Peltisatsi

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Gargoyle1
Viestit: 11
Liittynyt: 14 Loka 2004, 22:39
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Peltisatsi

Viesti Kirjoittaja Gargoyle1 »

Niin,olen tässä etsiny kaikennäköitä peltisarjaa taunukseen ja törmänny vahingossa sierran V6 peltisarjaan,miten se sopii taunuksen V6:een tietääkö kukaan,marteliuksen sivulla lukee että kahdella virtauskanavalla varustettuihin V6 koneisiin,onhan sinä kaksi virtaus kanavaa mutta sen jälkeenhän tulee se valurautamöhkäle jota pitäs kutsua pakosarjaksi eli miten se sitten pitäs ymmärtää?,onko joku kenties asentanu sellaisen ja oisko hyviä vinkkejä?
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Kyllä se sama satsi käy kaikkiin Fordin V6 koneisiin 2.0-2.8, joissa on nämä saksan insinöörivoittoiset kaksi pakoaukkoa :D

Miten sierran satsi menee sitten Taunuksen alle, en tiedä. Muokaamalla varmasti helposti, riippuen tekeekö yhdellä vai kahdella putkella.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

menee ihan hyvin.. rattitangon kohdalta pitää takoa putkea n.2cm sisään, ettei rämise. eikä tuo 2-reikäinen kansi huono ole, mulla virtaa n.80% imupuolen virtuksista pako-puoli,joka on jo liikaa, syö vääntöä
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Mutta onhan se kumma kun 6-koneessa on 4-pakoaukkoo :)
Näiden cologne koneiden historiahan perustaa Fordin V4 koneeseen, joita on mm. Saab 96:ssa ollut. Alunperin se tehtiin Ameriikan markkinoille johonkin pikkuautoon joka ei tullut koskaan sarjatuotantoon. Sitten Saksan poijjaat otti koneen, lisäs siihen pari sylinteriä mutteivat pakoaukkoja! :o
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Tero_s
Viestit: 282
Liittynyt: 02 Elo 2004, 20:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

V4:ssa on vain 2 pakoaukkoa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ja lohko on epäsymmetrinen, kun V4:ssä oli tasapaino akseli.
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Mutta jos jos... LAittaisi V4-koneeseen kutosen kannet sillä tavalla että saisi pakoaukot molemmille sylintereille... :?:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Melkosia pelle pelottomia täälläkin :lol: no joo,mitenhä tuo menis metriseen?vai onko ohjausvivustot tai muut tiellä?tosin,eihä tuo ois paha tehä itekkään,varsinki jos tuplaputkilla meinais laittaa...
janzibar

Viesti Kirjoittaja janzibar »

eikö se peltisarjan tekeminen mee jotenkin niin että kaikki putket on samanmittaset ja sitten ne väännetään sopivalle mutkalle,noin yksinkertasimmillaan?
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

janzibar kirjoitti:eikö se peltisarjan tekeminen mee jotenkin niin että kaikki putket on samanmittaset ja sitten ne väännetään sopivalle mutkalle,noin yksinkertasimmillaan?
aikapitkälti juuri noin..
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Vastaa Viestiin