Jenkkikannet 2.8

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Jenkkikannet 2.8

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Onhan siitä varmaan joskus juttua ollu,
mutta käykö ne USA 2.8:sin,kolmella
pakolähdöllä(pakosarja) per puoli,kannet suoraan
Kölniläiseen samaan?
Tahi käykö 2.9 kannet 2.8:siin.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Hitto kun en muista! 2.8 USA kannet saattaakin käydä, mut 2.9 kansissa on ainakin venttiilit eri järjestyksessä?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
ylimark
Viestit: 56
Liittynyt: 13 Heinä 2005, 11:36

Viesti Kirjoittaja ylimark »

USA-kannet menee heittämällä euro 2.8 alakertaan, mutta imusarja ei käy. USA-versiossa on eri jako imukanaville.
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

2.9 koneen kannet ei käy, mutta tosiaan jenkkikoneen kannet käy, mikäli vaihtaa imusarjan.
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Onkos Herkko sellaset kiikarissa? Mitä oon asiasta keskustellu erinäisten tahojen kanssa niin väittävät ettei juurikaan ole apua 3:sta reiästä. Asiaa kun joskus oon miettiny niin voi olla jopa parempi tuo 2 reikää - sylinterit hengittää eri aikaan, eli kai siihen jonkinlainen alipaine syntyy? Tietty jos mennään äärimmäisyyksiin, niin ehkä sitten 3 reikää hengittää paremmin.

Viisaammat kertokoot tarkemmin.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Ei tiedossa ole,mutta mietin kannattasko
laittaa hommaukseen tuolta rapakon takaa.

Eli pitäs sitte olla koko yläkerta.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Herkko kirjoitti:Ei tiedossa ole,mutta mietin kannattasko
laittaa hommaukseen tuolta rapakon takaa.

Eli pitäs sitte olla koko yläkerta.
Niihin Jenkkikansiin löytyy ainakin sitä imusarjaa esim. 4-kurkkuselle Holleylle!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Tällä hepulla voi olla noita kansia ja koneitakin:
http://www.elisanet.fi/hannu.pihlajamaki/ford.htm
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
jouni
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni »

Kanavat on jenkkimallissa aika lailla huonomman muotoiset kuin euro 2.8:ssa. Ruiskun imusarja on kyllä sitten taas ihan eri maata.
Capri 2.9i TT-projekti
Sierra RS Cosworth 4x4 -92
capripower
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Joulu 2004, 17:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja capripower »

Joo mulla on Jounin entiset roippeet just Caprin pellin alla.
Jenkkimallin kansien kanavat on jotain :shock: ... en oo ainakaan ite nähny missään niin hyvin tukittuja kanavia :lol: vinku lauloi aika pitkään ja hartaasti, nyt on lisäks 43.5/36 venat alkuperästen 40/32 tilalla joten saa nähä vaikuttaako ja kuinka paljon kunhan saa tuon laitteen käyntikuntoon. Henk koht en kehtaa suositella jenkkikansien hommaamista jos valmista (tehonlisäys)pakettia halajaa... sitten kun vielä sais jostain peltisarjat... :?
`88 HF Integrale - käyttö(projekti)auto
`80 Capri - edelleen projekti
-----------------------------------------------
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

No eipä niitä näköjään sitte kannata
alkaa hommaan, pelkästään komiampien
pakosarjojen takia.
capripower
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Joulu 2004, 17:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja capripower »

jos tykkää rakentaa niin tottakai hommaamaan 8)

siks kai mulleki noi lopulta jäi :wink:
`88 HF Integrale - käyttö(projekti)auto
`80 Capri - edelleen projekti
-----------------------------------------------
jouni
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni »

Niin, kyllähän tuo ihan mukavasti raikoi tuonne 7500rpm ja voimaakin tuntui olevan aika paljon mukavammin kuin vakiossa 2.8i:ssa. Mutta kuten sanottua, kansissa tekemistä.
Capri 2.9i TT-projekti
Sierra RS Cosworth 4x4 -92
capripower
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Joulu 2004, 17:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja capripower »

Nyt kun sain aikaseks päivittää kuvia nettiin niin täältä löytyy muutama otos niistä jenkkimallin kansista jos jotakuta kiinnostaa minkä näköset ne on.
`88 HF Integrale - käyttö(projekti)auto
`80 Capri - edelleen projekti
-----------------------------------------------
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Nostetaas vähäse. Elikkä mietinnän alla olis se 4 kurkkuinen holley tonne koneen päälle sen takia kysyn näistä kansista että ovatko nämä nyt ne jenkkikannet jotka käy tohon kölniläiseenkin. Kyselin tolta jenkiltä nii se halus euro kansien sarjanumeron multa että sais tietää sopivuuden.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 349wt_1165

Noi olis viel ihan uudet käsittääkseni.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Vastaa Viestiin