Ruskeat sisustat

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Ruskeat sisustat

Viesti Kirjoittaja jryti »

Elikkäs, onko kenelläkään mk1:sessä alkuperäisiä ruskeita sisustoja? Kun kiinnostaisi saada niistä vähän tietoa ja vaikka valokuviakin, niin osaisi alkaa etsimään puuttuvia osia...Ennen kaikkea kiinnostaisi että mitkä kaikki osat ovat ruskeita ja mitkä mustia. Kojelauta? Ratti? Keskikonsoli? jne
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Kojelauta,konsoli..hattuhylly ja kahvat ruskeita,ratit mustia kai aina.
Mitä nyt jotain koriste-osia niissä voi olla hopeanvärisenä,tai ehkä ruskeanakin,se puolien osuus.
Kickpaneelit jaloissa myös ruskeat.
Taunus Maximus =)
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Katselin tuota taunuksen esitettä ja siinä ruskealla sisustalla olevassa GXL:ssä ja XL:ssä mustaa oli: kyynärnoja, ratti ja sen muovit, kojelauta ja keskikonsoli

Ruskeaa oli: penkit, ovipahvit ja kickpanelit.

Nämä oli siis mk1 versio 1 (-71-73?) :roll:

Versio 2 (facelift) esitteessä ruskea sisustaisessa GXL:ssä oli ruskee kaikki, myös kojelauta ja ratti.

Onko jollakulla kokemusta ruskea sisustaisista mk1 -71-73 (mk1.0 ei mk 1.1 :lol: )
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

No mulla oli ruskea sisusta -72 Gt-coupessa,mutta vaihdoin kojelautaa myöten mustaksi sen..kojelauta oli hanskalokeron kohdalta lommolla jne..
enkä tykännyt siitä väristä muutenkaan :)
ja mulla oli ruskea se konsolikin..kaikki aika räjähtänyttä.
Muita osia ei oo valitettavasti jäljellä kuin parit sisäkahvat ja jotain katkaisijoita.
Mustana löytyy kojetaulun päällinen,se pehmustettu osa ja karttataskut.
Taunus Maximus =)
JoneP
Viestit: 10
Liittynyt: 04 Loka 2005, 10:34
Paikkakunta: Vantaa

Ruskeat sisustat

Viesti Kirjoittaja JoneP »

Moi!

Ruskeita sisustoja on kahta eri sävyä, ainakin 71-73 on käytetty vaaleaa ja 74-75 tummempaa ruskeaa. -72 varaosakorissa (ollut L tai XL) on kojelauta muoviosineen, ratti, matto ja penkit ruskeita. Kattovalo keskellä kattoa, ei peilin juuressa.

Joulukuussa -72 valmistunut sedan perusversio on kojelaudaltaan musta, ovipahvit ruskeat (alunperin) ja ovipahvi ei yllä ikkunaan asti vaan yläreuna on mustaksi maalattu pelti. Penkit on ruskeat. Lattialla ruskea kangasmatto (en tiedä onko alkuperäinen). Tosin tämä on niin perusmalli ettei ole perutusvaloja tai tupakansytytintäkään. Näissä vanhemmissa ei yleensä ole niskatukia, -74 uudemmissa on.
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Pitääpäs illalla kaivaa auto esiin ressujen alta ja katsastella minkälaiset sisustat nyt oikein on. Ovi pahvit ja takapenkki löytyy joten perustan tutkimukset niihin :roll: Ja taidanpa räpsiä muutamia kuvia osista samalla.
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
Makkepuu
Viestit: 49
Liittynyt: 20 Loka 2004, 11:13
Paikkakunta: Virrat

Viesti Kirjoittaja Makkepuu »

tosiaan 71-71 on vaaleampi ja siinä on muitakin eroja, faceliftin kattoverhous on täynnä pieniä reikiä kun taas 71-73 on tasainen keinonahka. sit ovipahveissa oli eroa, 71-73 pahvin yläreuna on peltiä, noin tuuman verran ennen ku alkaa pahvi kun taas 74-75 menee keinonahka suoraan tiivisteelle asti. näin ainakin mun autoissa :D kahvat ja veivit samanlaisia molemmis paitsi kahvassa se väriero mikä tulikin jo selville. molemmissa samanlaiset ratit ja vaihdekepinnupit.
Avatar
Taunus76
Viestit: 182
Liittynyt: 08 Loka 2004, 17:54
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruskeat sisustat

Viesti Kirjoittaja Taunus76 »

Tuossa punaisessa varaosa-autossa ( -74 2d ) on ruskeet taka- ja etuovipahvit ja karttataskut on ruskeet ja tuossa -74 Coupessa on vaaleenruskeet osat..mutta kummassakin konsoli on musta.
Fordit tulevat Saksasta


-76 Pinkki Taunus 2d 2.8 V6
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

