2.8i v6 nykii..

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vieras

2.8i v6 nykii..

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tossa tuli ostettua -77 mk1 granada 2.8i v6 tekniikalla..
ja kyllä, tieän että tää on taunus palsta mutta samalla asialla liikutaan.
ja jos vaikka sais jonku vastauksen tähän nii olis parasta.
kone lähtee laakista aina käymään, käy hienosti, venttiilit hieman nakuttaa. ongelma tulee kun ajaa 20-70km/h ja pienellä kaasulla nykii niin perkeleesti :x tekniikka on vm.-88 sierrasta eli pitäis olla jotain vanhempaa ruiskukone mallia joka on KUULEMMA parempi. vähemmän tehoo ja enemmän vääntöä tms. paljonko tollasessa koneessa on tehoa ?
tänks !
Miikka
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Jaa-a. Vähän pahoja on nuo nykimisviat, mutta olis varmaan helpompi lähteä hakemaan jos kertoisit mitä olet vikaa etsiessäsi jo kokeillut/tehnyt? Vaihtanut tulpat tms.

2.8i:n teho ainakin ensimmäisissä versioissa oli 150 hv.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Kokeiles tuota -
http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... eshoot.jpg

Autodata ilmoittaa noille kaikille 2.8i koneille 160hv, oli se sitten Granadasta,Caprista tai Sierrasta.
Mikä lie se totuus sitten :roll:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Capri-->160
granada vanhemmissa-->160
uudemmissa-->150
XR4i sierra-->150
Näin olen lukenut alan lehdistä.

On se jännä homma kun samasta koneesta ilmoitetaan kahdella eri teholuvulla. Mahtaakohan kumpikaan noista pitää paikkaansa... :)
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
veeqs
Viestit: 440
Liittynyt: 09 Elo 2004, 22:24
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja veeqs »

Tuolta jotain suuntia saa eritehoisista versioista, riippuen mitä kirjaimia koneessa sattuu olemaan.

http://www.ajovalo.net/Ford_moottorit2.htm
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on ;)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

fast fordissa oli jokin aika sitten penkitetty xr nelosia, vakio moottorissa 120-130 hv.. ja yksi oli 140 hv,vaihdettu peltipakosarja ja vapaavirtaus suodatin.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

..mutta kyllä siitä saa 200hv..ja ylikin, riippuu kuinka paljon haluaa sijoittaa.
Avatar
Timppa
Viestit: 217
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 20:37
Paikkakunta: Vantaa

nykii

Viesti Kirjoittaja Timppa »

pitäs tietää onko se k-jetronic,eli mekaaninen ruisku,jos on,niin se on tod.näk,laihalla.ko.ruiskun tunnistaa suorakaiteen muotosesta imukotelosta,kaasuläppä lähtee sivulle.seos säätö tehdään määräjakajan ja ilmamäärämittarin välissä olevasta pienestä pystyputkesta(saattaa olla plommi päällä) 3millisellä,pitkällä kuusiokolo avaimella,seos rikastuu,kun käännetään ruuvia KIINNI päin älä käännä kerralla enempää kuin 1/8 kierrosta koska säätö reagoi erittäin nopeasti,muista aina lähtökohta ja suunta,että voit palata vanhaan.säädön tarve on tod.näk alle puoli kierrosta !
Vastaa Viestiin