1,6L -80 Taunuksen bensan syönti!?!?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
1,6L -80 Taunuksen bensan syönti!?!?
Miten helevetissä tää mun Tauno syö niinkin paljon kuin 14,5L/100km!?!?!? Onko kaasarissa vika? Auto kyllä ei oikein vastaa polkemiseen, kaasari hapettunut tms.? Kyllä vituttaa oikeesti ku ei opiskelijalla oo tuommosia rahoja laittaa bensoihin!!!
PS: Laitoin muuten viime perjantaina rekisteriin ja muuten on hyvin toiminu
PS: Laitoin muuten viime perjantaina rekisteriin ja muuten on hyvin toiminu
Käytin päästömittauksissa autokorjaamolla ja siellä ne sen kaasarin sääti, eli ei niistä tietoo...Ilmanputsari näyttää siltä että se on aika uusi. Onko Voortin muuttuvakurkkuinen sittenki Juuttuvakurkkuinen?janzamar kirjoitti:missäs säädöissä on seosruuvit ja kärkiväli,ja onko ilmanputsari tukossa?
Niin muuten mitä teidän 1,6L vakiot syö?
Re: 1,6L -80 Taunuksen bensan syönti!?!?
Oma tane 16v kokemuksella syö suurinpiirtein samat oli weber tai muuttuvakurkkuinen nykyinen on weber kulkee sillä vähän paremmin kulutus kaupunkiajossa kesällä on 11-12l, talvella 12,5-13,5l auto on kunnossa kulkee hyvin ja tämän se on aina syöny.Januzki kirjoitti:Miten helevetissä tää mun Tauno syö niinkin paljon kuin 14,5L/100km!?!?!? Onko kaasarissa vika? Auto kyllä ei oikein vastaa polkemiseen, kaasari hapettunut tms.? Kyllä vituttaa oikeesti ku ei opiskelijalla oo tuommosia rahoja laittaa bensoihin!!!
PS: Laitoin muuten viime perjantaina rekisteriin ja muuten on hyvin toiminu
Jestapa jepulis!
Jätkillä on Taunukset epäkunnossa
Itellä 1.6 ERINOMAISELLA muuttuvakurkkuisella,
kaupunkiajo talvella 9,5 liter.
Tienpäällä 7,5.
Epäilen että teillä etujarrut laahaa aika rajusti.
Se on suurin syy Taunuksen suureen
kulutukseen.
Toinen syy VV-kaasarin suureen kulutukseen
on ilmavuodot,ryyppy on osittain päällä
jatkuvasti,koska alipaineen tehtävä
on vetää sitä pois päältä.
Itellä 1.6 ERINOMAISELLA muuttuvakurkkuisella,
kaupunkiajo talvella 9,5 liter.
Tienpäällä 7,5.
Epäilen että teillä etujarrut laahaa aika rajusti.
Se on suurin syy Taunuksen suureen
kulutukseen.
Toinen syy VV-kaasarin suureen kulutukseen
on ilmavuodot,ryyppy on osittain päällä
jatkuvasti,koska alipaineen tehtävä
on vetää sitä pois päältä.
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Ei ole epäkunnossa kyllä tiedän tarkkaan mitä syö se on eri asia jos mittari ei näytä oikein tarkoitin tässä kulutusta KAUPUNKIAJOSTA pelkkää sellaista automaattiimulla.Herkko kirjoitti:Jätkillä on Taunukset epäkunnossa
Itellä 1.6 ERINOMAISELLA muuttuvakurkkuisella,
kaupunkiajo talvella 9,5 liter.
Tienpäällä 7,5.
Epäilen että teillä etujarrut laahaa aika rajusti.
Se on suurin syy Taunuksen suureen
kulutukseen.
Toinen syy VV-kaasarin suureen kulutukseen
on ilmavuodot,ryyppy on osittain päällä
jatkuvasti,koska alipaineen tehtävä
on vetää sitä pois päältä.
Ei ole epäkunnossa kyllä tiedän tarkkaan mitä syö se on eri asia jos mittari ei näytä oikein tarkoitin tässä kulutusta KAUPUNKIAJOSTA pelkkää sellaista automaattiimulla.Tutkikaapa vaikka vanhoja testejä taunus ei ole kulkenu alta kympin kaupunkiajossa uutenakaan,mittari näyttää oikein tarkistettu tutkaamalla.Maantieajo ja taajama ajo on aivan eriasioita kuin kaupunkiajo.Anonymous kirjoitti:Herkko kirjoitti:Jätkillä on Taunukset epäkunnossa
Itellä 1.6 ERINOMAISELLA muuttuvakurkkuisella,
kaupunkiajo talvella 9,5 liter.
