Perustietoja 2.0 V6
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 473
- Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Tuo keventely vaikuttaa lähinnä pienillä vaihteilla (1-2) kiihtyvyyteen. Isommilla ei kone hyökkäile enää niin rajusti joten se painavampi limppu ehtii varsin hyvin mukaan. Kone myös pudottaa kierrokset nopeammin vaihdetta vaihtaessa, jos siitä nyt kenelle jotain iloa on.
Pikainen soittokierros koneistamolle kertoi seuraavaa. Tähän koneeseen saa kannentiivisteitä siis ihan omia hintaa noin 50€ kappale eli ihanan kallista. 2.3 koneen vastaavat taitaa olla motonetissä noin 14 € kappale. Laakereita jne hiluja löytyy helposti joten nyt lienee aika kurkistaa tuonne koneen sisälle ja katsoa mitä sen on syönyt.
Kaikesta vastustuksesta huolimatta olisin edelleen kiinnostunut kunnossa olevista 2.3 koneen kansista sekä 2.6 koneen kampiakselista. Mielellään tästä joensuun lähiympäristöstä jos löytyisivät niin olisipa uljas homma. Menee osto-ja myyntipuolen ilmoitukseksi mutta olkoon tässä nyt.
Kerron sitten jossain vaiheessa mitä niille tein.
Pikainen soittokierros koneistamolle kertoi seuraavaa. Tähän koneeseen saa kannentiivisteitä siis ihan omia hintaa noin 50€ kappale eli ihanan kallista. 2.3 koneen vastaavat taitaa olla motonetissä noin 14 € kappale. Laakereita jne hiluja löytyy helposti joten nyt lienee aika kurkistaa tuonne koneen sisälle ja katsoa mitä sen on syönyt.
Kaikesta vastustuksesta huolimatta olisin edelleen kiinnostunut kunnossa olevista 2.3 koneen kansista sekä 2.6 koneen kampiakselista. Mielellään tästä joensuun lähiympäristöstä jos löytyisivät niin olisipa uljas homma. Menee osto-ja myyntipuolen ilmoitukseksi mutta olkoon tässä nyt.
Kerron sitten jossain vaiheessa mitä niille tein.
"Täällä pystytään mittaamaan palotiloja jopa digikameralla"V6 kirjoitti:Kommentoin vielä kerran kansien palotilojen eroja.
Vaikka hetken kuluttua sen joku kuitenkin osoittaa vääräksi.
Täällä pystytään mittaamaan palotiloja jopa digikameralla
http://www.ratol.fi/~jkorpela/rta054/laskureita.htm
koko 1 syl palotila
2.0 333 41
2,3 383 47
2,6 433 54
2,8 466 58
Nämä mitat saatu edellä mainitulla nettisivulla olevalla laskurilla.
Niissä mukana myös kansipahvi eli todellinen kannessa oleva palotila noin 10 cc pienempi.
Olen itse oikeasti mitannut normi 2.3 kannen palotilan olevan38 cc.
Multa on otettu lastua kannesta 3 milliä (= paljon) ja mitattu nyt sen olevan 32 cc.
Eli 3 milliä pois ja palotila pienentynyt 6 kuutiosenttiä.
Siitä voi ehkä vetää sen johtopäätöksen että 2.3 kannen palotila vasta mulla nyt suurinpiirtein normi 2.0 kannen palotilaa.
Alkuperäisessä kysymyksesä ilmeisesti haettiin lisähevosvoimia.
Eli puristussuhdetta olisi nostettava vähintään 10, mielummin vaikka 10,5 että niitä saataisiin.
Kansista olisi siis otettava 4-5 milliä pois.
Voihan sitä kokeilla miten käy.
Kirjoitin hieman nopeasti tarkoitan palotilan leveyttä.
Mulla on caprissa 2.6 kannet joista on otettu noin 2-2.5 mm tarkkaan en tiedä, kun on niin moni seppä ollut asialla. Näissä kansissa palotilan koot pyörii 32-34 cm3 tienoilla mittaamiseen on käytetty muutakin kuin digikameraa .
Niitä kuvia en löytänyt missä palotiojen LEVEYDEN (leveys ongelma taas liittyi virtauksiin eräässä aiemmassa postauksessa) näkisi, mutta niissä vertailitiin 2.0 ja 2.8 palotiloja.
Mulla olisi 2.6 kampura 1. alikoolla ja muutakin roinaa.. esim V6 2.0 ylikoon männät kohtuu hyvät.
tavarat olis p-karjalassa valtimolla.
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Lainaus oldcars.de sivuilta:Pöhö-Andrei kirjoitti:Pikainen soittokierros koneistamolle kertoi seuraavaa. Tähän koneeseen saa kannentiivisteitä siis ihan omia hintaa noin 50€ kappale eli ihanan kallista. 2.3 koneen vastaavat taitaa olla motonetissä noin 14 € kappale..
gasket cylinder head V6 right hand 2,0l
Number: 8009460-3
Description: gasket cylinder head V6 right hand 2,0l
Car: Ta
Year:; 07/70-08/83
Condition:
Prod. group: ENGINE / GASKETS
Info-Text:
Info-Link:
Price: 18.70 EUR
Price V.A.T. incl.: 21.69 EUR
Deliv. time/Order:
Taunus 1965
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
-
- Viestit: 473
- Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Niinpä näkyi olevan. Harmi vain kun ei ole tullut tilattua mitään tuolta ulkomailta postin välityksellä joten hassahtamisen vaara on ilmeinen ja varsinkin kun en omista näitä luottokortteja joilla maksu ilmeisesti pitäsi suorittaa.
