Taunuksen 1.6 ohc viritys

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

taunusstyle kirjoitti:tämä taitaa olla taas niitä ikusuus kysymyksiä :roll: tehoja halutaan mutta rahaa ei ole millä laitetaan
Sehän meillä Taunusmiehilläkin,
on varmaan ikuinen ongelma :)
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1429
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

ja itsehä vannon mäntien voimaan eli kutos kone.nelos koneet on haitarista mutta tietenkin halvempia virittää. laita vaan suosiolla 2.0 litranen saa enemmän tehoja halvemmalla
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1429
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

ja jos halutaan hyvää niin on pakko panostaa enemmän mania ja varsinki sitä aikaa, hosumala ei saa ku kusipää kakaroita :wink:
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Taunus 1.6gx
Viestit: 17
Liittynyt: 11 Joulu 2005, 18:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Taunus 1.6gx »

taunusstyle kirjoitti:ja jos halutaan hyvää niin on pakko panostaa enemmän mania ja varsinki sitä aikaa, hosumala ei saa ku kusipää kakaroita :wink:


Kyllä se ajan kans pitää tehdä, ettei vaan sillä periaatteella että se ois äkkiä valmis. Raha se tulee olemaan se ongelma....mutta onneksi sitä kokoajan painetaan lisää :D
Pitää rakentaa sitä vauhtia mihin rahkeet riittää!
Niin tiesikö joku siitä että käykö 1.6 laatikko suoraan jos nakkaan kaks litrasen paikalleen???
Taunus= Korjaamisen iloa :)

Taunus 2D 1.6 GX -82
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Ei ihan,melkein kuitenkin,mutta se kytkinakselin pää oli erikokoinen.
Taunus Maximus =)
capripower
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Joulu 2004, 17:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja capripower »

Todellakin jos rahalla on vähänkään merkitystä näissä hommissa niin se 1.6 viritys on ihan hukkaan heitettyä rahaa katuautoon.
Miettii että ikivanhassa 1.6 on vakiona jäljellä varmaan sellanen 60 heppaa kun loput on laitumilla ja 2.0 jos ois jälellä se 90 heppaa niin tuosta on hyvä lähtee laskemaan paljon menee rahaa 1.6 virittämiseen että siitä saa EDES vakio 2.0 tehot...8) Ja 2.0 saa halvalla.
Jos 1.6 haluaa 120-140 heppaa niin se tehoalue saavutetaan yli 6500rpm ja se vaatii liikkuvilta osilta jo aika paljon. Luonnollisesti normaali koneremontti paremmilla osilla: 4xmännät, 4xkiertokanget, kaikki laakerit tietysti, tehokkaampi öljypumppu, kansien kanavien porttaus, uudet venttiilit, nokka+keinuvivut, kaikki tiivisteet ym "pientä" kuten polttoaineensyöttö ja vakion virranjakajan modaus, ja sit se aika pirun olennainen : vakiovälitykset on tuommosen virityksen jälkeen aika lailla pielessä.
Ja mitä saavutettu, kauniisti kiertävä kone jolla on ikävä luonne kadulla, kierroksia pitää antaa että saa sammumatta liikkeellä ja se taas syö kytkintä ja jos sintterin laittaa joka ei luista niin lisää mukavuutta liikkeellelähtöön :lol:
mutta jos haluaa tehä tälläsen ja rahaa on niin ei muuta kun rakentamaan :wink:
`88 HF Integrale - käyttö(projekti)auto
`80 Capri - edelleen projekti
-----------------------------------------------
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

janzamar kirjoitti:Ei ihan,melkein kuitenkin,mutta se kytkinakselin pää oli erikokoinen.
siis tarkemmin: silmälaakerion sama, kytkinlevyt boorit eri. Täytyy laittaa joko 16 vauhtipyörä+kytkin tai sitten joku gt cortinan levy taisi sopia?
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Joo..2-litrasessa on 23 booria,ja 1.6 gt:ssä pitäis olla myös.
1.6 on 21 booria.
Taunus Maximus =)
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Itelle tulossa piristetty 1.6l OHC tuohon Cortinaan. Tehoa pyöreesti 140hv tietämille. Alakerta kestäisi kyllä vakionakin noita tehoja, mutta männät luultavasti menee itellä vaihtoon. Kansi portataan ja puristukset johonkin 10 tietämille (ei siis hirveästi lisää) ym. kivaa :)
autopiha
Viestit: 122
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 21:39
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja autopiha »

toimii kuin junan vessa kun laittaa 2.0:n ja siihen 1.6:sen levyn....,mutta ehdottomasti SAHCS!!!!!! (ei vinttonia tai borg & beg:iä) :wink: :wink:
HAPSU
autopiha
Viestit: 122
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 21:39
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja autopiha »

Sultzi kirjoitti:Itelle tulossa piristetty 1.6l OHC tuohon Cortinaan. Tehoa pyöreesti 140hv tietämille. Alakerta kestäisi kyllä vakionakin noita tehoja, mutta männät luultavasti menee itellä vaihtoon. Kansi portataan ja puristukset johonkin 10 tietämille (ei siis hirveästi lisää) ym. kivaa :)
muistathan että puristuspaine ja puristus-suhde on kaksi aivan eri asiaa??.......oikealla puristus-suhteella saa enemmän potkua kuin hillittömällä puristuspaineella :wink: :wink:
HAPSU
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Muistan ja puhuin puristussuhteesta siis :) Vakionahan se muistaakseni on jossain 9:1 tietämillä tuossa 1.6l ohc:ssä, en tarkkaa muista.
Avatar
Jallu
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Elo 2004, 09:18
Paikkakunta: Snadi

Viesti Kirjoittaja Jallu »

janzamar kirjoitti:Joo..2-litrasessa on 23 booria,ja 1.6 gt:ssä pitäis olla myös.
1.6 on 20 booria.
2-litrainen 23 booria, iso levy
1.6 GT 23 tai 20 booria, iso levy
1,6 21 booria, pieni levy
Jokkismoottoritaunus
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Niin, minkäs kytkinlevyn tosiaan isken tuonne 1.6l OHC:n kaveriksi noille yllämainituille tehoille? Kuulemma vakiolevykin kestäisi ja pitäisi, mutta mikähän olisi seuraava vaihtoehto? Sintteri?
autopiha
Viestit: 122
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 21:39
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja autopiha »

laita vaan se vakio sachs! USKO POIS!! :wink: :wink:
HAPSU
Vastaa Viestiin