Tienpäällä 7,5.
Epäilen että teillä etujarrut laahaa aika rajusti.
Se on suurin syy Taunuksen suureen
kulutukseen.
Toinen syy VV-kaasarin suureen kulutukseen
on ilmavuodot,ryyppy on osittain päällä
jatkuvasti,koska alipaineen tehtävä
on vetää sitä pois päältä.
En tiedä miten vieras autoansa ohjastaa,
mutta 250 000 Taunuskilometrin
kokemuksella,en ole ikinä saanut
kulumaan tuollaisia lukemia,missään.
(12-14liter)
Taajama/kaupunki,eroa?
Tietenkin jos parkissa tyhjäkäyntiä käyttää
niin voi onnistua,koska silloin ei luonnollisesti
kilometrejä pääse hirveästi kertymään
mutta 250 000 Taunuskilometrin
kokemuksella,en ole ikinä saanut
kulumaan tuollaisia lukemia,missään.
(12-14liter)
Taajama/kaupunki,eroa?
Tietenkin jos parkissa tyhjäkäyntiä käyttää
niin voi onnistua,koska silloin ei luonnollisesti
kilometrejä pääse hirveästi kertymään
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Kyl mulla vei 1.6 automaatilla parhaimmillaan talvella 17 l/100 kmHerkko kirjoitti:En tiedä miten vieras autoansa ohjastaa,
mutta 250 000 Taunuskilometrin
kokemuksella,en ole ikinä saanut
kulumaan tuollaisia lukemia,missään.
(12-14liter)
Taajama/kaupunki,eroa?
Tietenkin jos parkissa tyhjäkäyntiä käyttää
niin voi onnistua,koska silloin ei luonnollisesti
kilometrejä pääse hirveästi kertymään
2.0 V6 vei alle 8 litraa sadalla kesäsin matka-ajossa...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Mie se kirjoitin jäi kirjautumatta äsken,en tiiä mutta 16vuotta yli 10000km olen ajanu en ole päässyt alle kympin koskaan silloin kun mulla oli 73 mallinen 2.0 v6 gxl kulutus oli 13-16 litraa ajan kyllä lyhyitä matkoja ja perä on aika tiheä 3.89 sehän tässä risookin nykyisillä bensan hinnoilla.Kutos taunus kulkeeki matkaajossa vähällä kun perävälitys on paljon harvempi pitäs olla vitonen niin kyllä matkakulutus silloin tippuis.Kyllä siinä on eroa onko se ajo lyhyttä talvella on paljon imu päällä ,vai sitten vähän pitempää lämpimällä autolla.Anonymous kirjoitti:Ei ole epäkunnossa kyllä tiedän tarkkaan mitä syö se on eri asia jos mittari ei näytä oikein tarkoitin tässä kulutusta KAUPUNKIAJOSTA pelkkää sellaista automaattiimulla.Herkko kirjoitti:Jätkillä on Taunukset epäkunnossa
Itellä 1.6 ERINOMAISELLA muuttuvakurkkuisella,
kaupunkiajo talvella 9,5 liter.
Tienpäällä 7,5.
Epäilen että teillä etujarrut laahaa aika rajusti.
Se on suurin syy Taunuksen suureen
kulutukseen.
Toinen syy VV-kaasarin suureen kulutukseen
on ilmavuodot,ryyppy on osittain päällä
jatkuvasti,koska alipaineen tehtävä
on vetää sitä pois päältä.
Jestapa jepulis!
tossa 13-vielä enemmän kulutuksessa on kyllä jotain ollu pielessä
..ei mullakaan vieny gt tiheällä perällä tuommoisia melkein millään,tai sitten sai tosissaan polkea.
just tota noin 8 litraa tai vähän allekin vei,kun tuommoista satasta motarilla ajeli..
ja kaupungissakaan ei paljoa noussu kun vääntöä oli sopivasti enemmän alakierroksilla.
tietysti 5000 kierroksilla jo paloi bensaa enemmän..
..ei mullakaan vieny gt tiheällä perällä tuommoisia melkein millään,tai sitten sai tosissaan polkea.
just tota noin 8 litraa tai vähän allekin vei,kun tuommoista satasta motarilla ajeli..
ja kaupungissakaan ei paljoa noussu kun vääntöä oli sopivasti enemmän alakierroksilla.
tietysti 5000 kierroksilla jo paloi bensaa enemmän..
Taunus Maximus =)