starttiasiaa

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

starttiasiaa

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Laatikon vaihdon yhteydessä löysin 2.3 koneesta 2-litrasen koneen kytkimen ja vauhtipyörän. Vaihdoin tilalle 2.3 kytkimen ja auton mukana tulleen 2.3 vauhtipyörän. Nyt tuli kuitenkin ongelma, kun uudessa vauhtipyörässä onkin hammaskehä kauempana koneesta kuin vanhassa, eikä startin ratas enää ylety kuin hipomaan vauhtipyörän ratasta. :evil:

Motonet listaa veekutosille eri startit ennen ja jälkeen -76, eli siinä vaiheessa on kai mitat muuttuneet.

ELI jos jollakulla lojuu nurkissa ylimääräistä v6 starttia niin saa kertoa. Hätätapauksessa kiinnostaa myös v6 vauhtipyörät, vaikka ei kyllä huvittais purkaa taas tota... ...ja kiire olis...
-71 Coupe GT
Simppa

Re: starttiasiaa

Viesti Kirjoittaja Simppa »

Jukkis kirjoitti:Laatikon vaihdon yhteydessä löysin 2.3 koneesta 2-litrasen koneen kytkimen ja vauhtipyörän. Vaihdoin tilalle 2.3 kytkimen ja auton mukana tulleen 2.3 vauhtipyörän. Nyt tuli kuitenkin ongelma, kun uudessa vauhtipyörässä onkin hammaskehä kauempana koneesta kuin vanhassa, eikä startin ratas enää ylety kuin hipomaan vauhtipyörän ratasta. :evil:

Motonet listaa veekutosille eri startit ennen ja jälkeen -76, eli siinä vaiheessa on kai mitat muuttuneet.

ELI jos jollakulla lojuu nurkissa ylimääräistä v6 starttia niin saa kertoa. Hätätapauksessa kiinnostaa myös v6 vauhtipyörät, vaikka ei kyllä huvittais purkaa taas tota... ...ja kiire olis...
Mulla ainakin kävi täysin sama startti molemmilla vauhtipyörillä! Mistähän äijä aina löytää noita ihme variaatioita :lol: Mulla olis startti, mut en raaski sitä vielä myydä, kun saattaa vielä olla käyttöä. V6 Transitissa on samanlainen startti ja mahdollisesti myös V4 Saabissa?
Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Mä oonkin Mr Variaatio. Eikun ei oikeesti naurata kun auto on ku joku tilkkutäkki, koottu miljoonasta eri tanarista.

2.3 ja 2.0 v6:sessa on kai aina ollu samat startit mutta sitten kai se on molemmissa vaihtunu siinä -76 aikana? Ei voi tietää. Pitäis olla joku taunus-raamattu jossa mainitaan pieninkin juttu mikä on milloinkin vaihtunu missään.
-71 Coupe GT
Simppa

Viesti Kirjoittaja Simppa »

Mulla oli ensin -77? malli startti jossa oli vain 2 hiiltä (joku saksasta tuotu), ja myöhemmin luultavasti -72 mallinen (4 hiiltä) ja molemmat toimi silloisella -72 mallin 2 litrasen vauhtipyörällä. Sulla on sitten varmaan joku antiikin aikainen startti?
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Jukkis kirjoitti:Mä oonkin Mr Variaatio. Eikun ei oikeesti naurata kun auto on ku joku tilkkutäkki, koottu miljoonasta eri tanarista.

2.3 ja 2.0 v6:sessa on kai aina ollu samat startit mutta sitten kai se on molemmissa vaihtunu siinä -76 aikana? Ei voi tietää. Pitäis olla joku taunus-raamattu jossa mainitaan pieninkin juttu mikä on milloinkin vaihtunu missään.
Tuossa on melkoinen Taunus-raamattu -
http://www.oldcars.de/kataloge/taunus/T ... glisch.zip

ja sen mukaan sama startti ollut V6 koneissa -70-83 ?
Vastaa Viestiin