Taunuksen 1.6 ohc viritys

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

2.0l ohc ei ota, 1.6l ottaa ja 1.6l e-max ei ota. Selvä kuin vesi.
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Foppa kirjoitti: ei paljon tunnu missään mikään nokkahihnan heikkous koska 2.0 litranen on todettu ``FREEWHEELING´´ moottoriksi eli jakohihnan katketessa mäntä venttiili kosketus on todella epätodennäköistä tai mahdotonta.
Kannattaa sitten muistaa, että em. koskee vakio nokkaa ja suurinpiirtein vakio korkuista 2litrasen kantta.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Taunus 1.6gx
Viestit: 17
Liittynyt: 11 Joulu 2005, 18:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Taunus 1.6gx »

Jari H kirjoitti:
Foppa kirjoitti: ei paljon tunnu missään mikään nokkahihnan heikkous koska 2.0 litranen on todettu ``FREEWHEELING´´ moottoriksi eli jakohihnan katketessa mäntä venttiili kosketus on todella epätodennäköistä tai mahdotonta.
Kannattaa sitten muistaa, että em. koskee vakio nokkaa ja suurinpiirtein vakio korkuista 2litrasen kantta.

Niinpä....ei kestä olla höylättyä lohkoa ja kantta, sillon ei kestä remmi hyppiä;) Mutta vakiot on eriasia.
Taunus= Korjaamisen iloa :)

Taunus 2D 1.6 GX -82
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kyl sitä kantta kestää laskea ja nokkakin saa olla jonkun verran korkeammalla nostolla 2.0 OHC:ssä. Kokeiltu juttu! Arvoja en osaa sanoa, tästä on aikaa jo yli 10 vuotta kun testattiin asiaa!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Niinno, siinä on pari mm pelivaraa...
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
apukuski
Viestit: 145
Liittynyt: 10 Elo 2011, 12:12
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Taunuksen 1.6 ohc viritys

Viesti Kirjoittaja apukuski »

Nostetaas ikivanhaa topicia kun on itselle ajan kohtainen. Ennen kuin kukaan kysyy että miksi. Siksi koska suurin osa osista on hankittu todella halvalla. Tällä hetkellä löytyy 0.5 ylikoko lohko, kiillotetut kammet ja kampura, männät, kevennetty vauhtipyörä, parempi pakosarja ja tuplaputkille lähdöt. Kansikin on jo olemassa mutta on vielä aivan vakio 1.6.
Riittäskö tähän reseptiin toi vakio 2.0 nokka? Kansityöt tieten ja vissiin kans jäykemmät jouset. Mitkäs venttiilit kannattas laittaa? Tarkotus olis kuitenkin edelleen pitää budjetti matalana kun se on ollut lähtökohtakin.
Toinen mitä pähkäilin että mimmonen kaasari pitäs tuplakurkkusessa olis kuitenkin tarkotus pysytellä.
'73 Taunus 2d 1600
Vastaa Viestiin