6:sen turbo värkit

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vieras

6:sen turbo värkit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

moro poijat!! keskustelitte näemmä 2.8 turbo hommista?? en tiedä oliko kyse minun coupesta,kun puhuttiin et joku tehnyt.........noh! liirum laarum...auto mikä mulla on...niin on. FORD TAUNUS COUPE GT 2.8 TUPLATURBO(2xgarret),VÄLIJÄÄHDYTIN SEKÄ RUISKU. TURBOT OTTEESSA!!!! ja joku kyseli jossain vinyylikaton korjausta?? älä edes YRITÄ!!! korjata.......vaan revi se hyvin pois ja pohjusta erittäin hyvin ja liimaa nahkakatto! ITSELLÄNI ON JUURI NÄIN!! PS:ÄLÄ TINGI NAHKAN LAADUSTA VAIKKA KALLISTA ONKIN,SILLÄ SEN HUOMAA MYÖHEMMIN KUTEN MYÖS ASENTAESSA! T:HARRI OULUSTA. os:autopiha@luukku.com
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

on se, eikai se nykyäänkään mikään ongelma ole leimata :) tarkoitus olisi yrittää leimalle 2.4 Turbo megaruutta peliä :wink: ei sulla satu olemaan kuvia siitä keulasta, millanen cooleri + syyläri ja niiden kiinnitys + sijotus kiinnostaa erityisesti.
matalan pudjetin kulkineet...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tanari kirjoitti:on se, eikai se nykyäänkään mikään ongelma ole leimata :) tarkoitus olisi yrittää leimalle 2.4 Turbo megaruutta peliä :wink: ei sulla satu olemaan kuvia siitä keulasta, millanen cooleri + syyläri ja niiden kiinnitys + sijotus kiinnostaa erityisesti.
-on tällä hetkellä uuden koneen rakentelu vaiheessa,mutta on kyllä jotain kuvan tynkää! käyppä sivulla WWW.BB-TUNING.NET ja valitse galleria ja sitten kohta HAPSUN GALLERIA siellä on jotain kuvaa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Anonymous kirjoitti:
tanari kirjoitti:on se, eikai se nykyäänkään mikään ongelma ole leimata :) tarkoitus olisi yrittää leimalle 2.4 Turbo megaruutta peliä :wink: ei sulla satu olemaan kuvia siitä keulasta, millanen cooleri + syyläri ja niiden kiinnitys + sijotus kiinnostaa erityisesti.
-on tällä hetkellä uuden koneen rakentelu vaiheessa,mutta on kyllä jotain kuvan tynkää! käyppä sivulla WWW.BB-TUNING.NET ja valitse galleria ja sitten kohta HAPSUN GALLERIA siellä on jotain kuvaa.
ai niin.......huomaa cooleri on puhaltimella!!!ja hiekkapellistä tulee myöhemmin läpi n.75mm putki lisäilmaa varten. mielessä on myös hautunut ajatus kennojen jäähdyttämistä ilmastointilaitteen avulla eli freonilla. en tiedä sitten toteutuuko????
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Anonymous kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:
tanari kirjoitti:on se, eikai se nykyäänkään mikään ongelma ole leimata :) tarkoitus olisi yrittää leimalle 2.4 Turbo megaruutta peliä :wink: ei sulla satu olemaan kuvia siitä keulasta, millanen cooleri + syyläri ja niiden kiinnitys + sijotus kiinnostaa erityisesti.
-on tällä hetkellä uuden koneen rakentelu vaiheessa,mutta on kyllä jotain kuvan tynkää! käyppä sivulla WWW.BB-TUNING.NET ja valitse galleria ja sitten kohta HAPSUN GALLERIA siellä on jotain kuvaa.
ai niin.......huomaa cooleri on puhaltimella!!!ja hiekkapellistä tulee myöhemmin läpi n.75mm putki lisäilmaa varten. mielessä on myös hautunut ajatus kennojen jäähdyttämistä ilmastointilaitteen avulla eli freonilla. en tiedä sitten toteutuuko????
mikset pistäisi tuota jotenkin niin että sillä on oikeesti mahdollisuus saada jäähdytettyä ilmaa? :lol: muuten ihan ok näkönen peli.
matalan pudjetin kulkineet...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tanari kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:
Anonymous kirjoitti: -on tällä hetkellä uuden koneen rakentelu vaiheessa,mutta on kyllä jotain kuvan tynkää! käyppä sivulla WWW.BB-TUNING.NET ja valitse galleria ja sitten kohta HAPSUN GALLERIA siellä on jotain kuvaa.
ai niin.......huomaa cooleri on puhaltimella!!!ja hiekkapellistä tulee myöhemmin läpi n.75mm putki lisäilmaa varten. mielessä on myös hautunut ajatus kennojen jäähdyttämistä ilmastointilaitteen avulla eli freonilla. en tiedä sitten toteutuuko????
mikset pistäisi tuota jotenkin niin että sillä on oikeesti mahdollisuus saada jäähdytettyä ilmaa? :lol: muuten ihan ok näkönen peli.
no tottahan se on sekin,mutta onhan tässä etunsa kun ajelee esim:kaupungilla....ei lämmitä turhaan!! eikös se keitä autokin jos ei flekti pyöri?? vähän niinkuin samaa ideaa hain.(aina raitista/aina lähtövalmiina). siihen coolerin ja puhaltimen yhteyskohtaan laitan vielä ns:alumiini kartion jotta ohjaa ilman tasapaksusti......(voi helvetti mikä sanahirviö!!!!! tasapaksusti)! :shock:
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

niin, no jokainen tyylillään :) pääasia että on rekisterissä ja toimii :wink:

mä meinasin että pistän kunnollisen coolerin keulaan
kuva1
kuva2

saa nähä koska sais etukelkan koottua, että sais konetta myös soviteltua paikalleen :lol: puuttuu puslat + kynätolpat ja etukelkan vahvikkeetkin on tekemättä/teettämättä ja hitsaamatta.
matalan pudjetin kulkineet...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tanari kirjoitti:niin, no jokainen tyylillään :) pääasia että on rekisterissä ja toimii :wink:

mä meinasin että pistän kunnollisen coolerin keulaan
kuva1
kuva2

saa nähä koska sais etukelkan koottua, että sais konetta myös soviteltua paikalleen :lol: puuttuu puslat + kynätolpat ja etukelkan vahvikkeetkin on tekemättä/teettämättä ja hitsaamatta.
siistiä ja perusteellista työnjälkeä tunnut tekevän. mistä toi cooleri on????
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Anonymous kirjoitti:
tanari kirjoitti:niin, no jokainen tyylillään :) pääasia että on rekisterissä ja toimii :wink:

mä meinasin että pistän kunnollisen coolerin keulaan
kuva1
kuva2

saa nähä koska sais etukelkan koottua, että sais konetta myös soviteltua paikalleen :lol: puuttuu puslat + kynätolpat ja etukelkan vahvikkeetkin on tekemättä/teettämättä ja hitsaamatta.
siistiä ja perusteellista työnjälkeä tunnut tekevän. mistä toi cooleri on????
kiitos kiitos, cooleri on AMworksilta mittatilaustyöntä tehty.
matalan pudjetin kulkineet...
Vieras

Re: 6:sen turbo värkit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Anonymous kirjoitti:moro poijat!! keskustelitte näemmä 2.8 turbo hommista?? en tiedä oliko kyse minun coupesta,kun puhuttiin et joku tehnyt.........noh! liirum laarum...auto mikä mulla on...niin on. FORD TAUNUS COUPE GT 2.8 TUPLATURBO(2xgarret),VÄLIJÄÄHDYTIN SEKÄ RUISKU. TURBOT OTTEESSA!!!! ja joku kyseli jossain vinyylikaton korjausta?? älä edes YRITÄ!!! korjata.......vaan revi se hyvin pois ja pohjusta erittäin hyvin ja liimaa nahkakatto! ITSELLÄNI ON JUURI NÄIN!! PS:ÄLÄ TINGI NAHKAN LAADUSTA VAIKKA KALLISTA ONKIN,SILLÄ SEN HUOMAA MYÖHEMMIN KUTEN MYÖS ASENTAESSA! T:HARRI OULUSTA. os:autopiha@luukku.com


Kuule kuinka sait tohon koneeseen turboineen luvat? kun olis ittellä saman lainen projekti alla niin olis kiva tietää että kuinka sai luvat järjestettyä, vai veikkö leimalle nollan ahdoilla?
jouni
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni »

Taitaa olla leimattu "vanhaan hyvään aikaan" tuolle tekniikalle. Tänä päivänä ihan turha haaveilla ainakaan 2.8i-pohjaisena tehdä tuota. Kannattanee tutustua ihan perusteellisesti mitä pykälien mukaan on mahdollista tehdä, ennenkuin edes aloittaa projektia.

On se vaan hienoa olla Capriharrastaja, kun periaatteessa voisi ihan laillisesti rakentaa vaikka 24V 2.9i twin turbon :wink: Taitaisipa olla vielä varaa stroukatakin se 3.7:ksi :D Köh...kun vaan vielä perse kestäisi rakentaa tuollaisen... :oops:
Capri 2.9i TT-projekti
Sierra RS Cosworth 4x4 -92
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

jouni kirjoitti:Taitaa olla leimattu "vanhaan hyvään aikaan" tuolle tekniikalle. Tänä päivänä ihan turha haaveilla ainakaan 2.8i-pohjaisena tehdä tuota. Kannattanee tutustua ihan perusteellisesti mitä pykälien mukaan on mahdollista tehdä, ennenkuin edes aloittaa projektia.

On se vaan hienoa olla Capriharrastaja, kun periaatteessa voisi ihan laillisesti rakentaa vaikka 24V 2.9i twin turbon :wink: Taitaisipa olla vielä varaa stroukatakin se 3.7:ksi :D Köh...kun vaan vielä perse kestäisi rakentaa tuollaisen... :oops:
kyllä näin on että tuplaturbo:lle on luvat n.10v takaa! ,ja nekin on katsastettu 2.0 v6:lle,mutta kävin viime viikolla kats.konttorilla asiasta neuvotteleen,koska kone on muuttunut 2.8:ksi sekä ruiskuksi. vastaanotto oli varsin lämmin kun neuvotteli asiallisesti. ainut keskustelunaihe oli ns.tehorajat! asiaa ei tyrmätty!!!! on vain oltava kaikki SELVÄSTI rajumpaa(lujempaa) jarrut,iskarit,jousitus,kiinnitykset.....ym..ym! ja myös poikkeusluvat ovat myös olemassa.......onhan niitä hyviä esimerkkejä kadulla liikkuvista isolohkoisista MEKAANISILLA AHTIMILLA varustetuista jenkeista!!!! ja varmasti on tehot yli!!!!.....kannattaa jättää ns.baaripöydän luvat omaan arvoonsa ja ruveta vain käymään asia kerrallaan läpi. niin teen itsekkin ja ensi kesänä aion ajaa virallisesti. huomautan vielä,että autoni ei ole alusta asti minun tekemäni vaan hyvän ystäväni(jukka-pekka ojala) joka kuoli menneenä syksynä ja koska olin lapsuuden ystävä,niin hänen siskonsa möi koko jukan elämäntyön varaosineen(autotallillinen).olen nyt auton 3:s omistaja.jukka oli toinen ja auto oli hänellä n.20vuotta ja ensimmäinen omistaja oli oulussa laanilan yläasteen rehtori eero niku.aion saattaa jukan viimmeisen projektin päätökseen vaikka väkisin!! asiaa helpottaa se,että olen aina värkännyt foordeja.....pääasiassa kuitenkin kilpa-autoja(escort mk1- ryhmä F). ps:eikun reilusti ja rehdisti viet asiaa eteenpäin........kyllä ne selviää!!!
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Anonymous kirjoitti:
jouni kirjoitti:Taitaa olla leimattu "vanhaan hyvään aikaan" tuolle tekniikalle. Tänä päivänä ihan turha haaveilla ainakaan 2.8i-pohjaisena tehdä tuota. Kannattanee tutustua ihan perusteellisesti mitä pykälien mukaan on mahdollista tehdä, ennenkuin edes aloittaa projektia.

On se vaan hienoa olla Capriharrastaja, kun periaatteessa voisi ihan laillisesti rakentaa vaikka 24V 2.9i twin turbon :wink: Taitaisipa olla vielä varaa stroukatakin se 3.7:ksi :D Köh...kun vaan vielä perse kestäisi rakentaa tuollaisen... :oops:
kyllä näin on että tuplaturbo:lle on luvat n.10v takaa! ,ja nekin on katsastettu 2.0 v6:lle,mutta kävin viime viikolla kats.konttorilla asiasta neuvotteleen,koska kone on muuttunut 2.8:ksi sekä ruiskuksi. vastaanotto oli varsin lämmin kun neuvotteli asiallisesti. ainut keskustelunaihe oli ns.tehorajat! asiaa ei tyrmätty!!!! on vain oltava kaikki SELVÄSTI rajumpaa(lujempaa) jarrut,iskarit,jousitus,kiinnitykset.....ym..ym! ja myös poikkeusluvat ovat myös olemassa.......onhan niitä hyviä esimerkkejä kadulla liikkuvista isolohkoisista MEKAANISILLA AHTIMILLA varustetuista jenkeista!!!! ja varmasti on tehot yli!!!!.....kannattaa jättää ns.baaripöydän luvat omaan arvoonsa ja ruveta vain käymään asia kerrallaan läpi. niin teen itsekkin ja ensi kesänä aion ajaa virallisesti. huomautan vielä,että autoni ei ole alusta asti minun tekemäni vaan hyvän ystäväni(jukka-pekka ojala) joka kuoli menneenä syksynä ja koska olin lapsuuden ystävä,niin hänen siskonsa möi koko jukan elämäntyön varaosineen(autotallillinen).olen nyt auton 3:s omistaja.jukka oli toinen ja auto oli hänellä n.20vuotta ja ensimmäinen omistaja oli oulussa laanilan yläasteen rehtori eero niku.aion saattaa jukan viimmeisen projektin päätökseen vaikka väkisin!! asiaa helpottaa se,että olen aina värkännyt foordeja.....pääasiassa kuitenkin kilpa-autoja(escort mk1- ryhmä F). ps:eikun reilusti ja rehdisti viet asiaa eteenpäin........kyllä ne selviää!!!
niin ja jos kiinnostaa nähdä!! niin jotain kuvia on os.WWW.BB-TUNING.NET valitse GALLERIA ja sieltä HAPSUN GALLERIA. lisää tulee kunhan pian on tuo autotalli valmis?(laajennus) niin pääsee kynsimään. :twisted: :twisted: :shock: :shock:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

olihan se aika ilmestys :P
mittaristo varsinkin.. :!:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Anonymous kirjoitti:olihan se aika ilmestys :P
mittaristo varsinkin.. :!:
se oli kilpa-auton mittaristo ei taunuksen!
Vastaa Viestiin