V6 Turbolla

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Tuhnus
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

V6 Turbolla

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

Monellakos foorumilaisella/kerholaisella on moinen viritys pellin alla?
Itsellä on tehnyt jo pidemmän aikaa mieli värkkäillä moinen. Ebayssa oli jokinaika sitten myynnissä RS Caprin turbovehkeet 2.8 v6 mottiin. Eikös joku kerholainen ollut aikoinaan tehnyt tuommoisen sika harvinaisen May turbo viritelmän Coupe Taunukseen?

Varastosta löytyis kyllä K-jet ruiskulaitteet, mutta mieli tekisi laittaa pellin alle jotain eksoottisempaa ja tehokkaampaa. V8 ei enää varmaan nykyään kannata edes yrittää ei taida mennä hakemukset läpi..

Takajarrut tarvii varmaan vaihtaa levyiksi? Meneekö tuo muuten ihan muutoskatsastamalla, meinaan kun ruuvaa tehot alas ja ottaa dynolaput. Vai tarviiko taistella luvat?
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Menee kyl varmaanki aika vaikeaksi, mikäli autos on virallisesti 2.8.
Mulla oli jo kauhea tappeleminen 2.8 kaasarimallin laillisesta laittamisesta I-korisen nokalle.. Johtuuko inssistä??
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Tuhnus
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

No joo se on kyllä totta et taitaa mennä vaikeaksi ellei jopa mahdottomaksi saada muutoskatsatamalla ton 2.8 kanssa. Tarvinee ruveta perehtyyn noihin lupa-asioihin. :cry:

Se on vaan se että kun jostain asiasta innostuu niin se on saatava muuten menee yöunet pitkäksi aikaa!! :D Noh tarvinee tutkia asiaa..
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Taitaa Jussi olla oikeessa... :?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

mun mielestä 2.3litranen lohko, 2.6 kampura, kunnolliset veivit ja männät, puoltoista kiloo ahtoa kunnolliset kannet ja imusarja, ruisku, kyllä vois olla makee ;)
matalan pudjetin kulkineet...
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

turbot on mullaki mielessä.. aattelin ensin vaan sen koneen rakentaa ja sitten miettiä, et mihin sijoittaa moisen koneen. kun miten sitten vielä ruiskuturboa, mahtaa tulla kallis ja aikaaviepä projekti.
:twisted:
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

tanari kirjoitti:mun mielestä 2.3litranen lohko, 2.6 kampura, kunnolliset veivit ja männät, puoltoista kiloo ahtoa kunnolliset kannet ja imusarja, ruisku, kyllä vois olla makee ;)
+ pari muuta pikkujuttua. Ens kesänä se sitten nähdään mihin 2 kilolla päästään.
Mitä hintaan tulee, kaikki on suhteellista.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

2 kiloa kuullostaa paljolta.. pitää olla paikat kunnossa toi mayturbolla oleva v6 oli muistaakseni 0,5 baria
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Millais se sanonta menikään.. ilo alkaa kahdesta kilosta tms. On kyl pirun paljon noin suuret paineet, kyllä pienemmilläkin paineilla saa moottorin rikki...
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Taunusmies Jussi kirjoitti:Millais se sanonta menikään.. ilo alkaa kahdesta kilosta tms. On kyl pirun paljon noin suuret paineet, kyllä pienemmilläkin paineilla saa moottorin rikki...
Ei kun kilosta alkaa ilo ja kahdessa kilossa tulee turbo fiilis.
Jos jotain särkyy, niin tokko kone.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Tuukka
Viestit: 180
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 13:48
Paikkakunta: Salo / Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuukka »

Jari H kirjoitti:
Taunusmies Jussi kirjoitti:Millais se sanonta menikään.. ilo alkaa kahdesta kilosta tms. On kyl pirun paljon noin suuret paineet, kyllä pienemmilläkin paineilla saa moottorin rikki...
Ei kun kilosta alkaa ilo ja kahdessa kilossa tulee turbo fiilis.
Jos jotain särkyy, niin tokko kone.
Mun kuulema versio on "Ilo alkaa kilosta, hupi kahdesta".
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

kuulemma iloon vaaditaan rahaa paljon, ja hupiin vielä enemmän :lol: kyllä saa olla megasquirtti tai muu säädettävä ruisku + kunnolliset männät, veivit, kampura ja paketti tasapainossa :roll:
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

tanari kirjoitti:kuulemma iloon vaaditaan rahaa paljon, ja hupiin vielä enemmän :lol: kyllä saa olla megasquirtti tai muu säädettävä ruisku + kunnolliset männät, veivit, kampura ja paketti tasapainossa :roll:
Paljonko on paljon? Kuten sanottu, kaikki on suhteellista. Tolla rahalla mikä tohon kattilaan menee ei esim. YB:tä paljon viritellä. Toisaalta sillä samalla rahalla varmaan istuis tovin paarissa.

Tossa aiemmin kun noita paineita hämmästeltiin, niin ekassa Cologne projektissa -92 oli tuo n. 0.5bar ahtoja vakio kaasari koneessa. Vääntöä tuli mukavasti, muttei se vielä mihinkään kulkenut.
Josko tähän nyt sitten sais sitä kulkutautiakin.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Eipä se taida kulkea jos ei välityksen riitä .Vaikka olisi tehoa kuinka paljon tahansa.
Avatar
pexi
Viestit: 185
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pexi »

Anonymous kirjoitti:Eipä se taida kulkea jos ei välityksen riitä .Vaikka olisi tehoa kuinka paljon tahansa.
kyllä kulkee... elämä on

Kuva
-13 auris hybrid; -97 bmw 523; -30 a-ford
-01 HD; -81 Dniepr sivari; -59 Zündapp Bella
-59 Göricke; -59 Husqvarna; -59 Victoria
Vastaa Viestiin