v6 tietoja

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

v6 tietoja

Viesti Kirjoittaja astriel »

Väkästelin tämmösen taulukon mutta paljon vielä puuttuu.

http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... 195&pos=14



Löytyiskö puuttuvia tietoja niin päivitän taulukkoa.



-vk-
Pöhö-Andrei
Viestit: 473
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Hyvä ajatus!

Tuohon kun liittää vielä palotilojen koot dekkikorkeudet sekä venttiilien koot nin saa moni kysymys vastauksen.

Ehkä myös kiristysmomentit voisi olla asiaa.

Jos saa riittävän kattavan ja oikeaa tietoa tuostahan tulee kunnon tietopläjäys jonka avulla tekee ihmeitä.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Ja sit vaan linkki tonne:
viewtopic.php?t=2264

Ja sit toi vois olla parempi esim. Excel taulukkona, laita vaan mailina mulle nin laitan sen 'Tiedostoihin'.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

Taco kirjoitti:Ja sit vaan linkki tonne:
viewtopic.php?t=2264

Ja sit toi vois olla parempi esim. Excel taulukkona, laita vaan mailina mulle nin laitan sen 'Tiedostoihin'.

jep, aattelin vähän että jos ensin kerään tiedot jollekkin tasalle.

Kerään viikon verran tietoja ja laitan sitte sulle.


4.0:sta löytyy niukasti tietoja.

Toiseksi, onko 2.6 konetta ollut AN ja A9 versiona ? Koska lohko sama kuin 2.3

-vk-
V6
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Syys 2004, 17:28
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Koska 2.6 moottorin valmistus loppui muistaakseni vuonna -77/78 (suunnilleen samaan aikaan kun tuli 2.8 kone), ei siihen "ehditty" suunnittelemaan uudempia kansia.
2.6 moottoria on tehty kahden kokoista:
-normi 2.6 poraus 90 mm ja isku 66.8 (tilavuus 2550 cc)
-RS 2600 poraus 90 mm ja isku 69 mm (tilavuus 2637 cc)

RS 2600 oli Kugelfischer ruiskukone tehot jotain 150 heppaa.
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

V6 kirjoitti:Koska 2.6 moottorin valmistus loppui muistaakseni vuonna -77/78 (suunnilleen samaan aikaan kun tuli 2.8 kone), ei siihen "ehditty" suunnittelemaan uudempia kansia.
2.6 moottoria on tehty kahden kokoista:
-normi 2.6 poraus 90 mm ja isku 66.8 (tilavuus 2550 cc)
-RS 2600 poraus 90 mm ja isku 69 mm (tilavuus 2637 cc)

RS 2600 oli Kugelfischer ruiskukone tehot jotain 150 heppaa.


OHC:llekkin vois tehdä oman taulukon samoin kuin uudemmille v6 koneille.

Teen nyt ainakin tämän colognen ensin.

poistin OHC sarakkeet ja lisäsin tuon RS 2.6 koneen.

-vk-
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Joitain tietoja haalisin tuossa..

2.0 = kytkimen halkaisija 215 mm ja jossain oli mainittu 216 mm

2.3(AN) = kytkimen halkaisija 242 mm

2.3(A9) = kytkimen halkaisija 232 (kui voi olla pienempi kuin tuossa edellisessä?), vääntö 176 Nm, puristussuhde 9.0 sekä tilavuus 2294 cm3

2.6 = puristussuhde 9.0

2.6i (RS) = puristussuhde 10.5

2.8 = puristussuhde 9.2, paino 178 kg, tilavuus 2792 cm3 sekä kytkimen halkaisija 242 mm

2.8i = vääntö 216 Nm, puristussuhde 9.0, paino 185 kg, tilavuus 2792 cm3 sekä kytkimen halkaisija 242 mm

Kytkimien halkaisijat varmaan riippuu aika pitkälti autosta ja vaihdelaatikosta..??

Osa tiedoista on autodatasta ja osa eri autojen "tärkeimmistä rakenteellisista eroista"
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Miikka
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Hieno idea, kiitos Astriel!!

Onkos Jari H kuulolla? Sullahan tota tietoa on sananmukaisesti vaikka muille jakaa.
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Noo, Miikka taas tapansa mukaan liiottelee.

Veivit on kaikissa saman pituiset, paitsi 4.0 146mm.
Lohkon dekkikorkeus on kaikissa sama 205.3mm, paitsi 4.0 225mm.
4.0 poraus x isku 100.3x84.3
Runko kaula 57.0mm
Veivin kaula 54.0mm. Kaikissa samat runko/veivi koot.

Timppahan vois kanssa osallistua talkoisiin.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

tietoja taas päivitetty. Tuota 2.3 A9 iskunpituutta en ole löytäny. Lienee sama. samaten 2.8 i iskunpituus lienee sama kuin kaasariversiossa .En ole vielä laittanut jos tulee oikeeta tietoa.

-vk-
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

http://www.sunpoint.net/~mmodel/huoltonurkka.htm

tuolta saa samat tiedot ja venttilien koot ja momentit ja yms. myös 3000
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

Alkuperäiseen exceliin tehty taas muutoksia.Ruuduissa joissa on punainen pikku täppä
kulmassa tulee vaihtoehtotietoja kun hiiren nuoli on täpän päällä.Tässä screenshot kuvassa ei tietenkään toimi. Exceli-file tulee Tacon kautta sitten tiedostoihin jossain vaiheessa kun tietoja ei enää tunnu löytyvän.

Sylinteri ja mäntä -halkaisjat pitänee pyöristää tasamilliin. Näyttää jotenkin pöljältä kun mäntä on datatietojen mukaan isompi kuin poraus.

Datatiedot ei aina ole oikeassa, joten kaikki ei välttämättä pidä paikkaansa.





-vk-
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

Eikös ton A9 venttiilit ole 39,9 mm ja 34 mm
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Avatar
20m
Viestit: 249
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 15:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 20m »

2.0 v6 tiedoissa näkyy olevan ristiriitaisuutta.

9 puristuksilla (90hv) on männän puristuskorkeus 44,3mm
Ja 8 puristuksilla (85hv) on puristuskorkeus 43,3mm

Noita matalapuristeisia taisi olla vaan 60-luvun koneissa.
Taunus 1965

Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

20m kirjoitti:2.0 v6 tiedoissa näkyy olevan ristiriitaisuutta.

9 puristuksilla (90hv) on männän puristuskorkeus 44,3mm
Ja 8 puristuksilla (85hv) on puristuskorkeus 43,3mm

Noita matalapuristeisia taisi olla vaan 60-luvun koneissa.
jep, tsekkaan nämä illemmalla.Eri kirjoissa ja lähteissä on kyllä eroja.

-vk-
Vastaa Viestiin