rullakeinut

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

V6
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Syys 2004, 17:28
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

rullakeinut

Viesti Kirjoittaja V6 »

Löysin tossa yhden mielenkiintoisen nettisivun.
Suomalainen kaveri on tehnyt itse V6 moottoriin rullakeinut.
http://www.sunpoint.net/~turbosierra/rullakeinut.htm

Välityssuhde 1:76 kun vakio jotain 1:47

Ei tarvitse olla kovin jyrkkä nokka-akseli, niin saavutetaan isot nostot venttiilillä.
Vähän on ollut protyyppiongelmia, ei ole pelittänyt täysillä.

Ps.nyt pitäs linkin toimia,joku ihme htm puuttui lopusta
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Eli voisko joku hiukan selittää :roll:
Onko tästä iloa esim. virittämättömässä koneessa?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
V6
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Syys 2004, 17:28
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Ei noista rullakeinuista yksin paljon iloa ole,jos moottoria ei muuten viritetä.
Vähän sama juttu jos vaihtaa pelkän nokka-akselin.
Noissa turbosierran keinuissa on vipusuhde todella iso.
Idea voisi olla siinä että teetetään viritysnokka-akseli joka suunnitellaan noille keinuvivuille.Ei tarvitse olla kauheen jyrkät rampit nokassa ja silti saadaan venttiili avattua nopeasti ja paljon.Jyrkkä nokka vaatii hyvää voitelua nokalla, muuten alkaa lastu lentää.
Ehkä joku on tehnyt rullanostajatkin V6 koneeseen.
Vastaa Viestiin