2.0 v6 piristäminen

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

JUDGE72
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Touko 2005, 21:58

2.0 v6 piristäminen

Viesti Kirjoittaja JUDGE72 »

olen ajatellut että madalluttais kansia jonkin verran ja vaihtais tiukemman nokan. mutta mielessä kävi että mitä jos porauttaisi koneen vähän isommaksi ja laittaisi siihen toiset kiertokanget ja männät. onko kellään mitään ideoita mitä pitäis tehdä? tarvis vähän APUVA! :oops: mistä muuten kannattaisi kysellä koneeseen osia?
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

laittasin suosiolla toisen myllyn pellin alle. 2.0 V6 koneeseen saa pistettyä rahaa ja aikaa ilman suurempaa hyötyä. tiivisteet ym. on myös huomattavasti kalliimpia.
Pelkästään kannentiivisteiden hinnalla saa toimivaa 2.3-2.6 konetta, ja kokonaisia 2.8 + 5v granadoja parilla satasella.
~500e näyttäs löytyvän uudempia ruiskukuutosiakin.
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Juu, samaa mieltä. Helpointa virittää se 2.0 mäkeen ja isompi tilalle.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

eikä se poraaminen 2.3 mänillekkään onnistu tuli tossa kerran mittailtua seki asia :roll:
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

kuinka muuten on tuon kakslitrasen kannet erilaiset, kuin isoveljiensä? onko mitään toivoa sovittaa kakslitraseen esim 2,3 kansia? mielessä on vaan tollanen viriprojekti...
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

kannet menee kyllä,on tullu katottua sopivuus muuten
mutta ehkä jos joutuu höyläämään siivut pois tai jotain että istuu ihan kunnolla..
en omissa huomannu silmämääräsesti mitään ettei menis heittämällä.
vesireiät ja kannenpultit jne samoilla kohdilla kyllä.
Taunus Maximus =)
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

2.6 veiveillä se 2.0 muuttuu 2.3 litraiseksi, ja kai sinne vielä isommat mukit saa laitettua..?

ymmärtääkseni kyseessä on auto johon ei saa laittaa isompaa kun 2.0?
Avatar
raimo
Viestit: 499
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo »

samiharju kirjoitti:2.6 veiveillä se 2.0 muuttuu 2.3 litraiseksi, ja kai sinne vielä isommat mukit saa laitettua..?

ymmärtääkseni kyseessä on auto johon ei saa laittaa isompaa kun 2.0?
Ilmeisesti myös kampura pitää vaihtaa :wink: pelkät veivit ei taida tilavuutta muuttaa... :D
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

raimo kirjoitti:
samiharju kirjoitti:2.6 veiveillä se 2.0 muuttuu 2.3 litraiseksi, ja kai sinne vielä isommat mukit saa laitettua..?

ymmärtääkseni kyseessä on auto johon ei saa laittaa isompaa kun 2.0?
Ilmeisesti myös kampura pitää vaihtaa :wink: pelkät veivit ei taida tilavuutta muuttaa... :D
:-) toki kampikin. ajatus kulkee klönttipäissä :-)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Nii, veivithän on samat kaikissa V6 koneissa 2.0 => 2.8
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Miten olis, joku helvetillinen holsetti moottorin kummallekkin puolelle.......... :P
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

Pistä 2.3 suoraan ja siihen peltisarja ja kireempi nokka jos haluut.
Mutta yleensäkin v6 on semmonen sitkeä vääntökone ts. maamoottori
Ei niistä kannata odottaa, että kiihtyvyys repisi poskia..

2.0 kannet on vakiona niin syvältä että ne ei edes kelpaa verkonpainoksi.

Mulla on 2.0 V6:ssa 2.0 kannet 2.3 venttiileillä ja sitä on laskettu vielä 0,5 mm sekä 2.6 imusarja ja 20m RS 2300s solexi. Eikä ole silti mikään hauska.
Vääntöä on ala- ja keskikierroksilla ja välitykset semmoset, että ykkösellä ei kerkeä tajuta (ei ole nykäsyä), kun 5500 kierrosta on koneessa ja vauhtia joku 45 enempää ei kannata huudattaa, kun paras teho on saavutettu.

Kakkonen on ehkä hauskin vaihde sillä pääsee noin 75 ja sillä vähäisen kiihtyvyyden huomaa.

80-90 ajaessa 3. on hyvä ohittaessa silloin huomaa V6 parhaat puolet.

märällä asfaltilla 1-2 vaihteella saa olla varovainen ettei spinnaa kiitos siitä kevyelle perälle (Oli kiva ylläri syksyllä kun töihin ajelin)
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Tuli tossa sellainen asia mieleen, että mikähän kaasari mahtaisi olla parhain kutosen päälle?
Ja aiheen viereen, onko OHC:n ja V6:n bensapumppu samanlainen?
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
janzamad
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Marras 2005, 11:24

Viesti Kirjoittaja janzamad »

weber38/38 ja mun mielestä on samanlainen pumppu.
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

janzamad kirjoitti:weber38/38 ja mun mielestä on samanlainen pumppu.
Tollasta oon ajatellutkin.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Vastaa Viestiin