Noita kaipaamiani osia löytyi ihan tästä läheltä ja käyn lähipäivinen aikana katsomassa mitä kaikkea mukaan tarttuukaan.
Noita kaipaamiani osia löytyi ihan tästä läheltä ja käyn lähipäivinen aikana katsomassa mitä kaikkea mukaan tarttuukaan.
Minulla oli joskus aikoinaan 2.3V6 koneessa V6T3-nokka ja tyhjäkäynti oli todella vaeltava. Ja piti säätää 1200 kierrokseen (ja oli vielä automaattilaatikko koneen perässä :!: ). T1:llä oli jotakuinkin 1000 kierrosta ja vaelti se siinäkin aikalailla. Nokka-akselin ajoituksen muutokset vaikuttaa todella paljon tyhjäkäynnin seosarvoihin. Sen ainakin huomasin, kun oli 2.3V6:ssa K-Jetronicin nokka. Oikealla merkit vastakkain ajoituksella pakokaasuarvot olivat todella loistavat. Vaan säädimpä nokkaa hampaan verran aikaisemmalle. Moottorin käytös muuttui radikaalisti: 3000 kiekan yläpuolella tuli rutkasti lisää tehoa. Päästöarvot tyhjäkäynnillä olivat kauheat. Tuolla T1-nokalla ei myöskään saanut päästöarvoja kohdalleen, joten on syytä varautua ongelmiin päästöjen kanssa.Pöhö-Andrei kirjoitti:Ainoa huoli on miten alkaa tyhjäkäynti humppaamaan ja saako seokset katsastusta varten kohdalleen. Over-lappia siinä mahtaa olla jo sen verran että tämä on huomioitavan arvoinen seikka.
-
- Viestit: 473
- Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Näinhän se on. Nokkaa aikaiselle antaa alavääntöä mutta syö yläreserviä kun taas myöhäistäminen kääntää asian päinvastoin eli alhaalta katoaa lähes kaikki mutta ylhäällä supattelee sitten todella mukavasti.
Tämä tyhjäkäynnin heikkeneminen korostuu vielä jos käytössä ei ole kuin yksi kaasari jolloin tyhjäkäynnillä alipaine imusarjassa on mitä on ja seoksen muodostuminen mitä sattuu. Jokaisella pytyllä kun on oma kurkkunsa niin homma pelaa sen jälkeen hyvin eli kovallakin nokalla saa säädöt kohdalleen.
Tämä tyhjäkäynnin heikkeneminen korostuu vielä jos käytössä ei ole kuin yksi kaasari jolloin tyhjäkäynnillä alipaine imusarjassa on mitä on ja seoksen muodostuminen mitä sattuu. Jokaisella pytyllä kun on oma kurkkunsa niin homma pelaa sen jälkeen hyvin eli kovallakin nokalla saa säädöt kohdalleen.
Tuolta www.oldcars.de saa osia ihan postiennakolla (elleivät ole muuttaneet systeemejä?) eli et tarvi luottokorttia!Pöhö-Andrei kirjoitti:Niinpä näkyi olevan. Harmi vain kun ei ole tullut tilattua mitään tuolta ulkomailta postin välityksellä joten hassahtamisen vaara on ilmeinen ja varsinkin kun en omista näitä luottokortteja joilla maksu ilmeisesti pitäsi suorittaa.
Noita kaipaamiani osia löytyi ihan tästä läheltä ja käyn lähipäivinen aikana katsomassa mitä kaikkea mukaan tarttuukaan.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Kyllä onnistuu. Just eilen tilasin osia postiennakolla (cash on delivery) tuolta.mois13 kirjoitti:Tuolta www.oldcars.de saa osia ihan postiennakolla (elleivät ole muuttaneet systeemejä?) eli et tarvi luottokorttia!Pöhö-Andrei kirjoitti:Niinpä näkyi olevan. Harmi vain kun ei ole tullut tilattua mitään tuolta ulkomailta postin välityksellä joten hassahtamisen vaara on ilmeinen ja varsinkin kun en omista näitä luottokortteja joilla maksu ilmeisesti pitäsi suorittaa.
Noita kaipaamiani osia löytyi ihan tästä läheltä ja käyn lähipäivinen aikana katsomassa mitä kaikkea mukaan tarttuukaan.
-
- Viestit: 473
- Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Perhana kun ei ollut aiemmin puhetta. Olisi voinut laittaa nuo tiivisteet siihen samaan lähetykseen ja minä olisin sitten lunastanut ne sinulta ja maksanut myös osani lähetyskuluista. Siinä samalla olisi voinut ottaa myös muutkin koneen osat mitä nyt varmasti tarvitsee.
Erikoista oli noissa hinnoissa kylläkin se että jotkut osat on täältä suomesta ostettuna halvempia, esim. laakerit. Saattaa tosin olla valmistaja kohtaisia eroja tai sitten muuten vain vanhaa varastoa mitä hävittävät pois.
Erikoista oli noissa hinnoissa kylläkin se että jotkut osat on täältä suomesta ostettuna halvempia, esim. laakerit. Saattaa tosin olla valmistaja kohtaisia eroja tai sitten muuten vain vanhaa varastoa mitä hävittävät pois.
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Ne ovat Fordin alkuperäisosia. Siksi hintakin on aivan eri luokkaa.Pöhö-Andrei kirjoitti:Erikoista oli noissa hinnoissa kylläkin se että jotkut osat on täältä suomesta ostettuna halvempia, esim. laakerit. Saattaa tosin olla valmistaja kohtaisia eroja tai sitten muuten vain vanhaa varastoa mitä hävittävät pois.