Saabin kanget koneeseen?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Saabin kanget koneeseen?
Eli käykö Saabin kanget suoraan 2litraseen koneeseen?Joutuuko mäntiä sorvata matalemmaks vai miten?Kaveri kaupitteli 2litrasta ohc:tä,saabin kankia,ruisku imusarjaa,pensapumppua ja paineensäädintä.Ruiskupaketti kiinnostais mutta pitäis hommata siihen vielä kaasuläppä,ilmamäärä mittari ja suuttimet,eli edukkaammaks näyttäis olevan tuplat..
Se ei tarvi olla iso vika jos se on päässä..
Taunus-72 coupe V6
Taunus-72 4d V6
Taunus-74 2d ohc
Taunus-79 4d ohc turbo
Taunus-72 coupe V6
Taunus-72 4d V6
Taunus-74 2d ohc
Taunus-79 4d ohc turbo
ja tämän jälkeen lohkosta joutuu höyläämään muistaakseni 0.6mm dekkitasosta jos haluaa männät lohkontasolleautopiha kirjoitti:sorvaus on aina heikentävä tekijä joten suosittelen suosiolla VW kuplan mäntiä!...(ovat vakiona jo takomäntiä). maksavat lautamäki racingi:ssä n:211€ sarja.
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
-
- Viestit: 262
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Ja sitten sellainenkin asia, että 205 orkkisveivit on melkoisen vahvat ja kestää aika suuria tehoja ennenkuin koneen kesto rupeaa olemaan kangista kiinni. Että siinä mielessä en ymmärrä miksi sinne jotain Saabin kankia pitäisi alkaa laittamaan.
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Varmaan just sen takia että ne kuplan takomukit on reippaasti halvemmat ku vastaavat suoraan sopivat. Lisäksi veivien pituus vaikuttaa kampikulmaan/kampisuhteeseen, en tosin tiedä parantaako vai huonontaako noi saabin veivit tilannetta.
edit: Haluisin nähdä sen koneen joka käy 6mm sorvatuilla vakiomännillä :twisted:
edit: Haluisin nähdä sen koneen joka käy 6mm sorvatuilla vakiomännillä :twisted:
2x17m P3 super -64
näin on... :idea:p3 kirjoitti:vakio kangilla ja männillä olen tullu toimeen, nuissa konerikoissa mitä on vastaan tullu ongelma ollu lähinnä voitelussa, laakereissa ja muissa kulumissa.
eli jos alle 200hp virityksestä puhutaan pitäisin alakerran erikoisosia turhina
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Jaahas, tuli sitten tänään scorpparista 4. sylinterin veivi öljypohjasta läpi moikkaamaan kuskia... Muuten kone piti olla melkein kunnossa, mutta mistä lie taas tuokin johtunu. 2.0 efi tuli varmaan vaan tiensä päähän 360 tkm ajettuna ja veivi napsahti keskeltä katki... Tosin tehoistakin oli jo puolet hukassaft79 kirjoitti:näin on... :idea:p3 kirjoitti:vakio kangilla ja männillä olen tullu toimeen, nuissa konerikoissa mitä on vastaan tullu ongelma ollu lähinnä voitelussa, laakereissa ja muissa kulumissa.
eli jos alle 200hp virityksestä puhutaan pitäisin alakerran erikoisosia turhina
No hyvinhän tuo kesti vitutuksissa ajaa kolmella sylinterillä ilman öljyjä pari kilometriä takasin pihaan
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Toyota LandCruiser -81