton odottelu. :P
En tiedä miten lukevat s-postia mutta itte sinne soitin ja tilasin Solexin tiivisteet niin olivat seuraavana päivänä postissa
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Vastaa Viestiin