Sivu 1/1

Kytkin, vauhtipyörä, startti hässäkkää...

Lähetetty: 26 Loka 2004, 18:25
Kirjoittaja Sodfor
Oi Taunus Gurut! :wink:

Onkelman nimi:
2.0 litunen kone, jossa 1.6 vauhtipyörä ja kytkin + startti....eli tuo kärri tuol allekirjoituksessa....

Olis tarkoitus vaihtaa Sierran 5-lovinen nykysen orkkis 4- lovisen paikalle... siintä olikin juttua täällä, ja se on suht selkee jutska.... :wink:
Mutta mutta, mites sen kanssa kun joutuu sit vaihtaa 2.0 kytkimen ja asetelman, niin onnistuuko se 1.6 vauhtipyörällä?
Eli onko 2.0:n vauhtipyörä erilainen kuin 1.6:n?
Jos on, niin miten?
Joutuuko metsästää 2.0:n startin myös?

Kiitoksia!!

Lähetetty: 26 Loka 2004, 18:35
Kirjoittaja taunus mkII
onks sulla vauhtisen pyörä irrallaan? mul olis toi 2.0 asetelma nyt tos irti niin sitähän voisi sovittaa siihen meneekö. joutu ottaa ton oman viikkoo suunniteltuu aikasemmin telakalle ku irtos /löysty vauhtipyörä :shock: :shock: rupes pitää aikas hyvää meteliä.tänään nyppäsin koneen ylös ja vähä hämmästelin.levyn sisä ja ulko halkaisijassa näyttäs olevan ainakin eroa.
http://www.kapsi.fi/~taco/kama/ford/T%e ... Taunus.jpg

Lähetetty: 26 Loka 2004, 18:42
Kirjoittaja Sodfor
Joo... onhan tuo "irti"... kampiakselin jatkeena....
Kattos vaan... onhan nois ainakin mitoissa eroja....meinaan asetelmissa.

Liekkö sit vauhtikiekoissa....??

Voishan tuota tosiaan sovitella....

Lähetetty: 26 Loka 2004, 21:12
Kirjoittaja MrBungle
Mä olen nähnyt ainakin 3 eri tyypiä vauhtipyöriä: 1. 2 litrasessa iso kytkin + raskas vauhtipyörä, 2. 1,6 litrasessa kevyt pyörä ja pieni kytkin ja 3. (harvinainen) 1,6 kevyt pyörä ja iso kytkin. Se kolmas vaihtoehto taitaa olla vain GT-ssä. 1,6 pieniä kytkimiä olen myös nähnyt 2 eri tyypiä..

Lähetetty: 26 Loka 2004, 21:37
Kirjoittaja Sodfor
Tuol Motomobil luettelossa on näin:

07/70-08/83 flywheel manual transmission OHC 1,3-1,6l 55-75HP Ø 190 mm 15992140-1

07/70-08/83 flywheel manual transmission OHC 1,6l 88HP Ø 215 mm 15992070-1

07/70-08/83 flywheel manual transmission OHC 2,0 Ø 215 mm 15992070-3

07/70-08/83 clutch disc OHC 1,6l up to 73HP Ø 190 mm 42733060-2

07/70-08/83 clutch disc OHC 1,6l up to 73HP Ø 190 mm 42733080-1

07/70-08/83 clutch disc OHC 1,6-2,0l from 88HP Ø 215 mm 42733020-4

07/70-08/83 clutch pressure plate OHC 1,3-1,6l 68-73HP Ø 190 mm 42721410-1

07/70-08/83 clutch pressure plate OHC 1,6-2,0l from 88HP Ø 215 mm 42721610-1

Niinkuin MrBungle kirjoittikin et on hieman variaatioita......

Ei auta ku ottaa mitta käteen ja painua tallille mittaa tota vauhtikiekkoa....

Lähetetty: 26 Loka 2004, 21:57
Kirjoittaja Sodfor
Miten toi 215mm tuntuu niin pieneltä halkaisijalta?
Mistä se on mitattu?
Vai onko vaan meikän ajatuksessa vikkoo? :wink:

Lähetetty: 26 Loka 2004, 22:26
Kirjoittaja Taneli
Joo 2 litrasen asetelma ei käy 1.6 sen vauhtipyörään ku asetelman kiinnitys/ohjaus tapit ja pultin reijät on pienemmällä "ympyrällä" ku 2 litrasen .

Luettelon mukaan Rally Racesta löytyy levyjä joissa on:

23spooria,halk.216mm
20spooria,halk.216mm

23spooria,halk.190
20spooria,halk.190

eli helpoimmalla pääsee jos ei tahdo vaihtaa vauhtipyörästä lähtien ni hommaa levyn jossa on 23spooria ja halk.190 . :)

1.6GT oli joo semmonen jossa oli iso kytkin mut pikku spoorit .

Lähetetty: 27 Loka 2004, 14:37
Kirjoittaja vvmakinen
Ittelläni on 1.6 kone, 1.6GT kytkin ja 2.0 voimansiirto

Lähetetty: 27 Loka 2004, 19:57
Kirjoittaja Sodfor
Itse itselleni vastaten....

Rally Racen kaverin kanssa jutskailin ja selkis että startti käypi päittäin...
Hammaskehä on kuulemma sama.... Starttien tehoissa on vaan eroa...