Saabin kanget koneeseen?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Nokes
Viestit: 223
Liittynyt: 06 Huhti 2005, 20:56
Paikkakunta: Hämeenlinna

Saabin kanget koneeseen?

Viesti Kirjoittaja Nokes »

Eli käykö Saabin kanget suoraan 2litraseen koneeseen?Joutuuko mäntiä sorvata matalemmaks vai miten?Kaveri kaupitteli 2litrasta ohc:tä,saabin kankia,ruisku imusarjaa,pensapumppua ja paineensäädintä.Ruiskupaketti kiinnostais mutta pitäis hommata siihen vielä kaasuläppä,ilmamäärä mittari ja suuttimet,eli edukkaammaks näyttäis olevan tuplat..
Se ei tarvi olla iso vika jos se on päässä..
Taunus-72 coupe V6
Taunus-72 4d V6
Taunus-74 2d ohc
Taunus-79 4d ohc turbo
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Saabin veiveillä joutuu käyttään niitä legendaarisia kuplan mäntiä. Saabin veivit kun on öbaut 6mm pidemmät kuin Oharin omat.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
autopiha
Viestit: 122
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 21:39
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja autopiha »

Ja jos lohkokoodi on 205 joutuu 4:sen kohdalta mittatikun puolelta ottamaan pirralla aavistus pois(0.5-1.0mm) .......vain veivin kohdalta,muuten ei pyörähdä ympäri! HELPPO HOMMA! ilman tätä koodia olevaa lohkoa ei tarvi pirrata! :wink:
HAPSU
Nokes
Viestit: 223
Liittynyt: 06 Huhti 2005, 20:56
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Nokes »

Okei,mutta jostain kuulin että alkup. männästä voi sorvata sen verran mitä se tulee dekkitason yli noilla saabin kangella :?: Ja lohko on 207merkinnöillä.
Se ei tarvi olla iso vika jos se on päässä..
Taunus-72 coupe V6
Taunus-72 4d V6
Taunus-74 2d ohc
Taunus-79 4d ohc turbo
autopiha
Viestit: 122
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 21:39
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja autopiha »

sorvaus on aina heikentävä tekijä joten suosittelen suosiolla VW kuplan mäntiä!...(ovat vakiona jo takomäntiä). maksavat lautamäki racingi:ssä n:211€ sarja. :wink: :wink:
HAPSU
heka
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja heka »

autopiha kirjoitti:sorvaus on aina heikentävä tekijä joten suosittelen suosiolla VW kuplan mäntiä!...(ovat vakiona jo takomäntiä). maksavat lautamäki racingi:ssä n:211€ sarja. :wink: :wink:
ja tämän jälkeen lohkosta joutuu höyläämään muistaakseni 0.6mm dekkitasosta jos haluaa männät lohkontasolle
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Voorttimies
Viestit: 262
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Voorttimies »

Ja sitten sellainenkin asia, että 205 orkkisveivit on melkoisen vahvat ja kestää aika suuria tehoja ennenkuin koneen kesto rupeaa olemaan kangista kiinni. Että siinä mielessä en ymmärrä miksi sinne jotain Saabin kankia pitäisi alkaa laittamaan.
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
P3SUPER
Viestit: 45
Liittynyt: 26 Heinä 2005, 13:17
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja P3SUPER »

Varmaan just sen takia että ne kuplan takomukit on reippaasti halvemmat ku vastaavat suoraan sopivat. Lisäksi veivien pituus vaikuttaa kampikulmaan/kampisuhteeseen, en tosin tiedä parantaako vai huonontaako noi saabin veivit tilannetta.
edit: Haluisin nähdä sen koneen joka käy 6mm sorvatuilla vakiomännillä :twisted:
2x17m P3 super -64
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Saabin kanget parantaa kampikulmaa, kun kerran pienenee.

Itse varmaan laittaisin cossun männät ja kiertarit, jos sattuisi olemaan sopivasti myynnissä, jos ei, niin sitten saabin kanget+mahlet.

On kyllä ainainen tappelu näistä männistä ja kangista, mitä 2l koneeseen isketään :D
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

vakio kangilla ja männillä olen tullu toimeen, nuissa konerikoissa mitä on vastaan tullu ongelma ollu lähinnä voitelussa, laakereissa ja muissa kulumissa.
eli jos alle 200hp virityksestä puhutaan pitäisin alakerran erikoisosia turhina :roll:
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

p3 kirjoitti:vakio kangilla ja männillä olen tullu toimeen, nuissa konerikoissa mitä on vastaan tullu ongelma ollu lähinnä voitelussa, laakereissa ja muissa kulumissa.
eli jos alle 200hp virityksestä puhutaan pitäisin alakerran erikoisosia turhina :roll:
näin on... :idea:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Nokes
Viestit: 223
Liittynyt: 06 Huhti 2005, 20:56
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Nokes »

No jeps.Eipä niitä sitten kantsi ostaa.
Se ei tarvi olla iso vika jos se on päässä..
Taunus-72 coupe V6
Taunus-72 4d V6
Taunus-74 2d ohc
Taunus-79 4d ohc turbo
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

ft79 kirjoitti:
p3 kirjoitti:vakio kangilla ja männillä olen tullu toimeen, nuissa konerikoissa mitä on vastaan tullu ongelma ollu lähinnä voitelussa, laakereissa ja muissa kulumissa.
eli jos alle 200hp virityksestä puhutaan pitäisin alakerran erikoisosia turhina :roll:
näin on... :idea:
Jaahas, tuli sitten tänään scorpparista 4. sylinterin veivi öljypohjasta läpi moikkaamaan kuskia... Muuten kone piti olla melkein kunnossa, mutta mistä lie taas tuokin johtunu. 2.0 efi tuli varmaan vaan tiensä päähän 360 tkm ajettuna ja veivi napsahti keskeltä katki... Tosin tehoistakin oli jo puolet hukassa

No hyvinhän tuo kesti vitutuksissa ajaa kolmella sylinterillä ilman öljyjä pari kilometriä takasin pihaan :P
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

aina noita tulee...
on tuolla hallin nurkalla escon 1.3 valencia
mistä tuli lohkonkyljestä ja öljypohjasta...
täytyy laittaakin kuvia galleriaan... :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vastaa Viestiin