Jenkkikannet 2.8

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Paussi kirjoitti:Nostetaas vähäse. Elikkä mietinnän alla olis se 4 kurkkuinen holley tonne koneen päälle sen takia kysyn näistä kansista että ovatko nämä nyt ne jenkkikannet jotka käy tohon kölniläiseenkin. Kyselin tolta jenkiltä nii se halus euro kansien sarjanumeron multa että sais tietää sopivuuden.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 349wt_1165

Noi olis viel ihan uudet käsittääkseni.
nämä ovat nimenomaan ne jenkkikannet, ei kannata! Pääset helpommalla portattauttamalla ne 2,8 vakiokannet ja laittamalla paikalleen, silloin saat peltisarjatkin sopimaan. Imusarjaa kannattaa lähtee etsimään offenhauserin 2.6litrasten valikoimasta, sitä tosin ei taideta enään valmistaa, mutta jostain voi käytettyjä löytyä.
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Mites tämä porttauttaminen tapahtuu käytännössä sitten? Eli lisätääkö sinne kanavia/muutetaan paikkoja? Alko selvii pikkuhiljaa noiden hinta, aika kalliiks kävis kulujen kanssa suomeen. :D
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Siis porttaaminen tarkottaa kanavien muotoilua hyvin virtaavaksi. Aika taitolaji, jotain ohjeita ja kuvia voi löytyä netistä, mut parhaan saa kun vie johonki virityspajalle :)
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Mitä lie tekeevät esim rallyracessa.

• TYÖT hinnat sisältävät työn, osat erikseen.
kansityö A, kunnostus ................................................... ...............230e
kansityö B, kanavien avarrus ........................................ ......................170e
kansityö C, A+B+AO......................................... .................500e
• VIRITYS
kansityö B1, avarrus isoille venoille, alkaen............. .................300e
kansityö, 2.3*170 bhp tai 2.8*200bhp ..................... .................700e
...Viritystöistä teemme kirjallinen tarjous. Samoin annamme suosituksen ns
oheislaitteista ja osien “sopivuudesta”.
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

FoorttiFani kirjoitti:Siis porttaaminen tarkottaa kanavien muotoilua hyvin virtaavaksi. Aika taitolaji, jotain ohjeita ja kuvia voi löytyä netistä, mut parhaan saa kun vie johonki virityspajalle :)
Joo en itte lähe tollasia tekee, okei no tietää senki sanan merkityksen sitten :) Joo ton rallyracen jutun joskus löysin mutta sitten unohin ja aloin haaveilee offenhausereista. Mut täytyy nyt taas miettii sit. Melkee vois käydä kyselee RallyRacesta, siinähä toi olis lähellä.

Toi jenkeistä tilattu homma oli siis niin että 170 dollaria olis per kansi ja rahtikulut suomeen 250 dollaria. Kaukaahan se tulee mutta onko se nyt noin paljoo?
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Amerikkalaisten firmojen rahtikulut on monesti järjettömiä. Tais olla tullin työntekijä kun vinkkas kerran että ei sun tarvii maksaa kaikissa tapauksissa sitä myyjäliikkeen pyytämää rahtia; saatat säästää pitkän pennin jos selvittelet etukäteen suoraan rahtifirmojen hintoja ja tilaat sitten tavarallesi rahtiliikkeeltä suoraan noudon sieltä vauhtiliikkeestä. On kuulemma tosiaan monesti ilmaa ja reilusti noissa. Kaikki liikkeet ei kaiketi vaan huoli tota noutoa tolleen mutta useimmat kyllä.
Esim ite tilasin 2 kansipahvia ja yhen stefan ku tartti saada nopeesti ja suomessa ei kukaan myynyt - maksovat jotain 60 taalaa yhteensä ja rahtimaksu oli 80 taalaa ja siihen alvi ja tulli päälle. :D olis tuossakin saattanut kannattaa tilata rahti ite :)
Eric
Viestit: 13
Liittynyt: 15 Loka 2009, 13:57
Paikkakunta: Kotka

2.9 12v EFI -VS.- Bronco II 2.9 12v EFI

Viesti Kirjoittaja Eric »

Jatketaan tätä ihmettelyn aihetta. Eli 2.9 12v EFI koneeseen olen metsästämässä peltisarjoja. Vanhalta mantereelta ei löydy mitään aiheeseen liittyvää, MUTTA kun siirtyy Amerikan puolelle, niin Bronco 2:seen tarjoaa jos jonkin näköistä viritystä.

Eli jatkoa alkuperäiseen kysymykseen:

Onko euro 2.9 12V EFI koneessä mitään samaa kuin jenkkien vastaavassa 2.9 EFI 12V koneessa, samaa Cologne-sukua kuitenkin molemmat, mutta? Kuvien perusteella molemmat näyttää VeeKuutosilta.. :wink:

Eli ajatuksena olisi tunkea Bronco II sarjat Scorpioon
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

melkein sama kone niin euroopassa kuin ameriikassakin jotain ihan pikkuisia eroja löytyy lähinnä ruisku puolelta.
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Eric
Viestit: 13
Liittynyt: 15 Loka 2009, 13:57
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Eric »

Ok,

Kiitoksia Tehro tiedosta.


eli ainoaksi ihmetyksen aiheeksi kyseisten sarjojen asennuksessa jää, että onko Scorpion konehuoneessa yhtä "hyvin" tilaa kuin Bronco II:sen huoneessa.

2.9 12V EFI Pacesetterin peltisarjat yhdysputkella kustantaa rahteineen/tulleineen/veroineen 275,45€ sis.alv 23% Helsingissä.
Vastaa Viestiin