KEITTÄÄ
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
KEITTÄÄ
Vaihdoin lämmityslaitteen sierraan. Lisäsin nestettä auton käydessä. Auto lämpesi normaalisti ja lämmintä ilmaa puhalti sisälle niinkuin pitikin.
Sitten rupesi paisuntasäiliöön tulemaan paluuputkesta nestettä eli rupesi keittämään. Sammutin moottorin ja päästelin enimpiä höyryjä pois.
Onko lämmityslaitteen meno ja paluuputkella vaikutusta moiseen ilmiöön?
Termostaattihan ei ainakaan ole jumissa koska lämpöä tulee sisälle. :?:
Onko silläkään vaikutusta jos nestettä lisää yli max. merkin?
Kertokoon se kenellä on tietoa/kokemusta asiasta.
Se piti vielä lisätä, että vesipumpulta tuleva letku on nyt ylemmässä letkun paikassa. En ole vielä kokeillut jos ne vaihtaisi keskenään.
Sitten rupesi paisuntasäiliöön tulemaan paluuputkesta nestettä eli rupesi keittämään. Sammutin moottorin ja päästelin enimpiä höyryjä pois.
Onko lämmityslaitteen meno ja paluuputkella vaikutusta moiseen ilmiöön?
Termostaattihan ei ainakaan ole jumissa koska lämpöä tulee sisälle. :?:
Onko silläkään vaikutusta jos nestettä lisää yli max. merkin?
Kertokoon se kenellä on tietoa/kokemusta asiasta.
Se piti vielä lisätä, että vesipumpulta tuleva letku on nyt ylemmässä letkun paikassa. En ole vielä kokeillut jos ne vaihtaisi keskenään.
ootko varma ettei ollu vaan ilmaa,tuo nesteen lisääminen kannattaa tehdä niin,että jättää korkin auki,ja kun näkee että nestepinta vajoaa reippaasti niin silloin se termari aukeaa,ja sitten laittaa loput nesteet,niin että kennosto peittyy noin sentillä parilla.
olmeisesti se on ollu jonkun verran vajaa tuon kennon vaihdon jälkeen..
tai jos ei niin sitten on termari väärinpäin tai jotain vastaavaa..
olmeisesti se on ollu jonkun verran vajaa tuon kennon vaihdon jälkeen..
tai jos ei niin sitten on termari väärinpäin tai jotain vastaavaa..
Taunus Maximus =)
Kyseessä on sellainen jäähdyttäjä jossa ei ole korkkia itse jäähdyttäjässä vaan neste täytyy lisätä paisunta säiliön kautta.janzamar kirjoitti:ootko varma ettei ollu vaan ilmaa,tuo nesteen lisääminen kannattaa tehdä niin,että jättää korkin auki,ja kun näkee että nestepinta vajoaa reippaasti niin silloin se termari aukeaa,ja sitten laittaa loput nesteet,niin että kennosto peittyy noin sentillä parilla.
olmeisesti se on ollu jonkun verran vajaa tuon kennon vaihdon jälkeen..
tai jos ei niin sitten on termari väärinpäin tai jotain vastaavaa..
Termarin vieressä on kyllä putken natsa.mois13 kirjoitti:Onks siinä vesipumpussa semmosta lyhyttä letkun/putken pätkää mikä on tulpattu??? Mulla on semmonen ja siitä ilmasin järjestelmän kun itellä alko lämmöt nousee uhkaavasti kun vaihdoin uudet nesteet.
Onko nyt niin ymmärrettävä, että letku joka lähtee vesipumpulta tulisi alempaan putkeen joka menee lämppäriin ja lyhyt ylempään?
Jos nyt ilmaisin järjestelmän uudestaan olisiko viisainta laskea nesteet ulos ja aloittaa alusta? Vai voisiko sen tehdä kun nesteet on sisällä?
Ota se natsa irti siitä termarin vierestä ja laske siitä ilmat pihalle. Älä laske niitä nesteitä enää ulos, siinä ei olis mitään järkeä! Eli otat sen natsan irti ja josa siitä alkaa tulla nestettä ulos oikein kunnolla, laita natsa takasin ja ilmat on mahdollisesti silloin pois.sierra89 kirjoitti:Termarin vieressä on kyllä putken natsa.mois13 kirjoitti:Onks siinä vesipumpussa semmosta lyhyttä letkun/putken pätkää mikä on tulpattu??? Mulla on semmonen ja siitä ilmasin järjestelmän kun itellä alko lämmöt nousee uhkaavasti kun vaihdoin uudet nesteet.
Onko nyt niin ymmärrettävä, että letku joka lähtee vesipumpulta tulisi alempaan putkeen joka menee lämppäriin ja lyhyt ylempään?
Jos nyt ilmaisin järjestelmän uudestaan olisiko viisainta laskea nesteet ulos ja aloittaa alusta? Vai voisiko sen tehdä kun nesteet on sisällä?
Re: KEITTÄÄ
Kyllä lämppäristä tulee lämmintä, vaikka termari olisikin kiinni...sierra89 kirjoitti: Termostaattihan ei ainakaan ole jumissa koska lämpöä tulee sisälle. :?:
Re: KEITTÄÄ
Kiitos vinkeistä huomenna yritän uudelleen ilmaamista.Anonymous kirjoitti:Kyllä lämppäristä tulee lämmintä, vaikka termari olisikin kiinni...sierra89 kirjoitti: Termostaattihan ei ainakaan ole jumissa koska lämpöä tulee sisälle. :?:
No niin vaihdoin lämppärille menevät letkut keskenään elikkä sisään alimmaisesta ja ulos ylimmäisestä en tiedä onko oikein. Ja sitten ilmausnatsa auki ja olisiko vähän tullut ilmaa. Sitten lisäsin nestettä max. merkkiin ja natsa kiinni kun rupesi nestettä tulemaan. No auto käyntiin ja seuraamaan milloin nestepinta rupeaa laskemaan säiliössä, mutta ei laskenut olisiko ollut sitten jo tarpeeksi nestettä. Eipä sitten tullut sitä kiehumisilmiötä enää. Elikkä toimenpide on sitten onnistunut. Käyttelin autoa niin pitkään, että oli normaali lämmöissä. Hyvin tulee lämmintä.mois13 kirjoitti:Onks siinä vesipumpussa semmosta lyhyttä letkun/putken pätkää mikä on tulpattu??? Mulla on semmonen ja siitä ilmasin järjestelmän kun itellä alko lämmöt nousee uhkaavasti kun vaihdoin uudet nesteet.
Niin ja kiitoksia kaikille neuvoja antaneille. Taas ollaan vähän viisaampia.