Sivu 1/6

Volvo 240 sarjalaisen etujarrut taneen

Lähetetty: 05 Touko 2006, 16:47
Kirjoittaja Mikey
Onko mitä eroja 240 Volvon girling tai ate satuloden kiinnityksessä eli onko nissä sama jako tai muita merkittäviä eroja kuin männän halkaisija? Olis aika edulliset 4 mäntäset satulat :wink:

Lähetetty: 06 Touko 2006, 16:02
Kirjoittaja raimo
Pulttijako on hieman eri, kuin taunuksen satuloissa, mutta saa helposti vaikka viilalla fixattua kohdilleen. Eroa ei ole siis paljon.

Lähetetty: 06 Touko 2006, 16:54
Kirjoittaja Mois
Mikey kai tarkotti et onks niissä Volvon Ate ja Girling satuloissa sama kiinnityspulttien jako???

Lähetetty: 06 Touko 2006, 20:03
Kirjoittaja Mikey
Joo molemmissa malleissa on sama jako ja todellakin ei tartte kuin hiukan levittää yläviistoon reikiä niin satulat saa paikalleen ja Girling satulat maksaa 90€ kpl + feredo jarrupalat 19€ elikkäs ei kalliit 4 mäntäset satula pikkuvaivalla ja rupiaa tanikka pysähtyy 8)

Lähetetty: 06 Touko 2006, 20:17
Kirjoittaja Mois
Mikey kirjoitti:Joo molemmissa malleissa on sama jako ja todellakin ei tartte kuin hiukan levittää yläviistoon reikiä niin satulat saa paikalleen ja Girling satulat maksaa 90€ kpl + feredo jarrupalat 19€ elikkäs ei kalliit 4 mäntäset satula pikkuvaivalla ja rupiaa tanikka pysähtyy 8)
Eli sattuuks noi satulat jäähdytetyille levyille vai vakiolevyille?

Lähetetty: 06 Touko 2006, 20:29
Kirjoittaja Janzamar
Samassa voisin kysyä noista kitinänvaimennus-tarroista,
ihanko ne tosiaan pysyy ja
kestää tuon palojen iän?
Kun mulla on aina ollu tähän ikään asti niitä metallisia,
tänään laitoin ensimmäistä kertaa nuo tarrat.

Lähetetty: 07 Touko 2006, 00:53
Kirjoittaja Mikey
Noi on jäähdytetyille levyille

Lähetetty: 07 Touko 2006, 07:17
Kirjoittaja tanari
Mikey kirjoitti:Noi on jäähdytetyille levyille
voisitsä mittaa mahtuuko paljon isompi levy kuin vakio siihen? siis niin että on vakio paikalla, eli onko volvons satula "syvempi"

Lähetetty: 07 Touko 2006, 11:19
Kirjoittaja Mikey
Joo täytyy kattoo kunhan pääsen tallille seuraavan kerran eli luultavasti ens viikon loppuna

Lähetetty: 07 Touko 2006, 14:25
Kirjoittaja MouTine
Muutamia basic-juttuja kyselisin tehokkaanpien jarrujen toivossa... Kumpia reikiä pitää viilata, tolppien vaiko Volvon satuloiden? Osuuko satulat oikealla off-setille, eli pitääkö tolpan ja satulan väliin tehdä jotain spacereita? Mistä noita satuloitsa saa tuohon hintaan? Ja lopuksi, vaan ei vähimmäksi; minkä kokoisella pääsylinterillä noita voi ajaa? Riittääkö orkkis 19mm?

Olisko jollain kuvia asennuksesta?

Lähetetty: 07 Touko 2006, 14:35
Kirjoittaja Sultzi
Hmm, vois kaverin 240 volvosta käydä hakemassa satulat, kun ei nuo tiivistekumitkaan paljoa maksa (n. 16e molempiin). Olettaen siis että männät on kunnossa.

Edit: Ainoa ongelmahan noissa 4mäntäsissä on mäntien jumittuminen, kun liikkuvat niin vähän. Mitkäs levyt aiot laittaa noiden volvon satuloiden kavereiksi?

Lähetetty: 07 Touko 2006, 17:55
Kirjoittaja Jari H
Tää nyt on vähän OT, juuri eilen sain Sierran etujarrut valmiiksi. 300mm Mondeon levyt ja 740 Volvon uivat 2-mäntä satulat. Polkimen tuntuma muutui yllättävän vähän alkuperäiseen verrattuna. Ensikokeilujen perusteella yhdistelmä tuntuu onnistuneelta.

Jos edullisesti meinaa Taneen isot levyt saada, kannattaa investoida Xantian 283mm kiekot. Levyjen offsetissa tais olla millin ero Caprin jäähdytettyihin. Toinen vaihtoehto satulalle on Scorpion satula, sitä ei tarvi koneistaa yhtä paljon kuin Sierran vastaavaa kun levyjen halkaisijat on lähempänä toisiaan. Sovite pala tulee helposti 10mm levystä.

Lähetetty: 07 Touko 2006, 20:40
Kirjoittaja Mikey
Tolppien reikiä ei satuloista ja toi offset pitäis olla aika lailla kohdallaan mutta tarkistan ton kunhan käyn tallilla noiden satuloiden kanssa ja toi hinta on paikallisesta varaosa liikkeestä.

Lähetetty: 08 Touko 2006, 00:44
Kirjoittaja MouTine
Mikey kirjoitti:Tolppien reikiä ei satuloista ja toi offset pitäis olla aika lailla kohdallaan mutta tarkistan ton kunhan käyn tallilla noiden satuloiden kanssa ja toi hinta on paikallisesta varaosa liikkeestä.
Tätä juuri pelkäsin. Voiko siihen satulaan tehdä muutoksia jotta se kiinnittyisi tolpan originelleihin paikkoihin?

Taunuksen etunapa / satulan kiinnityksestä en tiedä mitään, mutta Capreissa, Escorteissa ja jne jne on se ongelma, että tolpassa on kierre johon satulan kiinnittävät pultit kiinnittyy. Pultit pitää tasan tarkkaan olla oikean mittaiset koska muuten ne ottavat levyyn kiinni. Siihen väliin ei mahdu minkäänlaista mutteria.

Lähetetty: 08 Touko 2006, 09:24
Kirjoittaja raimo
MouTine kirjoitti:Tätä juuri pelkäsin. Voiko siihen satulaan tehdä muutoksia jotta se kiinnittyisi tolpan originelleihin paikkoihin?
Satulasta viilataan reiät ovaaleiksi, ei tolppien reikiin pidä koskea.

Juttua aiheesta http://www.spannerfodder.com/the_works_ ... -4pots.php