2.0 v6 piristäminen
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
2.0 v6 piristäminen
olen ajatellut että madalluttais kansia jonkin verran ja vaihtais tiukemman nokan. mutta mielessä kävi että mitä jos porauttaisi koneen vähän isommaksi ja laittaisi siihen toiset kiertokanget ja männät. onko kellään mitään ideoita mitä pitäis tehdä? tarvis vähän APUVA! mistä muuten kannattaisi kysellä koneeseen osia?
laittasin suosiolla toisen myllyn pellin alle. 2.0 V6 koneeseen saa pistettyä rahaa ja aikaa ilman suurempaa hyötyä. tiivisteet ym. on myös huomattavasti kalliimpia.
Pelkästään kannentiivisteiden hinnalla saa toimivaa 2.3-2.6 konetta, ja kokonaisia 2.8 + 5v granadoja parilla satasella.
~500e näyttäs löytyvän uudempia ruiskukuutosiakin.
Pelkästään kannentiivisteiden hinnalla saa toimivaa 2.3-2.6 konetta, ja kokonaisia 2.8 + 5v granadoja parilla satasella.
~500e näyttäs löytyvän uudempia ruiskukuutosiakin.
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Ilmeisesti myös kampura pitää vaihtaa pelkät veivit ei taida tilavuutta muuttaa...samiharju kirjoitti:2.6 veiveillä se 2.0 muuttuu 2.3 litraiseksi, ja kai sinne vielä isommat mukit saa laitettua..?
ymmärtääkseni kyseessä on auto johon ei saa laittaa isompaa kun 2.0?
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
toki kampikin. ajatus kulkee klönttipäissäraimo kirjoitti:Ilmeisesti myös kampura pitää vaihtaa pelkät veivit ei taida tilavuutta muuttaa...samiharju kirjoitti:2.6 veiveillä se 2.0 muuttuu 2.3 litraiseksi, ja kai sinne vielä isommat mukit saa laitettua..?
ymmärtääkseni kyseessä on auto johon ei saa laittaa isompaa kun 2.0?
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Pistä 2.3 suoraan ja siihen peltisarja ja kireempi nokka jos haluut.
Mutta yleensäkin v6 on semmonen sitkeä vääntökone ts. maamoottori
Ei niistä kannata odottaa, että kiihtyvyys repisi poskia..
2.0 kannet on vakiona niin syvältä että ne ei edes kelpaa verkonpainoksi.
Mulla on 2.0 V6:ssa 2.0 kannet 2.3 venttiileillä ja sitä on laskettu vielä 0,5 mm sekä 2.6 imusarja ja 20m RS 2300s solexi. Eikä ole silti mikään hauska.
Vääntöä on ala- ja keskikierroksilla ja välitykset semmoset, että ykkösellä ei kerkeä tajuta (ei ole nykäsyä), kun 5500 kierrosta on koneessa ja vauhtia joku 45 enempää ei kannata huudattaa, kun paras teho on saavutettu.
Kakkonen on ehkä hauskin vaihde sillä pääsee noin 75 ja sillä vähäisen kiihtyvyyden huomaa.
80-90 ajaessa 3. on hyvä ohittaessa silloin huomaa V6 parhaat puolet.
märällä asfaltilla 1-2 vaihteella saa olla varovainen ettei spinnaa kiitos siitä kevyelle perälle (Oli kiva ylläri syksyllä kun töihin ajelin)
Mutta yleensäkin v6 on semmonen sitkeä vääntökone ts. maamoottori
Ei niistä kannata odottaa, että kiihtyvyys repisi poskia..
2.0 kannet on vakiona niin syvältä että ne ei edes kelpaa verkonpainoksi.
Mulla on 2.0 V6:ssa 2.0 kannet 2.3 venttiileillä ja sitä on laskettu vielä 0,5 mm sekä 2.6 imusarja ja 20m RS 2300s solexi. Eikä ole silti mikään hauska.
Vääntöä on ala- ja keskikierroksilla ja välitykset semmoset, että ykkösellä ei kerkeä tajuta (ei ole nykäsyä), kun 5500 kierrosta on koneessa ja vauhtia joku 45 enempää ei kannata huudattaa, kun paras teho on saavutettu.
Kakkonen on ehkä hauskin vaihde sillä pääsee noin 75 ja sillä vähäisen kiihtyvyyden huomaa.
80-90 ajaessa 3. on hyvä ohittaessa silloin huomaa V6 parhaat puolet.
märällä asfaltilla 1-2 vaihteella saa olla varovainen ettei spinnaa kiitos siitä kevyelle perälle (Oli kiva ylläri syksyllä kun töihin ajelin)
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen