Öljypohjantiivisteen vaihto

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Latexi
Viestit: 71
Liittynyt: 14 Elo 2004, 12:29
Paikkakunta: Turku

Öljypohjantiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Latexi »

Ompi tässä jonkin aikaa tihkuttanut öljyä tosta öljypohjan etuosasta...

Ajattelin jopa vaihtaa sieltä tiivisteen, mutta tulipa mieleeni et saako öljypohjan tiputettua tarpeeksi alas vaikka kone/etuakseli on paikallaan?
vm. 72 1.6 L STW / Classic - Not Fast (linkissä vanhoja kuvia ja vanhaa juttua)
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Eipä taida saada vaihdettua. Konetta joutuu nostamaan hieman...

Itse laitoin eilen öljypohjan kiinni. Hiekkapaperilla pinnat puhtaaksi, sitten rasvanpoistavalla puhdistusaineella pinnat, tiivisteliimaa tiivisteen molemmille puolille. Suurinpiirtein tasaisesti kiinni...

Menikö oikein konkarit? :roll:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti »

Minä luulen kans ettei onnistu... :?
Taunus on luonnollinen asia
Avatar
Taneli
Viestit: 105
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 10:58
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Taneli »

Ootko muuten sata varma et se vuoto o öljypohjan tiivisteestä ,eihä oo mahiksii et ois kampuran etu steeeffani ku tihkuttaa ?
-> oon vaa utelias . 8)
#3
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
Miikka
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Ei kannata yrittää vaihtaa öljypohjan tiivistettä alakautta! Koneen irrotus on Taunuksessa kuitenkin loppujen lopuksi niin pieni homma. Samalla pääsee varmistamaan että tiivistepinnat tulee kunnolla putsattua ja uusi tiiviste asettuu hyvin.
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

Taco kirjoitti:Eipä taida saada vaihdettua. Konetta joutuu nostamaan hieman...

Itse laitoin eilen öljypohjan kiinni. Hiekkapaperilla pinnat puhtaaksi, sitten rasvanpoistavalla puhdistusaineella pinnat, tiivisteliimaa tiivisteen molemmille puolille. Suurinpiirtein tasaisesti kiinni...

Menikö oikein konkarit? :roll:
tiivisteliiman käytössä on yks ongelma varsinkin jos sitä tulee liikaa, nimittäin
siitä voi irrota ns. makkara, joka sitten kulkeutuu öljyn mukana ja tukkii voitelukanavia
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Latexi
Viestit: 71
Liittynyt: 14 Elo 2004, 12:29
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi »

Niin mä epäilinkin ettei sitä saa vaihdettua ilman et konetta nostaa. No täytyy tehä samalla ku tässä jossain vaiheessa vaihdan laatikon ni menee siinä samalla.

Tossa ku vaihdoin öljyt koneesta ni samalla kattelin oikeen kunnolla et mistä se öljy tulee. Osa tihkuu tiivisteen läpi mut enemmistö taitaa tulla virranjakajaa pyörittävän hihnarullan akselista(stefasta).
vm. 72 1.6 L STW / Classic - Not Fast (linkissä vanhoja kuvia ja vanhaa juttua)
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

cologne kirjoitti:tiivisteliiman käytössä on yks ongelma varsinkin jos sitä tulee liikaa, nimittäin siitä voi irrota ns. makkara, joka sitten kulkeutuu öljyn mukana ja tukkii voitelukanavia
Totta, mutta pääseekö tuo makkara ylös asti, öljypumpussa on sihti ja sitten öljynsuodatin? Ja öljypumpussa tuntus että nuo möyhiintyy aika pieneksi. Tietty jos aivan hulvattomasti sitä pläärää niin varmaan on joka paikassa...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

niin tiiviste liimojen kanssa ei kannata yliannostella sillä sitä ei tarvita kovin paljoa yhen moottorin kasaamiseen
Vastaa Viestiin