Makkepuu kirjoitti:...faceliftin kattoverhous on täynnä pieniä reikiä kun taas 71-73 on tasainen keinonahka. sit ovipahveissa oli eroa, 71-73 pahvin yläreuna on peltiä, noin tuuman verran ennen ku alkaa pahvi kun taas 74-75 menee keinonahka suoraan tiivisteelle asti...
mun -73 xl-ssä kattoverhous rei'illä ja ovipahvit ylös asti.. ja on melkosen varmasti alkuperäinen.

ja asiasta kolmanteen. onko teidän 4-ovisissa taunuksissa kääntyvät penkit? mulla nimittäin on. hassua, mutta ihan kätevää.
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

fonzie kirjoitti:
Makkepuu kirjoitti:...faceliftin kattoverhous on täynnä pieniä reikiä kun taas 71-73 on tasainen keinonahka. sit ovipahveissa oli eroa, 71-73 pahvin yläreuna on peltiä, noin tuuman verran ennen ku alkaa pahvi kun taas 74-75 menee keinonahka suoraan tiivisteelle asti...
mun -73 xl-ssä kattoverhous rei'illä ja ovipahvit ylös asti.. ja on melkosen varmasti alkuperäinen.

ja asiasta kolmanteen. onko teidän 4-ovisissa taunuksissa kääntyvät penkit? mulla nimittäin on. hassua, mutta ihan kätevää.
Mikä sulla on valmistuskuukausi ja -vuosi? Ja onko se muilta osin faceliftin kaltainen? Vai onko muilta osin ensimmäistä sarjaa, esim. maski jne?

Tietääkö kukaan tarkkaa aikaa milloin on siirrytty valmistamaan faceliftiä? Vuosi ja kuukausi?

Taas menee gallupiksi, pitäsköhän vaihtaa alaa ja siirtyä näistä suunnitteluhommista vaikka tilastokeskukselle :D "Lapsi on terve kun se kyselee, mutta sairas kun se ei osaa lopettaa........." :shock:
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

http://groups.msn.com/JanzaMadMaximus/a ... ?Page=Last
Tuolla kuvat noista mun sisäkahvoista,taitaa olla molemmat ruskeat siinä?
+ siinä taitaa olla kaikki mk1-sisustan osat mitä mulla on muutenkin :)
mitä nyt se musta kojetaulu-pelti romiksella säitten armoilla.
Ei taida kai olla hanskalokeroakaan ehkä enää,mittareita ei varmasti.
Jos jotain kiinnostaa maalattavaksi?
Taunus Maximus =)
JoneP
Viestit: 10
Liittynyt: 04 Loka 2005, 10:34
Paikkakunta: Vantaa

Ruskeat sisustat

Viesti Kirjoittaja JoneP »

On mulla ollut joskus -73 4d mustilla ovipahveilla jotka uloittuivat ikkunaan asti. Tämä oli kuitenkin alkuvuoden mallia, koska mittaristo oli luiskamallia. Muutos kojelaudassa ja tekniikassa on tapahtunut 8/73.

T: Jone
Voorttimies
Viestit: 262
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Voorttimies »

Makkepuu kirjoitti:sit ovipahveissa oli eroa, 71-73 pahvin yläreuna on peltiä, noin tuuman verran ennen ku alkaa pahvi kun taas 74-75 menee keinonahka suoraan tiivisteelle asti.
Poikkeuksia löytyy... Omassa 75 GXL:ssä varsinaiset ovipahvit eivät menneet ylös asti, koska yläreuna on puupaneelia noin parin tuuman leveydeltä. Sitten taas minulla olleessa GT Coupe-projektiraadossa oli ylös asti menevät pahvit ja kyseessä oli siis wanha, luiskakojelaudalla oleva.
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Makkepuu kirjoitti:tosiaan 71-71 on vaaleampi ja siinä on muitakin eroja, faceliftin kattoverhous on täynnä pieniä reikiä kun taas 71-73 on tasainen keinonahka. sit ovipahveissa oli eroa, 71-73 pahvin yläreuna on peltiä, noin tuuman verran ennen ku alkaa pahvi kun taas 74-75 menee keinonahka suoraan tiivisteelle asti. näin ainakin mun autoissa :D kahvat ja veivit samanlaisia molemmis paitsi kahvassa se väriero mikä tulikin jo selville. molemmissa samanlaiset ratit ja vaihdekepinnupit.
mites sitte -76...onko siinä jo koko ovet nahkaa... :lol: :lol: :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Elikkä mulla on ovipahvit ruskeat ja ylös saakka korkeat. Tutkiskelin tuota "raamattuani" eli tuota sveitsiläistä taunuksen esitettä. Siinä näkyi kaikissa malleissa olevan ylös asti korkeat ovipahvit.

Auto on 8/72 ja ovet on ympääriinsä alkuperäistä väri, joten koko ovia on tuskin vaihsettu ja ovissa on niitä pehmikkeitä tehtaan jäljiltä.

Onko kenelläkään suomalaisia taunuksen myynti esitteitä? Vois olla hyötyä tuossa entisöinnissä. :)
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Vastaa Viestiin