1.8/2.0 Zetec E+MT75 -74 Taunukseen

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
jonezy
Viestit: 110
Liittynyt: 20 Tammi 2005, 00:38
Paikkakunta: Pori/Espoo
Viesti:

1.8/2.0 Zetec E+MT75 -74 Taunukseen

Viesti Kirjoittaja jonezy »

Olen monelta taholta kuullut ztetec:in ja mt75:n sopivan yhteen, kenelläkään ensikäden tietoa?
Voisko joku tyhmää opettaa??
Oma galleria[Last update-15.8-05]
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Fordin koneet ja laatikot menevät keskenään ristiin, kytkinlevy tarvii vain löytää oikea. Joskus joutuu vauhtipyöränkin vaihtamaan.
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Sultzi kirjoitti:Fordin koneet ja laatikot menevät keskenään ristiin, kytkinlevy tarvii vain löytää oikea. Joskus joutuu vauhtipyöränkin vaihtamaan.
tarkennetaan sen verran että zetekki ja siitä alaspäin..
(no ei nyt kuitekaan ihan T-foorttiin asti..)
eli mitkään Duratecit/tronicit ym..ei sovi... :idea:

ittelle tulee coupeen 1.8 zetecci+ type9 tai mt75...
kattoo nyt kumpi eksyy nurkkiin ensin...
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jep, ei tosiaan ihan kaikki, mutta nämä yleisimmin laitettavat :)

En muista mistä tuo kytkinlevy piti olla tuohon zetekkiin jotta menee t9.
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

pitiköhän se olla joko cvh sierrasta1.8? tai 4wd doch? näin muistelisin..
tosin eiköhän tohon muitakin kombinaatioita saa tehtyä... :roll:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Itse muistelisin jotain motukan levyä? Noh, minkä kokoinen kytkin zetecissä on? Ja sitten vain 23 urainen booritus :)
Tinde
Viestit: 48
Liittynyt: 04 Helmi 2005, 13:38
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Mondeon kytkin (pitäisi) sopii suoraan type9:n, Mondeot ovat MTX75 laatikolla jossa 23x1" poorit.
Escortit ovat olleet pääasiassa IB5 ja BC askeilla jossa 20mmx17 poorit, näihin voi laittaa sopivan ohc:n levyn, sen mukaan minkä laatikon sitten jatkoksi haluaakin.

Mulla on Cortinassa Escortin (mk6) vauhtipyörä ja asetelma sekä mk3 1600GT Cortinan levy (216mm x 20uraa), 2000E laatikko.

Escortissa mulla on 1.8cvh Sierran vauhtipyörä ja ohc:n kytkin, type9 laatikko.
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

cvh sierrasta kytkin ja vauhtipyörä, loota sekä startti. sit käy ainankin.
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Projekti Escossa 1.8 silvertoppi omalla vauhtipyörällä, Mondeon kytkinlevy ja T9. Startiksi käy suoraan Dohc:n startti.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Arei
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Kesä 2005, 19:32
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arei »

Vertailin tuossa tallilla Zetecin alakertaa ja mk3 Cortinassa kiinni olevaa oharia, ja tulin siihen tulokseen että ton Escortin Zetecin öljypohja ei sovi sinne konehuoneeseen kun ottais kallistuksenvakaajaan kiinni, onko näin? muutenkin näytti siltä että ton etukelkan ja öljypohjan yhteensopivuus oli aika hintsu, tarviiko siihen sitten mondeon ö-pohja, ku eikös siinä ole se sumppu siellä koneen takaosassa kun se escortissa on sie jakopään puolella?
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Arei kirjoitti:Vertailin tuossa tallilla Zetecin alakertaa ja mk3 Cortinassa kiinni olevaa oharia, ja tulin siihen tulokseen että ton Escortin Zetecin öljypohja ei sovi sinne konehuoneeseen kun ottais kallistuksenvakaajaan kiinni, onko näin? muutenkin näytti siltä että ton etukelkan ja öljypohjan yhteensopivuus oli aika hintsu, tarviiko siihen sitten mondeon ö-pohja, ku eikös siinä ole se sumppu siellä koneen takaosassa kun se escortissa on sie jakopään puolella?
En oo kokeillu, mutta noin ohimennen mulkaistuna ei Mondeon pohjakaan hitsaamatta käy. Vanhakoppa Escoon muutin CVH:n pohjan.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

focuksen pohjastakin on helppo askarrella... :idea:
kun on 2-osanen ja alaosa on peltiä...
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Arei
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Kesä 2005, 19:32
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arei »

Jari H kirjoitti:
Arei kirjoitti:Vertailin tuossa tallilla Zetecin alakertaa ja mk3 Cortinassa kiinni olevaa oharia, ja tulin siihen tulokseen että ton Escortin Zetecin öljypohja ei sovi sinne konehuoneeseen kun ottais kallistuksenvakaajaan kiinni, onko näin? muutenkin näytti siltä että ton etukelkan ja öljypohjan yhteensopivuus oli aika hintsu, tarviiko siihen sitten mondeon ö-pohja, ku eikös siinä ole se sumppu siellä koneen takaosassa kun se escortissa on sie jakopään puolella?
En oo kokeillu, mutta noin ohimennen mulkaistuna ei Mondeon pohjakaan hitsaamatta käy. Vanhakoppa Escoon muutin CVH:n pohjan.
Sopiiko tosta CVH:n pohjasta sitten se lohkon puoleinen pää zetec:iin ilman suurempia muutoksia?
mk3 Cortina GT -73
Puma 1.7 -98
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Arei kirjoitti:
Jari H kirjoitti:
Arei kirjoitti:Vertailin tuossa tallilla Zetecin alakertaa ja mk3 Cortinassa kiinni olevaa oharia, ja tulin siihen tulokseen että ton Escortin Zetecin öljypohja ei sovi sinne konehuoneeseen kun ottais kallistuksenvakaajaan kiinni, onko näin? muutenkin näytti siltä että ton etukelkan ja öljypohjan yhteensopivuus oli aika hintsu, tarviiko siihen sitten mondeon ö-pohja, ku eikös siinä ole se sumppu siellä koneen takaosassa kun se escortissa on sie jakopään puolella?
En oo kokeillu, mutta noin ohimennen mulkaistuna ei Mondeon pohjakaan hitsaamatta käy. Vanhakoppa Escoon muutin CVH:n pohjan.
Sopiiko tosta CVH:n pohjasta sitten se lohkon puoleinen pää zetec:iin ilman suurempia muutoksia?
Suoraan osuu yksi pultin reikä kohilleen ja molemmat kampuran 'ylitykset' joutuu muokkaamaan.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Tinde
Viestit: 48
Liittynyt: 04 Helmi 2005, 13:38
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Jari H kirjoitti: Suoraan osuu yksi pultin reikä kohilleen ja molemmat kampuran 'ylitykset' joutuu muokkaamaan.
:?:
Ei mun tarvinnut kuin viilata muutamaa pultin reikää ja muotoilla etupäästä öljypumpun kohdalta hieman.
Vastaa Viestiin