kansi homma??

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vieras

kansi homma??

Viesti Kirjoittaja Vieras »

onnistuukos laittaa 2litrasen kansi 1.6 litraseen ?? puristukset laskee tietenkin mutta saako sen laskettua niin paljon että on puristuksia?? kertokaapa viisaammat? :oops:
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Minkä takia pitäis laittaa? Siinä ei oo mitään järkeä! Joutuis "höyläämään" aika pirusti pois!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Sodfor
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Elo 2004, 23:58
Paikkakunta: Ruuhka Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sodfor »

1.6 ja 2.0 kansissa palotilat on 35kuutio senttiä ja 50 kuuti senttiä....muistaakseni...
Et jonkin verran eroa niissäkin on....
Taunus 2D 2.0L -75
- kukaan ei ole täydellinen -
Master
Viestit: 27
Liittynyt: 15 Marras 2004, 21:18

Viesti Kirjoittaja Master »

Joo, kyllähän ne pystyy vaihtamaan päittäin ja saahan siitä höylättyä ihan niin matalan kun tykkää, mutta vastaavaa hyötyä tuosta ei ole, koska siinä 2.0:n kannessa ei ole muuta ihmeempää kuin vajaa pari milliä isommat pakoventtiilit.

Jos tavoittelet pientä tehojen nousua pikkurahalla, niin järkevintä olisi laske vähän sitä 1.6:n kantta, portata pako-, ja imukanavat ja pultata siihen kanteen 2.0:n kaasari sarjoineen. (Tai pelkkä kaasarin ja imusarjan vaihtokin auttaa, jos ei muussa niin ainakin bensan syönnissä :wink: )

Puristuksiahan voi siis nostaa aika rankasti jos koneen alakerta on timmissä.
OHC Power
Vastaa Viestiin