Sivu 1/3

1.8/2.0 Zetec E+MT75 -74 Taunukseen

Lähetetty: 29 Huhti 2006, 17:15
Kirjoittaja jonezy
Olen monelta taholta kuullut ztetec:in ja mt75:n sopivan yhteen, kenelläkään ensikäden tietoa?

Lähetetty: 29 Huhti 2006, 18:11
Kirjoittaja Sultzi
Fordin koneet ja laatikot menevät keskenään ristiin, kytkinlevy tarvii vain löytää oikea. Joskus joutuu vauhtipyöränkin vaihtamaan.

Lähetetty: 30 Huhti 2006, 10:20
Kirjoittaja ft79
Sultzi kirjoitti:Fordin koneet ja laatikot menevät keskenään ristiin, kytkinlevy tarvii vain löytää oikea. Joskus joutuu vauhtipyöränkin vaihtamaan.
tarkennetaan sen verran että zetekki ja siitä alaspäin..
(no ei nyt kuitekaan ihan T-foorttiin asti..)
eli mitkään Duratecit/tronicit ym..ei sovi... :idea:

ittelle tulee coupeen 1.8 zetecci+ type9 tai mt75...
kattoo nyt kumpi eksyy nurkkiin ensin...

Lähetetty: 30 Huhti 2006, 12:58
Kirjoittaja Sultzi
Jep, ei tosiaan ihan kaikki, mutta nämä yleisimmin laitettavat :)

En muista mistä tuo kytkinlevy piti olla tuohon zetekkiin jotta menee t9.

Lähetetty: 01 Touko 2006, 10:03
Kirjoittaja ft79
pitiköhän se olla joko cvh sierrasta1.8? tai 4wd doch? näin muistelisin..
tosin eiköhän tohon muitakin kombinaatioita saa tehtyä... :roll:

Lähetetty: 01 Touko 2006, 12:44
Kirjoittaja Sultzi
Itse muistelisin jotain motukan levyä? Noh, minkä kokoinen kytkin zetecissä on? Ja sitten vain 23 urainen booritus :)

Lähetetty: 01 Touko 2006, 18:31
Kirjoittaja Tinde
Mondeon kytkin (pitäisi) sopii suoraan type9:n, Mondeot ovat MTX75 laatikolla jossa 23x1" poorit.
Escortit ovat olleet pääasiassa IB5 ja BC askeilla jossa 20mmx17 poorit, näihin voi laittaa sopivan ohc:n levyn, sen mukaan minkä laatikon sitten jatkoksi haluaakin.

Mulla on Cortinassa Escortin (mk6) vauhtipyörä ja asetelma sekä mk3 1600GT Cortinan levy (216mm x 20uraa), 2000E laatikko.

Escortissa mulla on 1.8cvh Sierran vauhtipyörä ja ohc:n kytkin, type9 laatikko.

Lähetetty: 03 Touko 2006, 08:54
Kirjoittaja tanari
cvh sierrasta kytkin ja vauhtipyörä, loota sekä startti. sit käy ainankin.

Lähetetty: 03 Touko 2006, 11:24
Kirjoittaja Jari H
Projekti Escossa 1.8 silvertoppi omalla vauhtipyörällä, Mondeon kytkinlevy ja T9. Startiksi käy suoraan Dohc:n startti.

Lähetetty: 04 Syys 2006, 15:41
Kirjoittaja Arei
Vertailin tuossa tallilla Zetecin alakertaa ja mk3 Cortinassa kiinni olevaa oharia, ja tulin siihen tulokseen että ton Escortin Zetecin öljypohja ei sovi sinne konehuoneeseen kun ottais kallistuksenvakaajaan kiinni, onko näin? muutenkin näytti siltä että ton etukelkan ja öljypohjan yhteensopivuus oli aika hintsu, tarviiko siihen sitten mondeon ö-pohja, ku eikös siinä ole se sumppu siellä koneen takaosassa kun se escortissa on sie jakopään puolella?

Lähetetty: 04 Syys 2006, 17:40
Kirjoittaja Jari H
Arei kirjoitti:Vertailin tuossa tallilla Zetecin alakertaa ja mk3 Cortinassa kiinni olevaa oharia, ja tulin siihen tulokseen että ton Escortin Zetecin öljypohja ei sovi sinne konehuoneeseen kun ottais kallistuksenvakaajaan kiinni, onko näin? muutenkin näytti siltä että ton etukelkan ja öljypohjan yhteensopivuus oli aika hintsu, tarviiko siihen sitten mondeon ö-pohja, ku eikös siinä ole se sumppu siellä koneen takaosassa kun se escortissa on sie jakopään puolella?
En oo kokeillu, mutta noin ohimennen mulkaistuna ei Mondeon pohjakaan hitsaamatta käy. Vanhakoppa Escoon muutin CVH:n pohjan.

Lähetetty: 05 Syys 2006, 17:21
Kirjoittaja ft79
focuksen pohjastakin on helppo askarrella... :idea:
kun on 2-osanen ja alaosa on peltiä...

Lähetetty: 08 Syys 2006, 15:12
Kirjoittaja Arei
Jari H kirjoitti:
Arei kirjoitti:Vertailin tuossa tallilla Zetecin alakertaa ja mk3 Cortinassa kiinni olevaa oharia, ja tulin siihen tulokseen että ton Escortin Zetecin öljypohja ei sovi sinne konehuoneeseen kun ottais kallistuksenvakaajaan kiinni, onko näin? muutenkin näytti siltä että ton etukelkan ja öljypohjan yhteensopivuus oli aika hintsu, tarviiko siihen sitten mondeon ö-pohja, ku eikös siinä ole se sumppu siellä koneen takaosassa kun se escortissa on sie jakopään puolella?
En oo kokeillu, mutta noin ohimennen mulkaistuna ei Mondeon pohjakaan hitsaamatta käy. Vanhakoppa Escoon muutin CVH:n pohjan.
Sopiiko tosta CVH:n pohjasta sitten se lohkon puoleinen pää zetec:iin ilman suurempia muutoksia?

Lähetetty: 09 Syys 2006, 09:50
Kirjoittaja Jari H
Arei kirjoitti:
Jari H kirjoitti:
Arei kirjoitti:Vertailin tuossa tallilla Zetecin alakertaa ja mk3 Cortinassa kiinni olevaa oharia, ja tulin siihen tulokseen että ton Escortin Zetecin öljypohja ei sovi sinne konehuoneeseen kun ottais kallistuksenvakaajaan kiinni, onko näin? muutenkin näytti siltä että ton etukelkan ja öljypohjan yhteensopivuus oli aika hintsu, tarviiko siihen sitten mondeon ö-pohja, ku eikös siinä ole se sumppu siellä koneen takaosassa kun se escortissa on sie jakopään puolella?
En oo kokeillu, mutta noin ohimennen mulkaistuna ei Mondeon pohjakaan hitsaamatta käy. Vanhakoppa Escoon muutin CVH:n pohjan.
Sopiiko tosta CVH:n pohjasta sitten se lohkon puoleinen pää zetec:iin ilman suurempia muutoksia?
Suoraan osuu yksi pultin reikä kohilleen ja molemmat kampuran 'ylitykset' joutuu muokkaamaan.

Lähetetty: 10 Syys 2006, 08:37
Kirjoittaja Tinde
Jari H kirjoitti: Suoraan osuu yksi pultin reikä kohilleen ja molemmat kampuran 'ylitykset' joutuu muokkaamaan.
:?:
Ei mun tarvinnut kuin viilata muutamaa pultin reikää ja muotoilla etupäästä öljypumpun kohdalta hieman.